Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bremseservice null verdt

Startet av jokke, tirsdag 11. februar 2020, klokken 20:55

« forrige - neste »

jokke

Hadde min model x på bremseservice hos Tesla Oslo nord i sep/okt ifjor.
Har kjørt 6000km siden da.
Hørte en stygg skrapelyd forrige dagen og dro til samme verksted, og fikk beskjed om at bremsene var utslitt.
Spurte hvorfor de ikke ga beskjed om dette på bremseservice, da de må ha sett at klossene ikke hadde mange kilometer igjen.
De fraskriver seg alt ansvar og jeg måtte ut med 9000kr da klosser og skiver foran måtte byttes.
Har hatt utrolig mye feil med denne bilen, typ 20 ganger på verksted, har mistet tellingen.
Fortsatt feil som ikke er rettet opp.
Har derfor sluttet og anbefale kjente og ukjente kjøp av Tesla, var fan før men dette har gått helt over dessverre.



Klykken

Bremseservice er smøring av glidepinner o.l.. såvidt jeg vet. Tror ikke det har noe med ordinær service og gjøre. Så da må du be om det i tillegg. Det er ingen serviceintervaller på Tesla, men de anbefaler minst én gang i året og hver 20k kilometer, for bytte av kupefilter, og en generell tilstandsvurdering av ytre komponenter som f.eks bremser.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

1000kwh

Du kan undersøke priser på hvilket som helst verksted, trenger ikke være Tesla som ordner det. Hvor langt er bilen gått?

Rævedilter

Sitat fra: Klykken på onsdag 12. februar 2020, klokken 08:00
Bremseservice er smøring av glidepinner o.l.. såvidt jeg vet. Tror ikke det har noe med ordinær service og gjøre. Så da må du be om det i tillegg. Det er ingen serviceintervaller på Tesla, men de anbefaler minst én gang i året og hver 20k kilometer, for bytte av kupefilter, og en generell tilstandsvurdering av ytre komponenter som f.eks bremser.

Han skriver jo faktisk at han hadde den på bremseservice.

Toalmar

Skjønner godt man blir skuffet når man har bestilt en bremseservice.
Denne blir utført og når man så har kjørt kun 6000 km etter denne så er bremsene utslitt.
Da burde de helt klart informert om at bremsene snart var utslitt.

Kan det være at de ikke har tatt denne bremseservicen?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

z4rd

Jeg hadde nok prøvet å klaget, igjen. Det høres litt fjernt ut. Be om å få snakke med en annen en de som sitter ved desken ved hovedinngangen. Hvor langt har bilen gått, totalt? Har du bedt om å få se rapporten fra da bilen var inne på bremseservice? Normalt får du denne på epost etter service. Der bør det stå noe relevant. Hvis ikke det står noe der, så er jo det også relevant mht reklamasjon.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Klykken

Bremseservice er følgende:

Vinterpleie
Tesla anbefaler rengjøring og smøring av alle bremsekalipperne hver 12. måned eller 20.000 km for biler i regioner med kaldt vær
https://www.tesla.com/no_NO/support/car-maintenance

De BURDE selvsagt ha sett at bremsene var utslitt i tillegg, og jeg forsvarer ingenting her, men vil tro at det kanskje er pga at det kun ble utført denne vinterpleien så ble ikke tilstanden på bremseklosser- og skiver vurdert. Usikker på om man må ut med bremseklosser for å smøre kalippere, så hvis så så er det all grunn til å være klikkers. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

#7
Mekonomen gjør denne jobben (vinterservice som beskrevet) for kr. 1.800.

ps... og de bekrefter at de selvsagt vurderer hele bremsesystemet som en del av jobben
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Var klossene jevnt slitt, eller kun den ene siden?

Hvis det er fryktelig ujevnt slitt, og du har fulgt anbefalingen om bremservice årlig/20000km, og de i tillegg ikke kunne se noe forskjell for 6k km siden (eller de ikke sa fra, som er like ille), så ville jeg lagt alt ansvaret på de, som en reklamasjon iht. forbrukerkjøpsloven. At bremsene er utslitt kan de skylde på bruken, men er de skjevslitt, så er det Tesla sitt ansvar så lenge du har fulgt anvisningene deres.

RuneW

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 13. februar 2020, klokken 09:43
Mekonomen gjør denne jobben (vinterservice som beskrevet) for kr. 1.800.

ps... og de bekrefter at de selvsagt vurderer hele bremsesystemet som en del av jobben

Bare for å få det med teskje: Jobben er "Rengjøring og smøring av alle bremsekaliperne"?

Tenkte å få pris på mitt lokale verksted og bruke samme ordlyd.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

jokke

Vurderer å sende en klage, men hvor/hvem skal den sendes til?
Har ikke fått mail fra de denne gangen heller, har alltid fått det før.

jokke

Sitat fra: Klykken på torsdag 13. februar 2020, klokken 08:18
Bremseservice er følgende:

Vinterpleie
Tesla anbefaler rengjøring og smøring av alle bremsekalipperne hver 12. måned eller 20.000 km for biler i regioner med kaldt vær
https://www.tesla.com/no_NO/support/car-maintenance

De BURDE selvsagt ha sett at bremsene var utslitt i tillegg, og jeg forsvarer ingenting her, men vil tro at det kanskje er pga at det kun ble utført denne vinterpleien så ble ikke tilstanden på bremseklosser- og skiver vurdert. Usikker på om man må ut med bremseklosser for å smøre kalippere, så hvis så så er det all grunn til å være klikkers. :)
Vinterpleie? Jeg hadde den på bremseservice og da burde de vel sett at klossene kun hadde 6000km igjen

z4rd

Møt opp på Oslo Nord, sørg for at du har god tid, be om å få snakke med en Service Advisor grunnet feil håndtering av service og at du ønsker å reklamere på arbeidet som ble gjort ved bremseservice og sist da du ble fakturert unødig. Be om å få en kompensasjon, som du kan leve med. F.eks: prioritet på de andre utestående sakene dine + en gratis service f.eks, eller lignende.

Dette er folk som følger opp slike saker og sørger for at det blir god stemning igjen :)

Men her gjelder det å snakke greit for seg og ikke bli urimelig. Bare hold deg til fakta i saken så bør det ordne seg. Jeg har i alle fall god erfaring med Oslo Nord på slike ting, men noen ganger er man nødt til å si fra.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

jokke

Sitat fra: z4rd på torsdag 13. februar 2020, klokken 17:50
Møt opp på Oslo Nord, sørg for at du har god tid, be om å få snakke med en Service Advisor grunnet feil håndtering av service og at du ønsker å reklamere på arbeidet som ble gjort ved bremseservice og sist da du ble fakturert unødig. Be om å få en kompensasjon, som du kan leve med. F.eks: prioritet på de andre utestående sakene dine + en gratis service f.eks, eller lignende.

Dette er folk som følger opp slike saker og sørger for at det blir god stemning igjen :)

Men her gjelder det å snakke greit for seg og ikke bli urimelig. Bare hold deg til fakta i saken så bør det ordne seg. Jeg har i alle fall god erfaring med Oslo Nord på slike ting, men noen ganger er man nødt til å si fra.
Bra tips, takk

Muffinman

Høres ut som det bør reklameres på bremseservicen. Ser ikke ut som den har hatt ønsket effekt; forhindre at bremsene blir ødelagt. Når det i tillegg skjer så tett på servicen er det ganske krystallklart. Hva ville Tesla svart på kritisk spørsmål om bremseservicen var _årsak_ til havariet?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA