Hvordan se forskjell på første og annen utgave av e55

Startet av Contango, torsdag 06. februar 2020, klokken 21:35

« forrige - neste »

Orbit

Det er også mulig å se produksjonsmåned (men ikke uke), se oppdatering på tidligere postet innelgg:
Sitat fra: Orbit på onsdag 05. februar 2020, klokken 19:58
Dersom du tar en titt nedi/under verktøykit'et foran, evt under bagasjeromsgulvet bak (oppå subwoofer dersom du har dette), finner du en klistrelapp begge steder med alle utstyrskodene på bilen. Øverst til venstre på den står det også en dato og klokkeslett, som jeg vil tippe er da den ble skrevet ut - sannsynligvis helt på starten av samlebåndet. Min dato er i alle fall på tirsdag morgen den uken bilen ble produsert.

Edit: Det er også et mer "permanent" klistremerke på høyre D-stolpe, dvs på innsiden av karmen for bakluka. På den står det lengst til høyre på høykant seks sifre som stemmer med produksjonsmåned og -år i mitt tilfelle, kanskje også for andre? Det gir ikke eksakt produksjonsdag, men nært nok for de fleste formål.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Auto

Sjekket merket i høyre stolpe i bakluken på min bil, og det stemmer hos meg og. Siste seks siffer 102019 som stemmer med produksjonsmåned og år.

Yttertorjen

Så denne tabellen som viser at 10 ende siffer viser årsmodell. E= 2014. Blir ikke K= 2020 modell da ?

Orbit

De hopper over bokstaven I, sannsynligvis for å unngå forveksling med ett-tall. Så K blir 2019.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Truls Antonsen

Sitat fra: Orbit på lørdag 26. mars 2022, klokken 19:02
De hopper over bokstaven I, sannsynligvis for å unngå forveksling med ett-tall. Så K blir 2019.
Stemmer, og L=modellår 2020.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA