Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fjerning av lim fra panser

Startet av tgmachine, torsdag 23. januar 2020, klokken 12:25

« forrige - neste »

tgmachine

Etter at den lokale Tesla har byttet frontruten i forbindelse med garanti så har Hurtigruta (antar det er dem Tesla bruker) sølt en dråpe lim helt øverst på panserkanten mot frontruten. Den er kun et par-tre millimeter stor, men kunne vært fint å få den fjernet.

Har forsøkt å få den vekk, men uten hell. Limet er litt brunt/grønt aktig. Kan også være en primer, er vel både primer og lim som brukes når frontrute skal festes.

Har noen et par tips til å få det fjernet, eller må skrapes vekk og lakkeres over med flekklakk?

-tgmachine

cra

Jeg hadde tatt kontakt med de som har laget flekken; det er ikke usannsynlig at de vet hvordan den best kan fjernes.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

tgmachine

Sitat fra: cra på torsdag 23. januar 2020, klokken 13:27
Jeg hadde tatt kontakt med de som har laget flekken; det er ikke usannsynlig at de vet hvordan den best kan fjernes.

Det har jeg gjort, Tesla vil ha bilen inn for å se på den. Helst vil jeg slippe å dra dit igjen for n'te gang på et garantiservicebesøk. Begynner å bli en del av dem.

-tgmachine

ryback

Jeg brukte bremserens for å fjerne noe limrester etter en teip de ikke hadde fjernet ved levering. Tidligere har jeg brukt lynol, men fant ikke kanna før jeg var ferdig..


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA