Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gidder plutselig ikke klimatisere?

Startet av motgang, mandag 17. februar 2020, klokken 10:47

« forrige - neste »

Ladeklof

#15
Hos meg trekker bilen 15.8A under forvarming av kupe uavhengig av om batteriet er forvarmet eller ei. Dette er maksimalt av hva laderen min kan gi, så tror nok bilen kan trekke mer enn dette. Tror bilen prioriterer kupevarme fremfor batteriforvarming under "klimatiser nå"-fasen. Her er jeg usikker.

motgang

Sitat fra: Samco på torsdag 27. februar 2020, klokken 22:26
Bruker preset time om morgenen uten å være plugget in for preheat av kupeen og når jeg drar fra jobb men da er I3n plugget in lader på jobb  Funker veldig greit.

Ok, så det skal gå ... da lurer jeg virkelig på hvilken innstilling jeg har blingset på. Har lagt inn  avgang i både bil og app, men den står der like kald hver morgen. Kanskje jeg må høre med Bavaria, men føles som noe jeg burde kunne fikse selv ... manuell oppvarming funker jo helt fint!

Orbit

Du har vel egentlig bekreftet det allerede i første innlegg, men du har altså valgt både "Lad straks" (øverst), et aktivt tidspunkt (midten), samt at det også skal være varme på det tidspunktet (nederst), og så trykket "send"? Bilde fra app nedenfor. Da skal det fungere dersom alt er som normalt.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

motgang

Ok, har kjørt et eksperiment der jeg ikke har brukt «once», men lagt til ukedag. Da har klimatiseringen kjørt akkurat som planlagt hver gang. Neste uke planlegger jeg å prøve «once» igjen for å sjekke om dette fortsatt ikke funker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA