Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisstigning?

Startet av Norse_Hansen, torsdag 30. januar 2020, klokken 04:32

« forrige - neste »

Toalmar

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 05. februar 2020, klokken 14:06
Man jo håpe at alle Yer er klargjort for hengerfeste og at det bare er å kjøpe et kit og installere selv.
Det er lov å håpe ja, og vi får tro det også blir riktig  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

ToWalkOrDrive

Hvis dette stemmer så slipper en gjerne å endre prisen. Står at salgsteamet vil kontakte og sluttføre kontrakten, og legge til ting som hengerfeste:
Tesla Model Y                         2021-

nosi1202

Spørsmålet er om det utgjør noen forskjell om det er selger eller kunde som endrer. Jeg tipper at det kan utløse ny pris uansett. Men det kan jo selvfølgelig behandles på samme måte som vinterdekk. Ikke godt å si med den gjengen der.

En annen ting er at dette er en litt snodig løsning fra et firma som ønsker å lempe det meste over på kunden i form av nettbestilling etc.
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Magnus Hansen

Det er vel bare spørsmål om tid før det blir ny prisstigning sånn som kronekursen utvikler seg..

REN-BIL

Derfor fint å ha bestilt allerede!

Jon65

Innen leveranse starter på model Y får vi jo håpe at den økonomiske situasjonen og kronekursen er bedre enn i dag. I motsatt fall har vi nok større problemer enn at model Y blir litt dyrere.....

Svolar


Det har en trodd lenge at den norske krona skal ta seg opp mot de svært svake nivåene den hadde på rundt 8,5 for en dollar. Det har vist seg å være vanskelig. Jeg tror nok at en vil se noe av det samme fremover med tanke på at dollaren nå er rundt 10 kroner.

er dagens pris basert på ca 8,5 ? På 1,5 kr utgjør min bestilling ca 82 000 kroner.

Jeg bestilte nå selvom jeg ikke vet noe om hengerfeste som jeg skal ha...

Bjoris

Ser en grå AWD LR Mod Y uten FSD koster 54 kUSD, med lit frakt og dagens kurs er vi nært 600. Det var slik at Tesla garanterte prisen for oss som har bestilt?

mikaelf

Sitat fra: Bjoris på tirsdag 17. mars 2020, klokken 23:18
Ser en grå AWD LR Mod Y uten FSD koster 54 kUSD, med lit frakt og dagens kurs er vi nært 600. Det var slik at Tesla garanterte prisen for oss som har bestilt?

Lurte på hvordan du kom til denne summen /600k?
Når jeg legger inn den gitte spekken i Tesla NO konfiguratoren, får jeg til slutt 530k NOK (Gemini felg og svart interiør)
TMY - LR AWD (2022 HW3)

nilka

Les innlegget en gang til. Det er ment som en spekulasjon på at det ikke er usannsynlig at de norske prisene vil øke enda mer fordi den norske krona er så svak. Og et spørsmål om Tesla har garantert for prisen til de som allerede har bestilt slik at de ikke trenger å tenke på nye kurser.

ToWalkOrDrive

Det er i hvert fall vanlig at bilprodusenter kjøper valutasikringsopsjoner og tilsvarende, sånn at de kan holde jevne priser. Men de kan jo ikke sikre seg i årevis... Men nå ser jo Model Y-fabrikken i Fremont til å måtte stenge for en periode (Corona), men blir ikke overrasket om en snart ser masse Tesla-ansatte i grønne drakter og masker som står og monterer Model Y...
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 18. mars 2020, klokken 12:13
Det er i hvert fall vanlig at bilprodusenter kjøper valutasikringsopsjoner og tilsvarende, sånn at de kan holde jevne priser. Men de kan jo ikke sikre seg i årevis... Men nå ser jo Model Y-fabrikken i Fremont til å måtte stenge for en periode (Corona), men blir ikke overrasket om en snart ser masse Tesla-ansatte i grønne drakter og masker som står og monterer Model Y...
De fikk vistnok unntak for «viktig samfunnsnytte», akkurat nå!

torlie

Dollar som nå stadig kryper nærmere 11-tallet er det kanskje spørsmål om tid før prisen justeres. Spm blir hvor mye man kan tillate seg å justere før salget blir fraværende. Økes prisen eksempelvis med kr 50.000,- er det nok i overkant for de fleste mtp å legge inn bestilling i disse usikre tidene.

Er nok ikke bare Tesla som sitter med denne problematikken.

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

kirky

Kursen går jo babanas, må være rekord på maaange år. Lurt å legge inn bestilling og sikre pris? Kan man endre farge eller noe uten endring av pris senere?
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Magnus Hansen

Sitat fra: torlie på onsdag 18. mars 2020, klokken 15:15
Dollar som nå stadig kryper nærmere 11-tallet er det kanskje spørsmål om tid før prisen justeres. Spm blir hvor mye man kan tillate seg å justere før salget blir fraværende. Økes prisen eksempelvis med kr 50.000,- er det nok i overkant for de fleste mtp å legge inn bestilling i disse usikre tidene.

Er nok ikke bare Tesla som sitter med denne problematikken.

Men de må jo tjene penger på bilene se selger, ellers er det lite vits i. Men de kan redusere marginene en stund

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA