Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Homelink ved garasjeporter som må ringes

Startet av TeslaOsloMod3, mandag 24. februar 2020, klokken 21:21

« forrige - neste »

TeslaOsloMod3

Hei

I fellesgarasjen åpnes porten ved å ringe et spesielt nummer. Jeg har undersøkt med styret om de har en kontroll liggende, noe de ikke har.

Går det an å koble homelink opp mot dette nummeret, evt. andre metoder?

z4rd

Homelink som «protokoll» støtter ikke slikt.

Kan du ikke bare legge det nummeret i kontaktlista di med et passende navn også heller bruke Voice Command «Call XXX»?
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

TeslaOsloMod3


Tom


z4rd

Spørs hvordan du vil ha det, men går ann å trikse og mikse litt med ifttt.com også.

Jeg har brukt IFTTT til å gjøre en rekke ting, og det fungerer greit. Ikke prøvd å ringe et nummer dog. Fungerer det å åpne porten ved å sende en SMS også?
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Orbit

IFTTT kan også ringe telefonnummer, og også utgi seg for å være deg (etter godkjenning i oppsettet). Dersom mottager bryter oppringingen etter å sett godkjent caller ID (de aller fleste porter/bommer gjør dette) er det heller ikke noen kostnad. Har brukt dette på i3 (inntil BMW tok bort "BMW labs", som var appen som ga IFTTT-støtte).

Sitat fra: Orbit på søndag 22. april 2018, klokken 11:46
For å svare meg selv: Woopla ip-telefoni kan kobles mot IFTTT, og kan også autentiseres til å bruke mitt norske mobilnummer som caller ID. Så da fungerer dette!

Jeg måtte kjøpe tellerskritt for €5, da Woopla ikke vil ringe fra en tom konto. Men siden de bommene jeg bruker i dag legger på når jeg ringer, går det likevel ikke noen tellerskritt ved bruk. BMW labs må være oppe på delt skjerm i bilen for at GPS-triggeren skal starte det hele.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA