Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ombygging av Buddy til LiFePO4

Startet av Afigiennai, tirsdag 04. februar 2020, klokken 22:37

« forrige - neste »

Afigiennai

Vi brukte Renault Twizy som referanse for innstillinger

Afigiennai

Nå jeg har bestillt en digital thermometer med probe opp til 200 C for å overvåke temperatur på motoren. Det er temperatur på motoren etter rolig kjøring i sommer tiden.

Afigiennai

Fjæringer foran var knekt, derfor jeg kutet alle fire fjæringer litt . I tillegg buddyen slankede ned i flere hundred kilo. Standard fjæringer var for høy. Etter jeg har kuttet dem bak , de kommet for kort og begynte å dater ned år jeg løftet bilen. Derfor vi maskinerte fire ny innfestninger som holder fjøringer på plass . ( det er ekstra skyver som holder fjæringer). enkelt med CNC

Afigiennai


Afigiennai

Før jeg settet batteriene på plass, ladet jeg de en og en. Det var ikke vedlikeholdslading, men nå det er mye enklere til BMS for å balansere de.

Afigiennai

hvis noen leter etter børster for motor :se på referance

Afigiennai

Jeg har montert ekstra liten skjerm som viser litt informasjon om status på batt pakke. i tilleg den kan fungere som beskyttelse hvis  BMS eller lader går galt...
Det er kinetisk high tech som kan finnes på eBay som Digital Panel Meter DC 10~90V 0-500A Multifunction Voltage Current Power Tester

Afigiennai

Det skule være  første bilde.
Sånn den har kommet fra Trondheim til Bergen.

8)    :police:

elektrolux

Spennende lesing. Buddy M9 er vel den ultimate bomfrie elbilen i dagens marked.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Afigiennai


Afigiennai


Afigiennai


Afigiennai

Det kommer kaldere dager. På tid å gå gjennom varmeapparat

Afigiennai

Jeg anbefaler at slik reparasjonssett bestilles i forkant. Grønn pakning deles i stikker ved demontering

Afigiennai

Jeg har isolert eksosen med varmebestandig tape fra Biltema

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA