Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading med timer

Startet av hybrid88, fredag 14. februar 2020, klokken 08:27

« forrige - neste »

hybrid88

Kan man sette timer slik at bilen både har 100% batteri og varm kupé ved avreise? Hvis jeg har forstått riktig så planlegger bilen da å lade slik at den er fulladet rett før avreise. Hvis man f eks har 10 timer til avreise og kun trenger å lade i 5 timer.
Etron 55
E-golf
911 GT3

evtronDK

Ja, jeg har dog oplevet flere gange, at når både opvarmning af kupe og opladning er scheduleret, så stopper opladningen ved 60-70%.
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

elektro

Ja, hos meg fungerer dette bra. Det hender dog at den bruker 1-2% av batteriet på oppvarming, selv om jeg har 11kW lading hjemme. Vet ikke helt om den bruker mer enn dette, eller om den ikke klarer å trekke strøm direkte fra veggen til oppvarming. Den vil i alle fall straks gå i gang med å lade opp batteriet til 100% igjen, vel og merke kun hvis du ikke har skedulert en ny/gjentakende lading. Etter en tid får du ny beskjed om at lading er fullført.

NB! Jeg måtte deaktivere stedsbasert lading for å få dette til å fungere. Opplevde ofte at bilen ladet bare til 70-80% selv om jeg endret ladegrense til 100% i bilen etter at jeg hadde parkert. Det skal sies at jeg har 2019 modell uten mulighet til å endre ladegrense i appen.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

daktari

Sitat fra: elektro på mandag 17. februar 2020, klokken 22:58
Ja, hos meg fungerer dette bra. Det hender dog at den bruker 1-2% av batteriet på oppvarming, selv om jeg har 11kW lading hjemme. Vet ikke helt om den bruker mer enn dette, eller om den ikke klarer å trekke strøm direkte fra veggen til oppvarming. Den vil i alle fall straks gå i gang med å lade opp batteriet til 100% igjen, vel og merke kun hvis du ikke har skedulert en ny/gjentakende lading. Etter en tid får du ny beskjed om at lading er fullført.

NB! Jeg måtte deaktivere stedsbasert lading for å få dette til å fungere. Opplevde ofte at bilen ladet bare til 70-80% selv om jeg endret ladegrense til 100% i bilen etter at jeg hadde parkert. Det skal sies at jeg har 2019 modell uten mulighet til å endre ladegrense i appen.
min oppfører seg som elektro sin. Varmer med strøm fra batteriet, men starter lading etter 2% fall. Den stoppet å lade før den var ferdig oppvarmet, og da sank strømtrekket igjen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hybrid88

Etron 55
E-golf
911 GT3

Orbit

I lademenyen kan du legge i lokasjoner hvor du vil stoppe lading på annet nivå enn standard. Dette er koblet mot GPS-lokasjon. F.eks. kan du sette generelt ladenivå til 100%, men legge inn stedsbaserte grenser som hjem/jobb med 80% slik at du ikke fullader til vanlig (men du kan da overstyre dette dersom du en dag trenger å starte med høyere prosent). F.eks. hytte høyt oppe er også greit å sette lavere enn 100%, så du kan få med deg all regen på vei ned.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektro

Mulig det var jeg som klønet, men det var akkurat sånn som du beskrev det, jeg trodde jeg hadde satt det opp, @Orbit. Opplevde likevel at jeg ikke lamaer til 100% når det var meningen, og motsatt (angst!)..

Hvis det er bare jeg som ikke får det til, skal jeg vurdere å gi det et nytt forsøk.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA