Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pris 2020-modell Ioniq - godt tilbud?

Startet av kaj:), fredag 24. januar 2020, klokken 10:56

« forrige - neste »

kaj:)

Jeg lurer på om jeg kan få spørre dere som kjenner Ioniq, om et tilbud på 2020-modellen er bra eller ikke? Jeg er helt fersk når det gjelder elbil, faktisk er jeg helt fersk på bil og dette blir min første bil! Jeg har prøvekjørt flere elbiler, men følte ingenting kunne slå Ioniq-en. Selv ikke en fullutstyrt BMW I3 kunne matche kjørekomforten.

Jeg har vært hos forhandler, Mobile i Bergen, og fått et tilbud. De tilbyr bilen inkl. teknikkpakke, komplette vinterhjul og metallic lakk til en pris på 309.900,- pluss 10.000 for skinninteriør. De har også 0,99 % rente (effektiv 2,53 %) i tre år gjennom Santander. Som jeg følte var et ålreit tilbud, men jeg har aldri kjøpt bil før, jeg har null peiling.

Regnestykket ble som følger:
HYUNDAI IONIQ electric Premium med skinn 136 hk nn 136 hk 317 500
• YT3 Pearl Iron Gray 4 900
Vinterhjul 16'' Sotfarget inkl TPMS, Elektrisk 13 900
Serviceavtale 3 år / 45.000 kmu / leiebil ved service 9 787
ENGANGSAVGIFT BIL 2 400
Sum før rabatt 348 487
Sum rabatt -18 800
Sum total 329 687

Hva tror dere?  :+1: eller  :-1:

stikksaga

 :+1:

Jeg kjøpte den for 334K med samme utstyr bortsett fra service-avtale, så du fikk mye bedre tilbud enn meg :)

Zimon

Bra deal sånn sett tenker jeg, men alltid lurt å sjekke pris hos ett par andre butikker også. La dem slåss litt om deg som kunde evt. :)

PS, Ioniq 2020 modellen er garantert en knall bil (har selv en 2018 med mindre batteri og slikt. På 2020'en har Hyundai gjort mye riktige forbedringer, men hurtiglading er ikke mye å skryte av. Så spørsmålet er du må da stille deg selv er om hvor ofte kommer du til å måtte bruker hurtiglading? For Ioniq 2020, selv om bedre rekkevidde på fulladet batteri så er den ganske treg på hurtiglading. Kommer du til å mer eller mindre aldri måtte hurtiglade, kun på noen få langturer og da har man god tid så vil Ioniq 2020 være ett tommel opp valg. Kommer du til å måtte hurtiglade ofte, kanskje flere ganger i uka etc så er det kanskje en annen bil som vil være bedre pga det.

PS, min pre-facelift Ionioq er jeg strålende fornøyd med på alle måter. Eneste jeg savner er egentlig litt mer rekkevidde når skal til hytta i Telemark, men der er det masse hurtigladere på hele strekningen og trenger bare å lade en gang til og en gang fra, så ikke noe stress. App har jeg egentlig ikke savnet pga med varmepumpa så blir bilen varm på 123, tiner da ruter fort og veldig fornøyd med varme i bilen. Skinnseter er ett must for å få kjøling som er gull verdt på sommeren.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

kaj:)

Takk skal dere ha for svar.

Zimon, jeg kommer nok aller mest til å pendle til og fra jobb, som er en halvtime hver vei, og lade hjemme. Så hurtiglading blir ikke veldig aktuelt i hverdagen. Og vi har bensinbil i tillegg, så den tenker vi å bruke på de lange turene.

Nytt møte med bilforhandler i morgen og en siste prøvetur, dette har jeg troen på  :D

haraldjo

Slo til på denne kampanjen med vinterhjul og metallic på kjøpet for en uke siden og plusset på med skinn. Bil i riktig farge på lager i bilhavna i Drammen, så da blir det Ioniq på meg også i løpet av neste uke.
Originale felger og Conti/Nokian, selger sa at kampanjen gjelder biler som leveres innen 15. februar, men vet ikke om det stemmer.
Vi kjører nesten aldri over 20 mil, så jeg tror dette blir bra!
2020 Hyundai Ioniq solgt mars 2022
TM3 2022 mars 2022

Zimon

@kaj:) - da er nok Ioniq sånn sett noe du blir veldig fornøyd med om den dekker andre behov som plass i baksete/foran, bagasjeplass etc. :) Men Ioniq 28 så pendlet jeg tidligere 40-60 min hver vei, avhengig av trafikkkaos etc. Og på sommer kunne jeg kjøre 3 ganger tur/retur ca før jeg måtte lade, på vinter ble det 2 turer maks ca på de verste dagene. så 38kW versjonen har jo litt lengre rekkevidde når fulladet, så 30 min blir ingen stress for deg.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA