Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bilde/informasjon om Suv?

Startet av milander, onsdag 12. februar 2020, klokken 14:00

« forrige - neste »

Daniel_0007

Sitat fra: torlie på tirsdag 05. mai 2020, klokken 12:55
Så disse bildene selv tidligere i dag, og om dette er tilnærmet resultatet er det litt kjedelig design kanskje?

Synes det isåfall minner veldig om en storebror til Skoda Karoq, bilde vedlagt. Hadde håpet de satset litt mer mtp design.

Kommer ikke som no bombe heller, kan ikke huske sist skoda kom med en produksjons bil som skilte seg ut designmessig, kanskje yetien.
Men igjen ser ut som skoda kanskje gjør som audi med etron først en suv så en mer sporty coupe suv
Model 3 2019 LR Rwd

daktari

Sitat fra: torlie på tirsdag 05. mai 2020, klokken 12:55
Så disse bildene selv tidligere i dag, og om dette er tilnærmet resultatet er det litt kjedelig design kanskje?

Synes det isåfall minner veldig om en storebror til Skoda Karoq, bilde vedlagt. Hadde håpet de satset litt mer mtp design.
Den er vel delvis kamuflert for å ligne Karoq tenker jeg.
Se hjulbuene bak, så ser du at den blir noe mer spenstig. Fronten på panseret og forskjerm er også mer elegant enn Karoq. ID4-bildene indikerer nok i stor grad form på karroseriplatene.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Øyvind.h

Ligger en del bilder ute på nett nå. Hvor kamuflert de er vet jeg ikke, men selv om prototypen ser utrolig bra ut frykter jeg jo at den blir gjort til helt ordinær Skoda ved lansering.
Er det fordi den skal passe inn i VAG rekken der Skoda ikke kan levere bilene som ser kulest og mest moderne ut?

Håper jo de siste bildene fortsatt er skikkelig maskert. En av prototype-bilene med 4wd kunne definitivt vært en aktuell bil for meg. Blir den skodafisert med ordinært design er det ikke aktuelt.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Tafsern

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 06. mai 2020, klokken 13:27
Er det fordi den skal passe inn i VAG rekken der Skoda ikke kan levere bilene som ser kulest og mest moderne ut?

Svaret er ja.

Lepet65

Nå ser det ut som journalistene som var med på prøvekjøringen i Irland i vinter får lov til å publisere reportasjer. (Dessverre bak betalingsmur)

https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/8mKxoA/proevekjoert-skoda-enyaq-slik-er-skoda-nye-familie-elbil

Up_&_Away

#20
synes de bildene av den blå bilen over virker kjedelig, men:

sakset fra dagens artikkel hos tv2.no:

"Tilbake til avdukingen av Enyaq: I det duken dras av er superlativene mange blant et applauderende publikum. WOW er det første vi tenker. Fronten på nye Enyaq er omtrent identisk med konseptbilen, og i våre øyne svært aggressiv og vellykket.

Sett rett forfra er dette absolutt en av de tøffeste elbilene på markedet. Kodus til Skoda som har turt å dra til litt her."


Så det kan absolutt være at vi har noe å glede oss til

ser forøvrig ut som om bilde av riktig bil er ute på facebookgruppa "Skoda Enyaq Norway
VW e-Up! nybil fra august 2018


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA