Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ha på varme i bilen under hurtiglading?

Startet av spiralvimpel, mandag 03. februar 2020, klokken 09:25

« forrige - neste »

spiralvimpel

Hei.

Er det noe i veien for under hurtiglading å ha bilen påslått og varmeapparatet kjørende? Med andre ord, er det noe som må slås ifm hurtiglading, eller kan jeg bare ha bilen påslått, koble meg til hurtigladeren og starte lading?

_OE_

Slå av bilen sette i gang hurtiglading.... Så aktivere bilen/varme

#FTS#


spiralvimpel

Sitat fra: _OE_ på mandag 03. februar 2020, klokken 09:29
Slå av bilen sette i gang hurtiglading.... Så aktivere bilen/varme

#FTS#

Skjønner. Takk!

hanche

Jeg har også kommet i vane med å skru av bilen før jeg stopper ladingen. Hvis ikke, får jeg masse feilmeldinger fra bilen. Ikke at det ser ut til å gjøre noen skade, men likevel. Det hender at jeg glemmer meg, men feilmeldingene forsvinner når jeg skrur bilen av og på igjen etterpå.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

spiralvimpel

Sitat fra: hanche på mandag 03. februar 2020, klokken 09:33
Jeg har også kommet i vane med å skru av bilen før jeg stopper ladingen. Hvis ikke, får jeg masse feilmeldinger fra bilen. Ikke at det ser ut til å gjøre noen skade, men likevel. Det hender at jeg glemmer meg, men feilmeldingene forsvinner når jeg skrur bilen av og på igjen etterpå.

Takk, dette er nyttig å kjenne til.

langemand

#5
Bilen skal tændes med foden på bremsen, ellers tænder den ikke for varmepumpen og DC/DC konverteren.

Så får du ikke varmet/kølet luften der kommer ud af blæserne, og 12 Volt batteriet aflades!

Det er hændt at nogen har haft bilen "tændt" (uden at træde på bremsen) mens bilen hurtigladede, og efter de så slukkede bilen, var spændingen på 12 Volt batteriet så lav at bilen ikke kunne starte!
soulspy@evranger.com
Udvikler Android app til Hyundai og Kia elbiler: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.evranger.soulevspy
Nær København (DK)
+ 15.000 km i Kia eSoul 2020
+ 60.000 km i Kia Soul EV 2015
+ 5.000 km i Nissan Evalia 2015
+ 24.000 km i Peugeot 106 Electric 1999

hanche

Sitat fra: langemand på mandag 03. februar 2020, klokken 18:35
Bilen skal tændes med foden på speederen, [...]
Du mener nok bremsen?
Sitat fra: langemand på mandag 03. februar 2020, klokken 18:35
Det er hændt at nogen har haft bilen "tændt" (uden at træde på bremsen) mens bilen hurtigladede, og efter de så slukkede bilen, var spændingen på 12 Volt batteriet så lav at bilen ikke kunne starte!
Nettopp.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

langemand

soulspy@evranger.com
Udvikler Android app til Hyundai og Kia elbiler: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.evranger.soulevspy
Nær København (DK)
+ 15.000 km i Kia eSoul 2020
+ 60.000 km i Kia Soul EV 2015
+ 5.000 km i Nissan Evalia 2015
+ 24.000 km i Peugeot 106 Electric 1999

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA