Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Voice Command virker nesten ikke etter update.

Startet av Nakatira, torsdag 23. januar 2020, klokken 04:18

« forrige - neste »

Nakatira

Oppdaterte bilens software rett over jul, og skulle egentlig få flere funksjoner på voice command bla åpne hanskerom, vindusviskere ect.
Før oppdateringen funket de funksjonene jeg hadde utmerket, navigasjon, telefon, og musikk.
Nå virker nesten ingen ting, hanskerom åpner seg iblant, fått slått av vindusviskere og fått på musikk.
Navigasjon er helt borte fra "vocie command".
Men stort sett så funker ingenting.
Har testet både norsk og engelsk.
Gjort en reboot, uten at det gjorde noe.
Noen andre i samme båt?

fayelund

1. Er flere i samme båt etter hva jeg har sett på nett, blant annet meg. Tror man vare må vente til det løses i by software
2. Denne hører hjemme i forbindelsen for Tesla SW of AP, of har vel blitt diskutert der
Bestilt e-Golf september 2014

Motorwatt

#2
I det siste har flere funksjoner begynt å virke. Bl. a. virker "Naviger til...." 90% av gangene.

Og "Fold inn/ut speilene" virker også

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Øggen

"Naviger til" "bug report" e eineste kommando som fungera her.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

o.b.lix

Naviger til... virker helt perfekt hos meg.

Ring til... virker også topp, men da må jo Tesla fått tilgang til kontaktlisten.


Men om den misforstår for mange ganger, henger den seg opp, og da restarter jeg med scrollehjul og så virker den igjen.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Alfa Bergen

Sitat fra: Øggen på torsdag 23. januar 2020, klokken 17:02
"Naviger til" "bug report" e eineste kommando som fungera her.
Her fungerer ikke «naviger til» heller. Ikke en eneste kommando funker for tiden. Skjønner det har med SW versjonen, men jeg har uansett meldt det inn som feil i appen ifm service i begynnelsen av februar. Så får vi se om de klarer å fikse...
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Counterpointer

Jeg lurer på om de sliter litt med differensieringen mellom S, X og 3 samt variantene av MCU.

Det er også forskjell på innstillingene av språk på de par siste oppdateringene, først virket nesten ikke norsk og så ble det vanskelig på engelsk, nå virker begge ganske godt på Model 3.

Personlig har jeg mistet både kalendertilgang i bilen (den sier det må godkjennes i mobil, men det er gjort) og jeg kan ikke lengre dele navigasjon fra Google maps på telefonen. All annen kommunikasjon med app og mobil er helt fin.

Toalmar

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 23. januar 2020, klokken 15:02
I det siste har flere funksjoner begynt å virke. Bl. a. virker "Naviger til...." 90% av gangene.

Og "Fold inn/ut speilene" virker også
Samme opplevelsen har jeg. Naviger til ..... - Slå på setevarme til trinn 1 - Slå av setevarmen - Zoom inn kart osv
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

Sitat fra: Alfa Bergen på torsdag 23. januar 2020, klokken 17:13
Her fungerer ikke «naviger til» heller. Ikke en eneste kommando funker for tiden. Skjønner det har med SW versjonen, men jeg har uansett meldt det inn som feil i appen ifm service i begynnelsen av februar. Så får vi se om de klarer å fikse...
Bergen-dialekt?  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Alfa Bergen

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 23. januar 2020, klokken 22:22
Sitat fra: Alfa Bergen på torsdag 23. januar 2020, klokken 17:13
Her fungerer ikke «naviger til» heller. Ikke en eneste kommando funker for tiden. Skjønner det har med SW versjonen, men jeg har uansett meldt det inn som feil i appen ifm service i begynnelsen av februar. Så får vi se om de klarer å fikse...
Bergen-dialekt?  :D

Hehe😂. Har faktisk forsøkt (å etterligne) riksmål samt Oxford-English. Funker fortsatt ikke😉
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!


Nakatira

Takker så masse for svar og beklager at jeg postet i feil del av forumet først.

Da får jeg vente spent på neste update, det har jo virket før :)

o.b.lix

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 23. januar 2020, klokken 22:22
Bergen-dialekt?  :D

Tror det faktisk - prøvde i går med "fold ut speilene", der forsto den overhodet ikke hva jeg sa, ble ny setning hver gang, som "rull ut steinene" til "full i sveinene".

Nå skal det sies at den ikke forstår "Ingjerd" heller, det ble alltid til "inger", men da jeg omdøpte henne til "konemor" misforstår den aldri dette lengre.

Og "Ring til konemor" forstår den alltid - på bergensk i alle fall.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Counterpointer

Sitat fra: o.b.lix på fredag 24. januar 2020, klokken 09:02
Og "Ring til konemor" forstår den alltid - på bergensk i alle fall.
Det var jo litt koselig og da

Motorwatt

Sitat fra: o.b.lix på fredag 24. januar 2020, klokken 09:02
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 23. januar 2020, klokken 22:22
Bergen-dialekt?  :D
Tror det faktisk - prøvde i går med "fold ut speilene", der forsto den overhodet ikke hva jeg sa, ble ny setning hver gang, som "rull ut steinene" til "full i sveinene".

Jeg snakker rigsmaal (aka "kav østlandsk"), og det går bra. At den ikke skjønner bengensk forstår jeg fullt ut. Men det finnes jo ingen "R" i "Fold ut speilene", så skjønner ikke hvorfor den ikke skjønner.... At den oversetter til "rull ut sveinene" viser du allikevel har klart å lure inn en skarrelyd (min Mac prøver frenetisk å rette det til "skurrelyd"...) ett eller annet sted i kommandoen. 
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA