Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Porsche Macan

Startet av bmw2002, mandag 10. februar 2020, klokken 22:46

« forrige - neste »

daktari

Autogefühl melder bare 90 cm dypt bagasjerom. Det er faktisk 4 (til 9) cm mindre enn I-pace og hele 15 cm mindre enn e-tron. Litt snodig på en 4,78m lang bil.

Bose-anlegget stjeler all plass under bagasjerommet også.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

turfsurf

Sitat fra: daktari på lørdag 27. januar 2024, klokken 22:43Autogefühl melder bare 90 cm dypt bagasjerom. Det er faktisk 4 (til 9) cm mindre enn I-pace og hele 15 cm mindre enn e-tron. Litt snodig på en 4,78m lang bil.

Bose-anlegget stjeler all plass under bagasjerommet også.
Hvis det er mindre enn I-Pace så er det jo krise. Men det er kanskje bredere eller høyere?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Egil S

Nå har vel aldri Macan vært en småbarnsfamiliebil da, det er en liten sportslig SUV for godt voksne mennesker som liker en høy bil, som kan slenge en koffert baki for en helgetur eller hyttetur.

Jeg tipper over 90% av de som kjøper Macan ikke tenker på barneseter, barnevogn, familiebilferie o.l.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

turfsurf

En bil i den størrelsen burde virke fint for en familie på fire uten barnevogn. Ser ikke noe galt i det. Den er jo midt i smørøyet størrelsesmessig. Utsagnet mtp I-Pace var bare at vi har hatt I-Pace, og den har mindre bagasjeplass en Model 3, som er en kompakt sedan.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Egil S

Sitat fra: turfsurf på søndag 28. januar 2024, klokken 13:39En bil i den størrelsen burde virke fint for en familie på fire uten barnevogn. Ser ikke noe galt i det. Den er jo midt i smørøyet størrelsesmessig. Utsagnet mtp I-Pace var bare at vi har hatt I-Pace, og den har mindre bagasjeplass en Model 3, som er en kompakt sedan.

Og utsagnet mitt basert på at de fleste Porsche eiere er kvinner og menn som er 45+år i en kontorjobb, som leder eller med annen form for ansvar.
Ikke småbarnsfamilier i 20-30årene.

De fleste småbarnsforeldre kjøper ikke en bruksbil til over 1 million kroner fordi de vet at småbarn sliter mye på en bil, de kjøper en grei bruksbil (gjerne brukt 2-4år gammel) som tåler noen år med røff behandling til en mye billigere penge.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

turfsurf

Sitat fra: Egil S på søndag 28. januar 2024, klokken 14:00Og utsagnet mitt basert på at de fleste Porsche eiere er kvinner og menn som er 45+år i en kontorjobb, som leder eller med annen form for ansvar.
Ikke småbarnsfamilier i 20-30årene.

De fleste småbarnsforeldre kjøper ikke en bruksbil til over 1 million kroner fordi de vet at småbarn sliter mye på en bil, de kjøper en grei bruksbil (gjerne brukt 2-4år gammel) som tåler noen år med røff behandling til en mye billigere penge.
Jada, er ikke uenig i det som hovedsak.

Men en passe bilinteressert familie hvor barna har passert barnevognsalder med Oslolønn kan vel fint ta seg råd til en Macan. Har selv hatt biler i den prisklassen med små barn, selv uten Oslolønn. Er ikke så vanskelig å ta vare på bilene. En nybakt far på jobben kjøpte seg nettopp Taycan...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

#36
Taycan får du nede på 500-tallet nå da. Brukt såklart. Var en til 569 eller noe her rett før helga.

Macan er vel i TMY-størrelse utvendig, men med dobbel pris og mindre plass så er den nok som vanlig for spesielt interesserte.

Jeg irriterer meg fortsatt over at Taycan ikke fås med krok. Da hadde det blitt Sport Turismo på meg. Er ingen andre elbiler jeg har lyst på, så da er det diesel inntil videre. 🤪

daktari

#37
Macan EV har krok og 2000 kg.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

turfsurf

Sitat fra: geear på søndag 28. januar 2024, klokken 19:41Taycan får du nede på 500-tallet nå da. Brukt såklart. Var en til 569 eller noe her rett før helga.
Jada, kan gjøre røverkjøp på Taycan, men dette er en Turbo med utstyr for over 500k...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

Sitat fra: Egil S på lørdag 27. januar 2024, klokken 13:01Jeg må si Porsche har helt absurd mye valg, "h.......

Mange valg ja og det liker jeg veldig godt. Men jeg vet jo at for blodfansen så er det jo Chrono pakka som betyr mest da ;D jeg ser den.

chargedup

Jeg synes 4 ble for dyr da min absolutt kjipeste config, med nesten bare "må ha" endte på nærmere 1,1 og den i tillegg er såpass slapp. Får gi turboen noen år på bruktmarkedet før det blir aktuelt...
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Egil S

Sitat fra: daktari på søndag 28. januar 2024, klokken 20:04Taycan EV har krok og 2000 kg.

Taycan har vel ikke krok i det heletatt? Man får en "krok" man kan sette et sykkelstativ på, men bilen er vel ikke typegodkjent for å trekke noe?
Jeg har bevisst ignorert Taycan fordi man ikke får den med tilhengerfeste, var derfor jeg ble litt interessert i Macan med 2000kg på kroken.
Ellers hadde en Taycan Sport Turismo GTS vært høyaktuell.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

daktari

Sitat fra: Egil S på mandag 29. januar 2024, klokken 20:06
Sitat fra: daktari på søndag 28. januar 2024, klokken 20:04Taycan EV har krok og 2000 kg.

Taycan har vel ikke krok i det heletatt? Man får en "krok" man kan sette et sykkelstativ på, men bilen er vel ikke typegodkjent for å trekke noe?
Jeg har bevisst ignorert Taycan fordi man ikke får den med tilhengerfeste, var derfor jeg ble litt interessert i Macan med 2000kg på kroken.
Ellers hadde en Taycan Sport Turismo GTS vært høyaktuell.
Macan selfølgelig...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Rollep

Sitat fra: Egil S på lørdag 27. januar 2024, klokken 13:01Bygget også enn Turbo da jeg syntes den var tøffere i front og hekk, men den kom på 1,650.000, hadde håpet de kom med en GTS versjon av Macan, det hadde nok vært interessant.
Hvis Porsche fortsetter slik de alltid har gjort så kommer GTS versjonen om 2 år ;)

sims

Noen som har fornuftige tanker rundt verditap første 1-3 år på denne? Jeg er en enkel sjel opptatt av lyd, og kunne tenke meg en strippet Macan 4 m Burmester og varme i rattet. Men om den faller like mye som Taycan er det bedre å vente et par år.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA