Bestilling gjennomført..noen flere?

Startet av Roy Aasen, ons 22. jan 2020, kl. 20:13

« forrige - neste »

safari

I dag legger Figaro til i Zeebrugge og den har med seg sikkert flere hundre PS2. Er det noen her på forumet som vet hvordan en får sjekket VIN nummeret på bilene?

Hoggorm

Booking Number er CNDLI1920294A for forsendelsen med Figaro. Det skal være 1285 biler i den forsendelsen. Sortering etter VIN nr. funker ikke ordentlig så eneste brukare måte å finne en bil jeg har klart er å kopiere alle sidene (13 sider) inn i excel og sortere der. 

batterimannen

Blir spennende å se hvor mange biler de har til utlevering første måneden. Lurer på om de går for en Tesla-aktig utlevering, hvor de druser på når de åpner for utlevering.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

mroek

Sitat fra: batterimannen på fre 24. jul 2020, kl. 17:07
Blir spennende å se hvor mange biler de har til utlevering første måneden. Lurer på om de går for en Tesla-aktig utlevering, hvor de druser på når de åpner for utlevering.

Hvis de ikke gjør det, så må de i hvert fall ha greit med lagerplass, for det er flere tusen biler i og på vei til Europa nå. Figaro alene kom jo til Zeebrugge i dag med godt over tusen biler, og rett over helgen kommer det ytterligere nesten tusen biler til. Og fra tidligere er det også kommet rundt 1500 biler, der de fleste av disse muligens fremdeles er i Belgia. En stor andel av dette skal jo til Norge, som er det største markedet for Polestar for øyeblikket.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

hELgenen

La inn reservasjon i dag,og nå er levering estimert Desember 2020. For 2 uker siden var det fortsatt september 2020. Så det virker som alle bilene som kommer nå allerede er solgt og matchet en eier. Håper jeg ikke blir skuffet og at det blir en ok julegave

Tåkeheim

Jeg bestilte på mandag for 1 uke siden. Avventet litt med å bestille da jeg har en leasing bil jeg skal levere inn i desember. Når estimert levering ble desember 2020, satser jeg på at dette klaffer ganske bra.  :)

Bestilte midnight med nappa skinn, performance og hengerfeste. Eneste jeg er litt usikker på er performance, da jeg har ikke har testet normal eller performance. Har jeg skjønt det riktig at salgskontrakt og endelig spekking av bil kommer ca 2 uker etter bestilling?

mroek

Sitat fra: Tåkeheim på ons 29. jul 2020, kl. 16:06
Jeg bestilte på mandag for 1 uke siden. Avventet litt med å bestille da jeg har en leasing bil jeg skal levere inn i desember. Når estimert levering ble desember 2020, satser jeg på at dette klaffer ganske bra.  :)

Bestilte midnight med nappa skinn, performance og hengerfeste. Eneste jeg er litt usikker på er performance, da jeg har ikke har testet normal eller performance. Har jeg skjønt det riktig at salgskontrakt og endelig spekking av bil kommer ca 2 uker etter bestilling?

Performance gir bedre bremser og dempere, men ikke bedre ytelser. Og så får man glorete gule setebelter (som fort vil se skitne ut). Pluss at man ikke kan ha mindre enn 20" hjul (mulig ettermarkedshjul med tynt gods kan gå). Det betyr 20" vinterhjul og lavere rekkevidde. Pakken gir nok value for money i den forstand at det er kostbare komponenter man får, men jeg er overbevist om at til ordinær bruk vil man bli godt fornøyd også uten denne pakken. Til heftig banekjøring vil man nok barbere noen tideler av rundetiden med denne pakken. Det vil bli svinedyrt å skifte bremser og dempere, men om man ikke skal ha bilen så lenge så betyr ikke det noe. Da er det neste eier som får utfordringen.

Spørsmålet om kontrakt er litt vanskelig å besvare helt 100%. Da vi som bestilte relativt tidlig fikk kontrakt, var bilen allerede produsert, så slik sett litt vanskelig å endre spec uten å kansellere og bestille på nytt. Om dette er endret på nå, er vanskelig å svare på. Det tok også mye mer enn 2 uker (faktisk flere måneder) fra bestilling til vi fikk kontrakt, så det er kanskje ikke sammenlignbart.

Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

alagerqv

Enig med forrige taler. Jeg krysset av for alt, og akkurat av de argumentene som ble nevnt, ønsket jeg å ta bort performance pakken. Men bilen var alt produsert, så da måtte jeg evt bestilt på nytt. Endte derfor opp med å bare la den være som den var. Ett viktig moment som ikke ble kjent (for meg hvertfall) før det var for sent å ombestemme seg, er hvor knotete det er å faktisk justere demperne. Men det blir sikkert bra okke som!  :D

hELgenen

Ble uten performance pakken her. Ville ikke ha 20" og demperene blir bare tull når man må inn på verksted for å justere. Ble magnesium,sort interiør,vinterdekk+ hengerfeste oq matter.  Faktisk usikker på om jeg skulle valgt annen farge på interiør pga soltaket. Mulig sort blir vel mye???.. Vet ikke om dette kan endres enkelt før kontrakt?

Tåkeheim

Trenger ikke dra på verksted for å justere demperne, bare å bruke garasje-jekken for å komme enklere til. Så de gjorde det på en kinesiske Polestar video på youtube. Helt klart tungvindt..
Edit: Fant igjen klippet. Ca 7.3 ut i denne filmen. Hele filmen ser ut til å dreie seg om demperne, hadde vært interessant å skjønne hva de sier.

https://www.youtube.com/watch?v=goF6H-rZXZE

Som flere sier her så blir man nok fornøyd både med og uten pakken. Mye kommer an på hva man er vant med også. Kommer man fra f.eks BMW med msport demepere eller en eldre passat.
Ett veldig godt argument som en over nevnte er helt klart kostnaden på nye bremser, dempere og dekk når dette må byttes.

Fint med alle argumentene som kom. Selv synes jeg felgene og bremsene gir ett finere utseende. Men jeg har ikke lyst steinhard demping. Kan vel ha ett håp om få få prøvekjørt før jeg bestemmer meg, har meldt meg på prøvekjøring. Heller mye frem og tilbake.

Slik jeg har skjønt kan vi som bestiller nå endre spekk før den blir sendt til produksjon. Vi får da beskjed om dette når det nærmer seg.

Stikkkontakt

Sitat fra: Tåkeheim på ons 29. jul 2020, kl. 19:07
Trenger ikke dra på verksted for å justere demperne, bare å bruke garasje-jekken for å komme enklere til.

Jeg tror du har altfor høye ambisjoner på vegne av den normale norske bilist. Det blir sjeldnere og sjeldnere at folk evner å bytte dekk på egenhånd. At de da i tillegg skal justere demperne er langt over gjennomsnittlig kompetansenivå.

tommysoleng

Bestilte i slutten av mai etter å ha stått på listen for ID3 i et år med veldig lavt kønummer. Prisforskjellen på ID3 Max og Polestar var så liten at det ikke var noe å tenke på.
Jeg lurer på hvordan dere finner de bookingnummer til de forskjellige båtene fra Kina? Er alle båtene som har gått så langt blitt postet her?

hemi

Mistenker det er kulere å jobbe hos Polestar om dagen, enn å være selger hos VW på ID.3 eller bmw på ix3.

Tåkeheim

Sitat fra: Stikkkontakt på ons 29. jul 2020, kl. 19:36

Jeg tror du har altfor høye ambisjoner på vegne av den normale norske bilist. Det blir sjeldnere og sjeldnere at folk evner å bytte dekk på egenhånd. At de da i tillegg skal justere demperne er langt over gjennomsnittlig kompetansenivå.

Mine ambisjoner om norske bilister er relativt lave, særlig etter alt man leser på forskjellige nett forum. Poenget var at man ikke trenger å dra på verksted for å justere dempere. Har man ikke interesse for bil bestiller man ikke en polestar 2 med performance pakke enkelt og greit.

turfsurf

Sitat fra: hemi på ons 29. jul 2020, kl. 22:10
Mistenker det er kulere å jobbe hos Polestar om dagen, enn å være selger hos VW på ID.3 eller bmw på ix3.
Ser for meg BMW selgere står klar med kontrakt og speider etter folk...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA