Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladeinnstillinger og forvarming

Startet av Robert E-Niro, mandag 17. februar 2020, klokken 09:26

« forrige - neste »

Robert E-Niro

Jeg hadde til nylig satt opp foretrukket lading innenfor tidsintervall 22:00 - 06:00 og forvarming av bil til 06:20 og 06:40 (samboer reiser hjemmefra en gang mellom 06:15 og 06:45 daglig).
Men bilen ville ikke forvarme. Min første tanke er at bilen ikke vil trekke strøm for forvarming etter 06:00 grunnet min instilling. Men jeg har "foretrukket lading" mellom disse tidene, ikke lading "kun" mellom disse tidene.
Ved ulike strømpriser avhenging av tid på døgnet kan dette bli et problem for de som vil ha forvarmet bil mellom 07 og 08 på morgenen, samtidig som de vil lade når det er billigst. Da må en jo rusle ut og plugge inn bilen før en legger seg.

Fikk nå melding fra samboer om at oppvarming fungerte bra i morges etter jeg endret foretrukken ladetid til 22:00-07:00.
Kia E-Niro 10/2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA