Det er lavere regen på kaldt batteri også på e-tron. De to "B-modusene" med flappene bak rattet er likevel svake nok til at de også fungerer normalt på kaldt batteri. Fulladet og kaldt batteri har riktignok kun regen tilsvarende ca første nivå på rattet.
Så å utnytte fulle 0,3g (dvs bremsepedal) til kun regen, krever både at batteriet er tilstrekkelig varmt, samt at det ikke er helt fullt. Ingen magi her. Men du skal ikke kjøre så langt før bilen tilbyr full regen. Merk at det i praksis nesten ikke er merkbart om det er regen eller mekaniske bremser som brukes, så føreropplevelsen er veldig konsistent uavhengig av temperatur og ladenivå. Det eneste du kan merke som en forskjell, er som sagt at "én-pedal"-kjøring gir lite retardasjon når batteriet ikke kan ta imot effekten. Bremsepedal-følelsen er helt lik, uansett som det ender som lading på batteriet eller varme i skivene. Pedalfølelsen er også kunstig laget, uavhengig av modus.