Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

AC lading Mii

Startet av tom-eil, fredag 07. februar 2020, klokken 21:39

« forrige - neste »

mthoring

Fikk bekreftet at Mii klarer ~7.2kW på IT 3-fas i dag også. Testet på ZapCharger Pro.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

tom-eil

Denne uken har jeg vært hos Møller og fått installert ny software som skal fikse ladeproblematikken med 7.2kw på 1 fas 32A. Problemet er at vi har flyttet, og med dette demontert laderen vår.

Er det noen som vet om en 7.4kw 1 fas lader i Vestfold? Vet det er en del i Oslo, men skal ikke dit med det første. Møller ønsker at jeg tester og sjekker om dette løste problemet. Regner med at når dette er gjort, så kan folk sende inn bilene sine for fiks og at de endrer dette på fabrikken på fremtidige trillinger.
2021 Tesla Model 3 LR
2020 Seat Mii Electric
2018 Kia Soul 30kw/t

jkirkebo

Sitat fra: tom-eil på lørdag 15. august 2020, klokken 10:49
Denne uken har jeg vært hos Møller og fått installert ny software som skal fikse ladeproblematikken med 7.2kw på 1 fas 32A. Problemet er at vi har flyttet, og med dette demontert laderen vår.

Er det noen som vet om en 7.4kw 1 fas lader i Vestfold? Vet det er en del i Oslo, men skal ikke dit med det første. Møller ønsker at jeg tester og sjekker om dette løste problemet. Regner med at når dette er gjort, så kan folk sende inn bilene sine for fiks og at de endrer dette på fabrikken på fremtidige trillinger.

Dette kan du teste på en hvilken som helst 22kW AC-ladestasjon sammen med en 1-fase type 2 kabel. Da får bilen 1-fase 32A. Disse finnes det ganske mange av rundt omkring. Om du ikke har en 1-fase kabel så kan du kanskje få lånt en? Det er svært mange elbiler som leveres med slike.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rosstopher

Bilen støtter vel ikke trefas, så man kan vel bruke en hvilken som helst 32A kabel?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Amatøren

Hvis den er som e-Golf så blir man lurt med trefase kabel da den vil foretrekke to faser av 16 A på TN nett.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

jkirkebo

Sitat fra: Amatøren på lørdag 15. august 2020, klokken 14:41
Hvis den er som e-Golf så blir man lurt med trefase kabel da den vil foretrekke to faser av 16 A på TN nett.

Ja, det må nesten være samme greia ellers hadde man vel ikke trengt å besøke verkstedet for å få ladet på 1-fase 32A. Som standard lader den da ganske sikkert på 2x16A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

tom-eil

Da fant jeg en 7.4 kw 1-fas 32A ladestasjon i Horten. Ankom med ca. 75 % strøm, og den viste 1:50 minutter igjen å lade. Dro til Holmestrand og ladet på en 3.6 kw lader med ca. 70 % strøm, og den viste over 4 timer, så det virker som om dette var løsningen på problemet. Har meldt ifra til Seat, så får vi se hva de sier.
2021 Tesla Model 3 LR
2020 Seat Mii Electric
2018 Kia Soul 30kw/t

Daruu

Sitat fra: tom-eil på søndag 16. august 2020, klokken 20:09
Da fant jeg en 7.4 kw 1-fas 32A ladestasjon i Horten. Ankom med ca. 75 % strøm, og den viste 1:50 minutter igjen å lade. Dro til Holmestrand og ladet på en 3.6 kw lader med ca. 70 % strøm, og den viste over 4 timer, så det virker som om dette var løsningen på problemet. Har meldt ifra til Seat, så får vi se hva de sier.

Hvilken møller avdeling var det du har vært hos?
Har du evt navn på en du snakket med?
Hvis du ikke vil skrive det her så send gjerne PM, min lokale møller påstår at det kun er 3.6kw som støttes på min eup....
2020 VW Eup range

tom-eil

Sitat fra: Daruu på tirsdag 18. august 2020, klokken 19:54
Sitat fra: tom-eil på søndag 16. august 2020, klokken 20:09
Da fant jeg en 7.4 kw 1-fas 32A ladestasjon i Horten. Ankom med ca. 75 % strøm, og den viste 1:50 minutter igjen å lade. Dro til Holmestrand og ladet på en 3.6 kw lader med ca. 70 % strøm, og den viste over 4 timer, så det virker som om dette var løsningen på problemet. Har meldt ifra til Seat, så får vi se hva de sier.

Hvilken møller avdeling var det du har vært hos?
Har du evt navn på en du snakket med?
Hvis du ikke vil skrive det her så send gjerne PM, min lokale møller påstår at det kun er 3.6kw som støttes på min eup....

Dette var Møller Tønsberg, avdeling Skoda. Fikk mail fra Seat i dag som bekrefter dette. Han sa at dette er ganske ferske nyheter og at ikke alle verksteder er klar over dette enda.
2021 Tesla Model 3 LR
2020 Seat Mii Electric
2018 Kia Soul 30kw/t

Elmo

Sitat fra: tom-eil på lørdag 15. august 2020, klokken 10:49
Denne uken har jeg vært hos Møller og fått installert ny software som skal fikse ladeproblematikken med 7.2kw på 1 fas 32A. Problemet er at vi har flyttet, og med dette demontert laderen vår.

Når bilen har vært hos Møller så pleier man å få med et papir som sier hva som er gjort, og da også koder på hvilke oppgraderinger eller garantireparasjoner som er gjort.
Hvis du ikke fikk med noe skriftlig, så bør du også kunne finner det på Mittbilhold.no (se eksempel fra de bytte ladeporten på min eUp)
Kan du dele den informasjonen ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

emphezis

Fikk utlevert bil for 2 uker siden. Den lader på 3,6 kWish på min 1fas 32A Easee. Tesla'en lader på 7 kW.

Må vel innom Møller og oppdatere software om det er løsninga da. Har snakket masse med Seat de siste dagene pga. problemer med Seat Connect (får ikke kontakt med bilen), men ingen har nevnt dette.
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Daruu

Jeg fikk mail her om dagen fra "min" selger hos Møller, å de kunne nå legge inn en oppdatering så det skulle funke.
2020 VW Eup range

tom-eil

Sitat fra: Elmo på onsdag 19. august 2020, klokken 18:13
Sitat fra: tom-eil på lørdag 15. august 2020, klokken 10:49
Denne uken har jeg vært hos Møller og fått installert ny software som skal fikse ladeproblematikken med 7.2kw på 1 fas 32A. Problemet er at vi har flyttet, og med dette demontert laderen vår.

Når bilen har vært hos Møller så pleier man å få med et papir som sier hva som er gjort, og da også koder på hvilke oppgraderinger eller garantireparasjoner som er gjort.
Hvis du ikke fikk med noe skriftlig, så bør du også kunne finner det på Mittbilhold.no (se eksempel fra de bytte ladeporten på min eUp)
Kan du dele den informasjonen ?

Det sto kun "kont ladehastighet".
2021 Tesla Model 3 LR
2020 Seat Mii Electric
2018 Kia Soul 30kw/t

Elmo

Sitat fra: Daruu på fredag 28. august 2020, klokken 09:39
Jeg fikk mail her om dagen fra "min" selger hos Møller, å de kunne nå legge inn en oppdatering så det skulle funke.
Da spør jeg deg om det samme som jeg spurte tom-eil om.
Sjekk hva de kaller oppdateringen
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

Sitat fra: tom-eil på fredag 28. august 2020, klokken 23:20
Sitat fra: Elmo på onsdag 19. august 2020, klokken 18:13
Sitat fra: tom-eil på lørdag 15. august 2020, klokken 10:49
Denne uken har jeg vært hos Møller og fått installert ny software som skal fikse ladeproblematikken med 7.2kw på 1 fas 32A. Problemet er at vi har flyttet, og med dette demontert laderen vår.

Når bilen har vært hos Møller så pleier man å få med et papir som sier hva som er gjort, og da også koder på hvilke oppgraderinger eller garantireparasjoner som er gjort.
Hvis du ikke fikk med noe skriftlig, så bør du også kunne finner det på Mittbilhold.no (se eksempel fra de bytte ladeporten på min eUp)
Kan du dele den informasjonen ?

Det sto kun "kont ladehastighet".

Min Mii skal inn til Møller A&B nå, =https://elbilforum.no/index.php?topic=54592.0;tilbakekalling pga noe med batteripakka.
Jeg spurte da om denne "kont ladehastighet" oppdateringen, men den hadde de ikke hørt om  :o >:(
Hvilken Møller var du hos ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA