Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbilhatet blant bussjåfører når nye "høyder"

Startet av ToWalkOrDrive, mandag 24. februar 2020, klokken 15:18

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Elbilhatet blant bussjåfører når nye "høyder" når en buss kjører over i motsatt kjørefelt på Gausel i Stavanger. #spøk

Ser ut til å være en Leaf. Hvordan de som satt inni bare er lettere skadd er jo utrolig bra skussmål for elbiler. Sikkert en veldig sterk ramme rundt batterier og annet... Hadde aldri trodd en Leaf kunne stå i mot noe sånt. Respekt.

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/9vQLQM/Tre-personer-til-sykehus-etter-kollisjon-mellom-bil-og-buss-pa-Gausel
Tesla Model Y                         2021-

PionerThink

Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

elektrolux

Står at det kun er sklimerker i asfalten, ingen bremsespor, så en kan lure på hva som har foregått her når en klarer å skyve en Leaf 40m bort og opp på et steingjerde i 40 sonen. :o
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

RJK

Sitat fra: elektrolux på mandag 24. februar 2020, klokken 16:07
Står at det kun er sklimerker i asfalten, ingen bremsespor, så en kan lure på hva som har foregått her når en klarer å skyve en Leaf 40m bort og opp på et steingjerde i 40 sonen. :o

Mitt tips, stor buss mot liten elbil, og holdningen "da driter vi i vikeplikt for de inni rundkjøringen og dundrer i vei, så stopper'n nok i tide."

Ja, kun rene spekulasjoner, og ingen større bevis eller indisier, men jeg hadde ikke blitt overrasket. Virker som nkelte i større biler tror vikeplikten ikke gjelder når de kommer i god fart, og "motstanderen" er en liten "fitlebil".

Hadde ikke bremseberedskapen sittet så hardt inne, kunne jeg sikkert skaffet meg en jaguar på stadige oppgraderinger ettersom idiotene driter i vikeplikten og dundrer gjennom rundkjøringene uten større tanker om andre bilister.

Kunne sikkert skaffet meg jaguar om jeg fikk noen tusenlapper for hver gang jeg har reddet slike folk fra en ulykke ved å stoppe selv om jeg hadde retten på min side. Men jeg tenker som så et det hjelper lite å ha rett, om man selv blir skadet i en slik ulykke.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Skammelig at fol ikke har tatt ned julestjernen i slutten av februar.
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

Sitat fra: elektrolux på mandag 24. februar 2020, klokken 16:07
Står at det kun er sklimerker i asfalten, ingen bremsespor, så en kan lure på hva som har foregått her når en klarer å skyve en Leaf 40m bort og opp på et steingjerde i 40 sonen. :o

Kanskje bussjåføren hadde vært på årets første joggetur rundt Stokkavannet, og fikk krampe i storetåen...eller "sinnsyk i gjerningsøyeblikket".
Tesla Model Y                         2021-

cra

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 24. februar 2020, klokken 23:02
Skammelig at fol ikke har tatt ned julestjernen i slutten av februar.

HAhaha!  :laugh:  Vet om en del hus som fortsatt kjører full julebelysning utendørs.  ::)  Men tror de fleste som har satt opp lys-lavvo i stedet for juletre har hatt vett til å slukke dem i alle fall.

(Sorry for off-topic)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Bussjåføren innrømmer å ha sovnet på jobben. Det skjer stadig vekk, men at han tilsynelatende fortsatte å sove i 4 sekunder mens bussen dytter et par vettskremte damer er underlig.

40 km/t betyr rundt 11m/sec og ekvipasjen stoppet 40m nedenfor rundkjøringen.  ::)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

turfsurf

#8
Sitat fra: elektrolux på onsdag 26. februar 2020, klokken 21:00
Bussjåføren innrømmer å ha sovnet på jobben. Det skjer stadig vekk, men at han tilsynelatende fortsatte å sove i 4 sekunder mens bussen dytter et par vettskremte damer er underlig.
Håper han mister jobben.

Var utsatt for lignende situasjon med trailer, men på landevei. Måtte legge halve bilen ut i grøfta for å unngå frontkollisjon, men var heldigvis jevnt og fint gress. Særdeles ubehagelig.

Og på tide med autobrems på busser...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ingeniøren

Sitat fra: cra på onsdag 26. februar 2020, klokken 13:49
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 24. februar 2020, klokken 23:02
Skammelig at fol ikke har tatt ned julestjernen i slutten av februar.

HAhaha!  :laugh:  Vet om en del hus som fortsatt kjører full julebelysning utendørs.  ::)  Men tror de fleste som har satt opp lys-lavvo i stedet for juletre har hatt vett til å slukke dem i alle fall.

(Sorry for off-topic)

Plukker alltid ned juleting inne men synes det er fint med diskret ute belysning så lenge der er mørk ut. Bor i et tun og de fleste har ute belysning på forsatt.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Elbil fundamentalist

Sitat fra: PionerThink på mandag 24. februar 2020, klokken 15:56
Leaf har vist seg å motstå kollisjon tidligere også den :o
https://www.motor1.com/news/382809/nissan-leaf-side-crash-test/
Denne testen ser ut til å være litt "Leaf" FUD orientert.  ;D Sidekrasjer en Leaf i 75 km/t. Ett tre i den størrelsen hadde antakelig blitt kuttet ned. Lang over Ero Cap standarden der. Leaf fikk 5 stjerner og sidekollisjon er en av styrkene til Leaf. Solid batteripakke og kraftig B-stolpen. Litt lenger ned ser du sidekollisjon fra euro cap testen.

Hadde det vært en fossilbil f eks "vanlig" golf i tilsvarende kollisjon i 75 km/t så hadde den blitt revet fullstendig i to.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

elektrolux

#11
Syklet forbi Gausel og så hvordan dette kunne gå så bra som det tross alt gikk. Jeg synes generelt lite om disse svære Diesel leddbussene som stort sett kjører tomme rundt nær myke trafikanter.

Her hadde bilen blitt dyttet opp en slak skråning til toppen av steingjerde og uten å treffe hverken trær, lyktestolpe eller andre hindringer. Med andre ord klokt utformet veiskulder.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Frank_M

Sitat fra: elektrolux på torsdag 27. februar 2020, klokken 12:45
Syklet forbi Gausel og så hvordan dette kunne gå så bra som det tross alt gikk. Jeg synes generelt lite om disse svære Diesel leddbussene som stort sett kjører tomme rundt nær myke trafikanter.

Her hadde bilen blitt dyttet opp en slak skråning til toppen av steingjerde og uten å treffe hverken trær, lyktestolpe eller andre hindringer. Med andre ord klokt utformet veiskulder.

tja... akkurat der ja, men hadde det skjedd noen meter lengre bortover hadde det ikke gått like bra...
--
2018 Jaguar I-pace HSE

KjellG

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 24. februar 2020, klokken 15:18
... Ser ut til å være en Leaf. Hvordan de som satt inni bare er lettere skadd er jo utrolig bra skussmål for elbiler. Sikkert en veldig sterk ramme rundt batterier og annet... Hadde aldri trodd en Leaf kunne stå i mot noe sånt. Respekt.

Ikke sikkert at det alltid er en fordel å sitte i en tank. Et klatretau er bygget som en strikk for at ikke rykket skal bli for voldsomt. Fronten på en bil er bygget av «sølvpapir»for at slaget ikke skal bli for hardt. Det er derfor det er så viktig at setebeltet er stramt, slik at kroppen din bremses under bilens knusing. Er beltet slakt, treffer du beltet når fronten er krøllet sammen.

elektrolux

Tankene mine går til at bompenger fører til enda flere busser, og flere myke trafikanter som syklister og L1-L7e kjøretøy som passer dårlig sammen. Bildet under tok jeg i nabogata der kjørebanen er blitt smalere og fortauskantene høyere. Det blir nifst å møte en leddbuss der når det samtidig er umulig å sykle opp over de høye fortauskantene
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA