Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hurtiglading av I-Pace

Startet av Tellus, mandag 03. februar 2020, klokken 21:01

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Tellus på søndag 12. juli 2020, klokken 14:07
Det er vel kun IONITY som kun tar betalt per kWh. IONITY er uansett veldig dyre sammenlignet med andre leverandører av hutiglading og bør unngås hvis man er opptatt av ikke betale mer enn nødvendig.

Ionity og Circle K tar betalt kun pr kWh. Har man avtale med Maingau Energie er Ionity og billigere. Fort billigst av samtlige. Var dog heldig og skaffet JuicePass avtale i juli, og har så langt ladet 250kWh for 30 euro
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ingeniøren

#61
Meldte inn en feilmelding på Fortum Kiwi Rødberg (Efacec) som jeg ikke fikk ladet på tidligere i år, samt i fjor, og ba de sjekke opp denne laderen. Svaret jeg fikk etter nesten uka var:

"Det er trist at det ikke var mulig å lade på det ene ladepunktet vårt, og setter pris på at du melder det inn. Det er fint at den andre stasjonen du var i møte med fungerte utmerket."

Ser ikke ut som de bryr seg særlig om saken - velger andre leverandører fremover  :-1:

Edit: Som en del har fått med seg så sliter Abu Dhabi Dude med ladestasjoner av et gitt fabrikat i Skottland. I følge ham er problemet at Jaguar følger CCS standarden til punkt og prikke, mens noen ladestasjoner har en forenklet tolkning av standarden og da fungerer det ikke. Trolig gjelder dette også ladestasjonene på Rødberg og Rjukan og Fortum ser ut til å synes det er greit når det fungerer for de fleste.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

RayBomb

Vet ikke hvor lenge det varer, men enn så lenge koster det 88kr pr. ladesessjon hos IONITY ved bruk av appen: "Jaguar Public Charging"
- Anbefales foreløpig 🥳
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Maxwell_400

Sitat fra: RayBomb på tirsdag 14. juli 2020, klokken 20:07
Vet ikke hvor lenge det varer, men enn så lenge koster det 88kr pr. ladesessjon hos IONITY ved bruk av appen: "Jaguar Public Charging"
- Anbefales foreløpig 🥳
Ja den er bra, forteller det gjerne til Etron eiere som står og lader på Ionity og får se et visst grønnskjær i ansiktet. Fikk en smell med Chargepoint, de hadde jo lenge 72 kroner men gikk over til kr/kWh i måneds skiftet.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

ardevd

Sitat fra: RayBomb på tirsdag 14. juli 2020, klokken 20:07
Vet ikke hvor lenge det varer, men enn så lenge koster det 88kr pr. ladesessjon hos IONITY ved bruk av appen: "Jaguar Public Charging"
- Anbefales foreløpig 🥳

Bra tips, takk! Selv om det begynner å bli latterlig hvor mange forskjellige apper Jaguar har. Jobber med å integrere navigasjons-apiet i WattCat og tenkte først det ville vært fint å få inn Plugsurfing-greiene også, men det blir for dumt å måtte logge inn med 3 forskjellige kontoer.

4Matic Fanatic

Sitat fra: ardevd på torsdag 16. juli 2020, klokken 09:33
... Selv om det begynner å bli latterlig hvor mange forskjellige apper Jaguar har. ..
Ja, tenk om de hadde samlet alt og faktisk laget noe som funker, i stedet for ørti apper/websider som er fra halvdårlige til heldårlige..

Tellus

Jeg har allerede plugsurfing nøkkel. Lurer på om jeg kan registrere den på jaguarappen. Noen som har forsøkt og verifisert at du får jaguarpriser og ikke plugsurfingpriser ?

DrNogood

Ganske sikker på at du kan registrere din Plugsurfing nøkkel på Jaguar Public Charger ja. Tror faktisk det er den eneste som aksepteres.

Orbit

#68
Du får ikke overført en "nøkkel" som allerede er koblet mot Plugsurfing over på Jaguar Public Charging. Kundeservice sier du må få en ekstra nøkkel direkte fra Jaguar. Jeg prøvde å få til dette da jeg lånte en i-Pace, og hadde Plugsurfing fra før. Tok noen runder med epost frem og tilbake. De trodde først at dette skulle være kurant, men fant så etterhvert ut at det ikke lot seg gjøre.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Tellus


RayBomb

Ladet på Dombås hos Ionity, og fikk Mellom 96 og 99kW i akkurat 2 minutter. Batteriets temperatur var på 26grader da jeg startet ladingen og med 6% strøm igjen. Etter 2 minutter falt farten ned på ca 80kW.
Jeg har alle siste oppdateringer fra verksted. Dette er skuffende og flaut.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Stikkkontakt

#71
Sitat fra: RayBomb på fredag 17. juli 2020, klokken 12:48
Ladet på Dombås hos Ionity, og fikk Mellom 96 og 99kW i akkurat 2 minutter. Batteriets temperatur var på 26grader da jeg startet ladingen og med 6% strøm igjen. Etter 2 minutter falt farten ned på ca 80kW.
Jeg har alle siste oppdateringer fra verksted. Dette er skuffende og flaut.

Ifølge fanboisa er dette helt supert.
Bilen er så god å kjøre at sånne småligheter skal oversees med et hånlig  blikk og sedvanlig britisk "Stiff upper lip"

Maxwell_400

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 17. juli 2020, klokken 13:15
Sitat fra: RayBomb på fredag 17. juli 2020, klokken 12:48
Ladet på Dombås hos Ionity, og fikk Mellom 96 og 99kW i akkurat 2 minutter. Batteriets temperatur var på 26grader da jeg startet ladingen og med 6% strøm igjen. Etter 2 minutter falt farten ned på ca 80kW.
Jeg har alle siste oppdateringer fra verksted. Dette er skuffende og flaut.

Ifølge fanboisa er dette helt supert.
Bilen er så god å kjøre at sånne småligheter skal oversees med et hånlig  blikk og sedvanlig britisk "Stiff upper lip"
Den skal klare det under optimale forhold men dette må jo sies å være optimale forhold og uansett så burde den ha kunne gått opp til 100kW igjen etter å ha tenkt seg om.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Ingeniøren

Sitat fra: Maxwell_400 på fredag 17. juli 2020, klokken 13:45
Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 17. juli 2020, klokken 13:15
Sitat fra: RayBomb på fredag 17. juli 2020, klokken 12:48
Ladet på Dombås hos Ionity, og fikk Mellom 96 og 99kW i akkurat 2 minutter. Batteriets temperatur var på 26grader da jeg startet ladingen og med 6% strøm igjen. Etter 2 minutter falt farten ned på ca 80kW.
Jeg har alle siste oppdateringer fra verksted. Dette er skuffende og flaut.

Ifølge fanboisa er dette helt supert.
Bilen er så god å kjøre at sånne småligheter skal oversees med et hånlig  blikk og sedvanlig britisk "Stiff upper lip"
Den skal klare det under optimale forhold men dette må jo sies å være optimale forhold og uansett så burde den ha kunne gått opp til 100kW igjen etter å ha tenkt seg om.

Hadde valget stått mellom gode kjøreegenskaper og 150 kW er jeg ikke i tvil om hva jeg hadde valgt nei  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Stikkkontakt

Det behøver ikke være noe valg mellom kjøreegenskaper og ladehastighet.
Det ene utelukker ikke det andre på samme måte som at ultimat komfort og heftige racingegenskaper ikke lar seg kombinere.
Dessuten er kjøreegenskaper en subjektiv egenskap der alle har individuelle preferanser. Lading er særdeles målbart og det er en betydelig forbruker av det dyreste av alt. Tid.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA