Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trenger du mer rekkevidde? Zoe R90 vurderes byttet mot i3 94ah

Startet av HCO, torsdag 30. januar 2020, klokken 14:38

« forrige - neste »

HCO

Jeg har en 2018 Renault Zoe Life, som jeg er svært fornøyd med og som har blitt godt behandlet (se mine innlegg ellers her på forumet). Men ettersom denne ikke lenger er hovedbilen vår, kan jeg klare meg med en pendlebil med kortere rekkevidde. Jeg har alltid hatt sansen for i3, og utifra prisbildet på finn.no vurderer jeg at vår 2018-modell bør kunne byttes med en 2017-modell i3 94ah.

Zoe går reelt 70-75km lenger enn i3 både sommer- og vintertid (235km mot 159km sommer og 199 mot 127 om vinteren). Dette er basert på tabell under "kjøpe elbil" her på forumet, som stemmer godt med mine egne erfaringer. Zoe har også større bagasjerom og 5 seter. Zoe har ikke hurtiglading, men kan lade 22kW AC (ingen ladekøangst - jeg har aldri opplevd kø på AC-ladere).

Ta kontakt på PM eller tlf 47282282 dersom interessant.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA