Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Første person-elbil fra Kina levert i Norge

Startet av elbil.no, fredag 07. februar 2020, klokken 19:00

« forrige - neste »

elbil.no

Første person-elbil fra Kina levert i Norge

MG ZS EV er den første kinesiskbygde person-elbilen som introduseres på det norske markedet. I går møtte den sin eier – og til neste uke skal den få smake norsk vinter.

Source: Første person-elbil fra Kina levert i Norge
Dette er en automatisk nyhetsfeed fra elbil.no Hjemmesiden til Norsk elbilforening

OlavEmil

Tjaa. Vi fekk vår første shipment med person-elbilar frå Kina første veka i januar. Vi går nok litt stillare i dørene enn MG, og bilane våre er ikkje like mainstream som deira, men MG var nok ikkje først.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

goggo

#2
Sitat fra: OlavEmil på lørdag 08. februar 2020, klokken 22:40
Tjaa. Vi fekk vår første shipment med person-elbilar frå Kina første veka i januar. Vi går nok litt stillare i dørene enn MG, og bilane våre er ikkje like mainstream som deira, men MG var nok ikkje først.

Lykke til med salget av elektriske mikrobiler, det ser jo ut som en morsom liten sak.
Jeg så en sak på NRK TV i går om ungdommene som kjører rundt i ATVer og mopedbiler, her burde det jo være et stort markedspotensiale for deg nå i disse Greta Thunberg tider :)
Håper du ikke har noe imot at jeg linker til denne morsomme test videoen fra Spania.

https://youtu.be/hznoJSgrGdI

mvh
Hugo

PS: Du bør jo vurdere å lage en egen tråd for denne mikrobilen som dere selger.

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Speeder

Disse mikrobilene er jo alt for dyre. Man får jo nesten en seat/vw/skoda trilling for samme prisen.
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

arthur

Sitat fra: Speeder på søndag 09. februar 2020, klokken 10:51
Disse mikrobilene er jo alt for dyre. Man får jo nesten en seat/vw/skoda trilling for samme prisen.

Tenkte det samme. Burde koste under 100'.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

OlavEmil

Eg såg ein annan her på forumet seie det same i ein diskusjon om ein annan mikrobil. Han burde koste under 100 000,- fordi det var ein mikrobil. Det verkar som ein veldig merkeleg ting å meine. Kvifor skal då ein XC90 koste 900 000,- og meir, når Dacia Duster kostar under 250 000,-? Begge er jo SUV.

Elles vil eg no seie at ein strekk strikken vel langt når ein seier at ein "nesten" får e-Up trilling til same pris. 135 000,- vs 185 000,- (innstegspris for Skodaen,  som vel er den billigaste av dei tre).

Sitat fra: goggo på søndag 09. februar 2020, klokken 10:19
Sitat fra: OlavEmil på lørdag 08. februar 2020, klokken 22:40
Tjaa. Vi fekk vår første shipment med person-elbilar frå Kina første veka i januar. Vi går nok litt stillare i dørene enn MG, og bilane våre er ikkje like mainstream som deira, men MG var nok ikkje først.
PS: Du bør jo vurdere å lage en egen tråd for denne mikrobilen som dere selger.

Takkar for det. Både Thunberg og Nok er Nok burde jo tale for slike køyrety. Har vore inne på tanken om tråd, men eg må høre litt med administratorane først, sidan vi faktisk sel desse. Vil ikkje trakke nokon på tærne.

Og takk for testvideoen, veldig moro :D.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

arthur

Det er vel ikke mer enn en viss indikasjon på hva noen (av oss/jeg) mener en slik bil er verdt og til den pris dere tar så er den helt uaktuell for min del. Sånn er det bare for min del rent subjektivt. Andre tenker annerledes, flott.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

OlavEmil

Det er ingen tvil om at mikrobilar er eit nisjeprodukt, og ein skal nok ha eit spesielt behov eller vere j interesserer i konseptet for å betale det dei kostar. Men eg synst framleis det er ein merkeleg ting å seie, at "mikrobilar" som sjanger ikkje burde koste meir enn 100 000,-. Det er som å seie at ein "SUV" ikkje burde koste meir enn 300 000,-, eller at ein "stasjonsvogn" ikkje burde koste meir enn 400 000,-. Eller at "kjøt" ikkje burde koste meir enn 80,-/kg. Det blir altfor generelt.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

automat

Citroen  C-Zero annonseres ny for 150.000kr. Da får man et kjøretøy som tilfredsstiller sikkerhetskravene for personbil, med plass til 4. Og som kan hurtiglades. Den produseres av etablert bilprodusent, med etablert importør og forhandlernett. Bilen er velprøvd og kjent på markedet. Garanti- og reklamasjonsforhold er forutsigbare. Det samme er fremtidig verksted- og deletilgang.

Eller man kan for 135.000kr velge en motorsykkelbil fra en ukjent kinesisk produsent. Som er en svært liten to-seter, uten krav til kollisjonssikkerhet. Og der basisutgaven mangler ABS-bremser. Kjøpt fra en importør som er et helt nystartet firma med kontoradresse i et bolighus. Som man ikke kan vite om eksisterer om to år. Som betyr usikkerhet knyttet til garanti, reklamasjon, deler og verkstedtilgang.

Hvorfor skal man velge alternativ to? For å spare litt bompenger?

Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

OlavEmil

Mykje betre samanlikning. Denne kan samanliknast med C-Zero på mange måtar, og resten av poenga dine står òg godt. Det er fleire grunnar til å ville ha mikrobil, eigar- og driftskost er ein, miljø er ein (der stiller òg C-Zero og tvillingbilane godt), ein annan er reine smak og behag.

Men eg ser at dette går mot at eg promoterar og forsvarar eiga bedrift i ein tråd som var meint å handle om MG. Det er ikkje meininga. Har starta ein eigen tråd om bilen no, så får admin heller slette om det blir for nært noko som minnar om reklame: https://elbilforum.no/index.php?topic=50607.0
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Amoss

Sitat fra: OlavEmil på lørdag 08. februar 2020, klokken 22:40
Tjaa. Vi fekk vår første shipment med person-elbilar frå Kina første veka i januar. Vi går nok litt stillare i dørene enn MG, og bilane våre er ikkje like mainstream som deira, men MG var nok ikkje først.

Hmm... Slik jeg forstår det er de bilene du selger ikke klassifiserte som "personbil" men som "motorsykkel", og artikkelen som presiserer "den første kinesiskbygde person-elbilen" har da strengt talt helt rett (om ingen andre kan peke på noen andre kinesiske el-kjøretøy registrert i Norge som "personbil" som er solgt tidligere).
Model S 85D

elekTrond

Sitat fra: goggo på søndag 09. februar 2020, klokken 10:19
Sitat fra: OlavEmil på lørdag 08. februar 2020, klokken 22:40
[...]
[...] Håper du ikke har noe imot at jeg linker til denne morsomme test videoen fra Spania. *snip*
PS: Du bør jo vurdere å lage en egen tråd for denne mikrobilen som dere selger.
Takk for tips! Her er en egen tråd for en annen elbiltest fra samme dama. 8) :+1:
'13 Mjau

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA