Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla åpner sin første Supercharger V3-stasjon i Norge

Startet av jorgror, tirsdag 25. februar 2020, klokken 13:42

« forrige - neste »

GOS

Grunnen til at du får opp det lille ladesymbolet er nok fordi du alt har ladet der engang!?

Jeg får også det opp nå, men først etter at jeg hadde ladet der en gang.

Er det noen med Model 3 som faktisk får opp denne nye SuperChargeren på Liertoppen på sin skjerm?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

eDooku

Det er sikkert fordi ladestasjonen aldri ble formelt åpnet...?
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

GOS

Sitat fra: ew på mandag 30. mars 2020, klokken 15:59
Det er sikkert fordi ladestasjonen aldri ble formelt åpnet...?

Det har jeg også tenkt, men det er rart at folk i Model S og X får den opp i skjermen.

Kanskje de egentlig ikke vil at Model 3 bilene skal utnytte den fordi de frykter det skal gå utover batteriet med så høy ladeeffetk :laugh:
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Magnus Hansen


ladov

Kanskje så enkelt som at den er merket feil i databasen? I så fall burde det gå kjapt å rette det opp..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

jorgror

Jeg var innom Liertoppen på søndag. Den dukket ikke opp på navigasjonen i min Model 3 (2020.8.2). Mens jeg var der dukket det opp flere Model X/S uten adapter som klødde seg i hode. Kan det være at stasjonen er feilkonfigurert i databasen og er satt som "klassisk" supercharger (Model S/X kontakt) når den egentlig skulle vært kun CCS.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

mikaelf

Sitat fra: GOS på mandag 30. mars 2020, klokken 15:46
Grunnen til at du får opp det lille ladesymbolet er nok fordi du alt har ladet der engang!?

Jeg får også det opp nå, men først etter at jeg hadde ladet der en gang.

Er det noen med Model 3 som faktisk får opp denne nye SuperChargeren på Liertoppen på sin skjerm?

Hmm, egentlig ikke. Jeg bor i Baerum og tok en tur til Tranby og siden jeg hadde allerede lav SoC sjekket jeg rett før jeg dro hjemmefra om jeg kunne lade på den nye stasjonen på Liertoppen.  Så var ikonen til stajonen allerede der på kartet. Ser ut at den kommer opp på skjermen som en fremmed ladestasjon, som ble introdusert i 2020.x sw oppdateringen?!?!
TMY - LR AWD (2022 HW3)

ladov

Kan dere andre med TM3 se SuCv3-ladere andre steder i Europa? Det er visst en i London..

Skal sjekke fra min egen bil neste gang jeg skal kjøre en tur. I disse gjemmekontortider kan det ta noen dager.. :(
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

z4rd

Som jeg skrev 21. mars i denne tråden:

"Snakket med en tekniker hos Tesla tidligere i dag. De har det samme problemet med alle sine TM3, så dette er en større mangel og han skulle løfte opp saken og ta det videre til utviklerne."

Det er noe som må fikses sentralt. Feilen ligger ikke hos den enkeltes bil.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

ladov

For å svare meg selv så ser jeg *ikke* v3-laderen i London fra min TM3. Park Royal har 16 uttak, 8 av hver. Jeg kan se de 8 v2 uttakene(150kW) men ikke v3 uttakene på 250kW.

Det tyder kanskje på et dette ikke bare er en feilregistrering i databasen men at bilene ikke klarer å tolke 'v3' riktig. Da venter vi kanskje på ny software til bilene?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

geear

Min X viser V3 i Las Vegas som 250 kW, men på en litt annen måte enn den viser laderne i Europa, så vet ikke om det er sammenlignbart. Den viser altså også Lier, men maks 150 kW der og.

geear

Nå hjelper det her. :-)

Du kan ikke vise dette vedlegget.

z4rd

#72
Se der, ja!

Vises riktig i TM3 nå også.

2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

geear

Spørsmålet nå er om den fortsatt vises også i biler uten CCS. :-)

Lapskaus

Lier south har også dukket opp på skjermen på min Model 3. Var på vei til liertoppen så jeg svingte innom for å se. Var som vanlig proppfullt med s og x der men jeg synes det så ut som at ihvertfall en av stasjonene hadde dobbel kabel.
Hadde grinete unger i baksetet, så jeg gadd ikke gå ut for å se nærmere, men stemmer det at det er oppgradert til ccs der nå?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA