Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Standard skinnseter

Startet av Hyperstress, fredag 24. januar 2020, klokken 13:40

« forrige - neste »

Hyperstress

Noen som kan dele noen erfaringer med standardseter med skinn/kunstskinn? Er det stivt og kaldt i forhold til valcona og de dyrere skinnvariantene?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Renzir

Nå har jeg ikke disse setene i min bil, men har hatt skinn tidligere i ulike former. Kulde har jeg aldri tenkt så mye på. Hvis setevarmeren er lik på disse setene som på mine komfortseter så går de langt opp ryggen. Stivheten synes jeg var helt fin på de setene jeg testet.

Men det jeg ville prøvd å finne ut av, er hvor det er kunstskinn, og hvordan dette er når det er varmt. Ekte skinn er etter min erfaring litt mindre klamt.

Carkub

Vi har disse setene og er godt fornøyde. Setevarmen er rask og effektiv så kulde er ikke noe problem. På sommeren tenkte vi heller ikke at de var spesielt klamme, men er jo uansett en ide å kjøle ned bilen i forkant (om appen virker).

Jeg synes standardsetene i skinn/kunstskinn ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder.

Jeg har ikke funnet ut hvor det er skinn og hvor det er kunstskinn, skal spørre forhandler om dette. Eneste minus jeg har merket med setene er at det blir «sitterynker» som beskrevet her: https://github.com/etrondriver/etron-issues/issues/32
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

Erl

Basert på tysk prisliste:
Skinn på sitteflater foran og de to ytterste setene bak + setevangen på venstre side av førersete (der man går inn)
Kunstskinn på resterende setevanger(sidestøtte + siden av setet tror jeg), midtarmlene, hodestøtter, dørkledning og midtsetet bak.

Carkub

Sitat fra: Erl på mandag 27. januar 2020, klokken 08:52
Basert på tysk prisliste:
Skinn på sitteflater foran og de to ytterste setene bak + setevangen på venstre side av førersete (der man går inn)
Kunstskinn på resterende setevanger(sidestøtte + siden av setet tror jeg), midtarmlene, hodestøtter, dørkledning og midtsetet bak.
Takk, veldig nyttig!
Så blir spørsmålet om man bør ha ulik behandling, eller bruke «anbefalt» skinnbehandling også på kunstskinnet..? Tar også gjerne imot anbefalinger på hva slags produkt som bør brukes!
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

AJ82

Sitat fra: Carkub på torsdag 30. januar 2020, klokken 22:54
Sitat fra: Erl på mandag 27. januar 2020, klokken 08:52
Basert på tysk prisliste:
Skinn på sitteflater foran og de to ytterste setene bak + setevangen på venstre side av førersete (der man går inn)
Kunstskinn på resterende setevanger(sidestøtte + siden av setet tror jeg), midtarmlene, hodestøtter, dørkledning og midtsetet bak.
Takk, veldig nyttig!
Så blir spørsmålet om man bør ha ulik behandling, eller bruke «anbefalt» skinnbehandling også på kunstskinnet..? Tar også gjerne imot anbefalinger på hva slags produkt som bør brukes!

Sjekk ut Colourlock sine produkter. https://www.colourlock.com/

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA