Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har noen fått retrofitta HW3 i norge ennå?

Startet av xerxes, fredag 31. januar 2020, klokken 12:08

« forrige - neste »

xerxes

I USA ser jeg det er en del som kan bestille nå, men at hver VIN må få "tildelt" sin egen HW3-enhet i et register tesla har, og at dette virker litt tilfeldig utvalgt. Og ingen automatisk beskjed om hvorvidt man er tildelt en eller ikke, med mindre man har bilen inne for å fikse noe annet på verksted hos tesla. Men, det siste er at dersom man sjanser på å bestille en retrofit-service i appen, kan man være heldig å få time det dersom bilen er flagget HW3 positiv i systemet deres (i USA vel og merke). Ingen klare mønstre i biler, kjøpetidspunkt el.l., mtp prioriteringsrekkefølgen av eiere.

Så, noen her på berget som har fått sin retrofit ennå? :)

Nå som HW2X virker være litt stemoderlig behandlet mtp optimaliseringer i det siste, så føler jeg stadig mer behov for å få oppgradert hjernen i bilen... Håpefull på å få den installert før sommeren. :)

sjokomelk

Ingen har blitt oppgradert i Europa enda. Software har ikke funksjoner som trenger HW3 her enda. Så Tesla har sitt på det tørre og kan utsette det inntil videre for oss.

https://elbilforum.no/index.php?topic=50397.msg875772#msg875772
SitatTesla har hele tiden sagt at man får HW3 når det blir nødvendig for funksjoner som trenger det. I Europa har vi ikke det enda. I USA har de begynt å oppgradere biler med HW3, men der viser nå HW3-biler kjegler ved veiarbeid, og med "FSD visualization", som kom før jul, så vises også nå trafikklys og markeringer/symboler på veien. Den dagen tilsvarende funksjoner kommer i den europeiske versjonen av software, så vil de måtte begynne med oppgraderinger her også. Før den tid får vi bare sitte rolig på gjerdet og vente.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Veggen

Det ordet i overskriften ... ...
Det heter ettermontere på norsk.

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3


Rocklobster

Skulle til å spørre om det samme. Skjønner ikke argumentet med at vi ikke trenger det. Er vel i praksis å si at det ikke er noe poeng i FSD i Europa? Og/eller at europeisk sw ligger langt etter den amerikanske? Her burde Tesla bare fyllt en container med kort og sendt den til Europa. I stedet for å gi alle de som har kjøpt deres dyreste oppgradering i god tro en vag bortforklaring. Vil nok lønne seg på lang sikt.

Handyman

Det er vel det Tesla er i ferd med å gjøre, er det ikke.
Det går bare ikke så fort som mange ønsker seg.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA