Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisstigning?

Startet av Norse_Hansen, torsdag 30. januar 2020, klokken 04:32

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Sitat fra: kirky på onsdag 18. mars 2020, klokken 17:31
Kursen går jo babanas, må være rekord på maaange år. Lurt å legge inn bestilling og sikre pris? Kan man endre farge eller noe uten endring av pris senere?

Endringer medfører endret pris hvis de har justert. Det er jo bare å legge inn bestilling. Kan avbestilles. Ta gjerne å sleng på litt Apple-produkter også. De spretter vel også opp i pris snart

Svolar


Når valutakurser har en tendens til å være litt sticky. Mange utenlandske investorer som brenner seg kraftig i det illikvide krone markedet nå. Det kommer de til å huske på en god stund.

Så om du tenker model y så kjør på nå!


Thob

Kan ikke forstå at de ikke øker prisene nå? Må jo gå med tap på hver bil som bestilles nå.Men selvfølgelig, når de begynner å levere Y i Norge kan jo kursen ha stabilisert seg igjen. Uansett, om man vurderer å bestille ville jeg gjort det asap før prisen plutselig stiger igjen. Man har ingenting å tape, res.beløp får man igjen om man ombestemmer seg ( hvis de ikke går konkurs da ::) ::)

hemi

Bilene leveres ikke før om 12 mnd + uansett, så de ser vel ann

Fastlane83

Jeg hadde egentlig tenkt til å vente til jeg kan prøvekjøre en før bestilling, men mtp dollarkursen så reserverte jeg en i dag. Ingen stor risiko tenker jeg....
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

emurof

#125
Hvor mye vil prisen på MY kunne stige nå som kronen ligger på 11-12 mot dollaren da tro? Noen som har regnet på det?

Er dagens pris basert på en kronekurs rundt 8 eller noe slikt?

Rearden86

Dagens pris er så vidt jeg husker basert på en kurs på 8,5. Vi er i en ekstremsituasjon. I dag startet dollaren på 11,30 var oppom 12 før den gikk ned til 11,20. Jeg tenker det er greit å ha is i magen, og vente litt. Ingen grunn til å hoppe på toget, med mindre man er sikker, og den versjonen du nå kan få bestilt er den du vil ha.

arthur

Sitat fra: Rearden86 på torsdag 19. mars 2020, klokken 19:10
I dag startet dollaren på 11,30 var oppom 12 før den gikk ned til 11,20.

Trolig som en reaksjon på at Norges Bank sa at de ville støttekjøpe kroner, men hvor lenge de vil, og kan, gjøre de vil bare tiden vise.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Rearden86

Ja, og nå er oljeprisen opp 10% etter at USA begynner å antyde mottiltak overfor Russland og Saudi Arabia. Dette kommer til å utvikle seg hele tiden. Folk får gjøre sine vurderinger. Norge har en svært sterk økonomisk posisjon med statsfinanser de fleste andre kan misunne oss, og som vil dempe de økonomiske konsekvensene i langt større grad enn det som vil være tilfellet i de fleste andre land. Etter hvert som denne krisen drar ut i tid tror jeg at det vil vise seg, også i valutakursene.

keepitsimple

La inn en bestilling nå grunnet kronekursen. Litt av impulskjøp..
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

Tin

Sitat fra: keepitsimple på torsdag 19. mars 2020, klokken 21:36
La inn en bestilling nå grunnet kronekursen. Litt av impulskjøp..

Gjorde det samme. Performance. Etter prisøkningen på awd så diffen opp til performance verdt det for min del. Frykter den fort kan øke 50k i pris.

emurof

Nå kutter de også all produksjon fra 23. mars, så det kan blir ganske stor rift om Teslaer når ting begynner å normalisere seg, da de naturligvis vil trenge litt tid til å få opp produksjonstakten igjen:

https://ir.tesla.com/news-releases/news-release-details/tesla-operational-update

Magnus Hansen

På kort sikt har nok bilsalget stoppet mer eller mindre opp pga usikkerhet og at folk har andre ting å bekymre seg for.. når ting blir mer normalisert, så vil etterspørselen ta seg opp igjen. Men det spørs jo hvor mange som har mistet jobben..

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Tin på torsdag 19. mars 2020, klokken 23:04
Sitat fra: keepitsimple på torsdag 19. mars 2020, klokken 21:36
La inn en bestilling nå grunnet kronekursen. Litt av impulskjøp..

Gjorde det samme. Performance. Etter prisøkningen på awd så diffen opp til performance verdt det for min del. Frykter den fort kan øke 50k i pris.

Regner med du er klar over at det nok blir vanskelig å få et helt lovlig tilhengerfeste til Performance-versjonen...var det viktigste av det som stoppet meg fra å velge Performance. Ble AWD Long Range......
Tesla Model Y                         2021-

nosi1202

Prisdifferansen opp til Performance er omtrent ikke noe hvis man skal ha 20" på LR, men jeg frykter at forsikring blir omtrent det dobbelte på Performance. Men det er kanskje ikke sånn på model 3 i dag?
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA