Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

C-zero rister ved hardt pådrag

Startet av El-sa, fredag 07. februar 2020, klokken 14:20

« forrige - neste »

El-sa

Jeg opplever at min 2015 C-zero "rister" ved hardt pådrag, typisk ved aksellerasjon ut på motorveg. Er dette normalt, eller er det et tegn på at noe ikke er som det skal? Har ikke opplevd liknende med andre elbil-modeller.
x-2016 KIA Soul EV
2020 KiA e-Soul 64

Beamer Screamer

Min 2014 iOn gjør også dette og har vært slik så lenge jeg kan huske. Lette vibrasjoner ved mye pådrag i visse hastigheter. Så jeg tror ikke det er noe å bry seg med.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

El-sa

x-2016 KIA Soul EV
2020 KiA e-Soul 64

ReidarAA

De tre I-miev jeg har kjørt og rister ved fullt pådrag, spesielt merkbart i oppoverbakke.

engolf

Känns vibrationerna mest i hela bilen, eller i ratten?
Om det känns i hela bilen är det nog på grund av drivaxlarna.
Drivaxlarna på trillingar glappar lite radiellt (där axlarna går in i girkassen), vilket kan orsaka vibrationer under belastning.
Det är ingen fara:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA