Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla åpner sin første Supercharger V3-stasjon i Norge

Startet av jorgror, tirsdag 25. februar 2020, klokken 13:42

« forrige - neste »

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jorgror

Jeg mener det er en såpass stor nyhet at den krever en egen tråd for diskusjon. Er mye i den saken som er verdt å diskutere, f.eks at V3 kun kommer med CCS plugg.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Magnus Hansen

Sitat fra: jorgror på tirsdag 25. februar 2020, klokken 14:43
Jeg mener det er en såpass stor nyhet at den krever en egen tråd for diskusjon. Er mye i den saken som er verdt å diskutere, f.eks at V3 kun kommer med CCS plugg.

Prinsipielt fortjener det sikkert en egen tråd, men når diskusjonen allerede har pågått i annen tråd i noen timer, så blir det fort rotete med ny tråd

OhmPaPa

Hvis man kommer med en bil uten CCS er det noen enkel måte å se hvilke stasjoner som har V3 vs V2?

Utifra bildet til Tek ser det veldig likt ut?

KennethR

Sitat fra: OhmPaPa på tirsdag 25. februar 2020, klokken 15:19
Hvis man kommer med en bil uten CCS er det noen enkel måte å se hvilke stasjoner som har V3 vs V2?

Utifra bildet til Tek ser det veldig likt ut?

Du vil se det på at V3 kun har CCS plugg. V2 vil ha enten bare Type 2 plugg eller Både Type 2 og CCS plugg. Jeg vil da også tro og håpe at det er sånn at V3 ladere pr. nå, ikke dukker opp i bilen eller appen da jeg har en Model S fra 2018. Kjøper jeg derimot en CCS oppgradering til bilen som innkluderer CCS adapter for 5.000kr, så kommer ladere opp i appen og bilen.

Ellemelle


Handyman

#7
Kanskje de får skilt på toppen, slik som disse, dersom begge typene finnes på samme sted:
https://insideevs.com/news/359821/tesla-v3-superchargers-250-kw-sign/
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

OhmPaPa

Jeg tenkte mest på når man kommer for å lade etter det er blitt mørkt og det regner og blåser. Da er det surt å måtte ut og sjekke hvilke ladere man kan få koblet seg til.

Dvs sånn ca hver dag etter nyttår her på vestlandet...

jorgror

Litt det samme problemet oss med Model 3 har hatt på ukjente superchargere


Sent from my iPad using Tapatalk
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Alexander Lüthi

Sitat fra: jorgror på tirsdag 25. februar 2020, klokken 14:43
Jeg mener det er en såpass stor nyhet at den krever en egen tråd for diskusjon. Er mye i den saken som er verdt å diskutere, f.eks at V3 kun kommer med CCS plugg.
Er det bekreftet at alle fremtidige v3 stasjoner kun kommer med ccs?

Handyman

Sitat fra: Alexander Lüthi på tirsdag 25. februar 2020, klokken 22:31
Sitat fra: jorgror på tirsdag 25. februar 2020, klokken 14:43
Jeg mener det er en såpass stor nyhet at den krever en egen tråd for diskusjon. Er mye i den saken som er verdt å diskutere, f.eks at V3 kun kommer med CCS plugg.
Er det bekreftet at alle fremtidige v3 stasjoner kun kommer med ccs?
Ja det står veldig tydelig i artiklene det er linket til i starten av tråden.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

fredag

Sitat fra: OhmPaPa på tirsdag 25. februar 2020, klokken 15:19
Hvis man kommer med en bil uten CCS er det noen enkel måte å se hvilke stasjoner som har V3 vs V2?

Ladekartet i bilen viser bare superladere som fungerer med bilen som du har.

Ladekartet i Model 3 viser feks ikke superladerne i Lier, som kun har den gamle type2-kontakten og ikke har CCS.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

z4rd

Fikk mail i dag med invitasjon til åpningen 12. mars, som garantert alle andre også har fått :)

Står følgende:

Invitasjon: Åpning av V3 Supercharging på Liertoppen

Liertoppen 12. mars kl. 18:00-20:00

Som Tesla-eier er du invitert til åpningen av vår nyeste Supercharger-stasjon på Liertoppen. Stasjonen har 8 stolper med vår siste V3 Supercharging-teknologi med CCS Combo 2-ladeporter. Vår nye ladeteknologi gjør det mulig for bilen din å lade med maksimal effekt utifra batterikapasitet – uten å dele strøm med bilen på stolpen ved siden av.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Magnus Hansen

Interessant. Så bare 8 av de 40 blir v3. Resten blir vel da dobbelt sett med ladekabler skulle man tro? Da blir det vel tilsvarende for nye lokasjoner feks i Nord-Norge. Ikke bare v3, men også en del v2 slik at alle kan lade

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA