Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

SnøhvitM3P

Sitat fra: SnøhvitM3P på onsdag 03. februar 2021, klokken 13:21
Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 03. februar 2021, klokken 12:31
Sitat fra: SnøhvitM3P på tirsdag 02. februar 2021, klokken 17:03
Skulle ta mot levering idag, men det gikk ikke. Når vi var kommet til tesla og var klar til å ta imot bilen, fikk vi beskjed om at de kunne ikke se at forsikring var klar til bilen.

Du beskriver en (tilsynelatende) feil i Autosys, noe neppe Tesla eller forsikringsselskapet kan klandres for...

Det vet jeg ingenting om, men jeg vet bare at alt styret jeg og alle andre jeg har blandet inn har vært for ingen nytte.
Har gitt beskjed til Tesla at hvis de på en måte klarer å fikse problemet og de kan levere den bilen likevel så er jeg ikke interessert, da jeg kjøper ikke ny bil for full pris for å få en bil som står at har hatt 4 eiere allerede.
De skjønte det godt og beklaget og sa at de skal UN-matche meg fra den bilen og prøve å finne ny bil som skal bli sendt til Norge, men blir neppe før Mars/April at bilen kommer fram.

Vil si at opplevelsen min av de som jobber på Tesla salg&Utlevering Tromsø har vært bra, men selve Tesla Company som jeg ikke er særlig fornøyd med systemet til.

Først ga de bort bil jeg var matchet med i Desember fordi jeg ikke dro fra Tromsø ned til Lillestrøm og hentet bil. Også måtte jeg vente helt til Februar med å få ny, men så kan jeg ikke få den heller fordi de hadde reg. og av-reg. før nyttår. også må jeg nå igjen bare sitte og vente som før.  ::)



Mye fram og tilbake fra meg her, men siste nytt for meg:
Tesla har klart å fikse problemet med vegvesenet eller hva det var. Det blir å stå at bilen har hatt 3 eiere, men Tesla kunne skrive en erklæring på hva som har skjedd og hvorfor det blir å stå at bilen har hatt 3 eiere.(har bare vært registrert på Tesla Norge og meg flere ganger) Sånn at vi ikke skal få problemer når vi en dag i framtiden skal selge bilen. Samtidig skal vi få en kompensasjon, men vet ikke hva den kommer til å være enda.
Vi har godtatt dette og skal få bilen levert i morgen. (Forventer egentlig at noe skal gå galt igjen og at vi ikke får bilen likevel ::))
2021 Tesla Model 3 Performance (Hvit) - bestilt 19. Okt.
Levert 04. Feb.

Wabby

Grattis!

Mye av frustrasjonen din vil nok forsvinne etter noen dager med kjøreglede :-)
TM3P 2021 - Oslo

apehest


SnøhvitM3P

Sitat fra: apehest på onsdag 03. februar 2021, klokken 18:14
Lykke til! Håper alt går bra.

Sitat fra: Wabby på onsdag 03. februar 2021, klokken 15:00
Grattis!

Mye av frustrasjonen din vil nok forsvinne etter noen dager med kjøreglede :-)

Er klar til at det skal være noe som er galt eller at jeg kjører i ræva på en bil på tur dit eller noe. Noe må gå galt, sånn er det bare :shrug:
Tenker det er bedre å være klar for det negative og heller bli positivt overrasket om det faktisk skulle gå bra.   :P
2021 Tesla Model 3 Performance (Hvit) - bestilt 19. Okt.
Levert 04. Feb.

dejavu

For en historie! Gratla med ny bil!! Den er fantastisk når alt virker, og det gjør det for de fleste.
Så håper jeg bare ikke VP ryker på vei hjem :-X
Mod.3,2021,AWD,HF

SnøhvitM3P

Fikk endelig tatt mot levering på bilen i dag! :D :+1:

2021 Tesla Model 3 Performance (Hvit) - bestilt 19. Okt.
Levert 04. Feb.

Thomas Parsli

Sitat fra: SnøhvitM3P på torsdag 04. februar 2021, klokken 16:28
Fikk endelig tatt mot levering på bilen i dag! :D :+1:

Gratuler!

Hva ble kompensasjonen?
(Service eller ekstrautstyr som dekk er lettere å forhandle frem enn prisavslag, hvis dere fortsatt ikke er enige).
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

emurof

Sitat fra: DagfinnN på mandag 18. januar 2021, klokken 12:28
Sitat fra: emurof på mandag 18. januar 2021, klokken 11:54
Sitat fra: hELgenen på søndag 17. januar 2021, klokken 10:25
Sitat fra: emurof på søndag 17. januar 2021, klokken 02:25
Sitat fra: dundun på torsdag 14. januar 2021, klokken 11:32For å være rettferdig: De andre fabrikantene bedriver jo QA, noe Tesla åpenbart har rasjonalisert bort.

Det har de åpenbart ikke. Kutt ut trolling nå.

https://insideevs.com/news/463589/tesla-service-centers-preventing-delivery-refusals/

Du svarer ved å linke til en artikkel skrevet av et notorisk anti-Tesla-troll? Godt jobbet.

Og uavhengig av at artikkelen er skrevet av en notorisk løgner og troll, så hjelper det ikke med et enkelteksempel. Hvem som helst kan finne enkelteksempler hos hva som helst. Det var ikke det du skrev om i det hele tatt. Du kom med en åpenbare trollekommentar om at de har "rasjonalisert bort" QA.

Igjen, kan du prøve å være litt saklig og ikke komme med slike åpnebare trollekommentarer?

Og slutte å linke til artikler skrevet av en notorisk løgner som sitter short i Tesla-aksjen og desperat prøver å tjene penger på det.

Virkeligheten har vanskelig å komme gjennom mange hatfiltre.

Når folk som har satset penger på at Tesla-aksjen skal synke konsekvent publiserer negative og løgnaktige artikler om selskapet på nettstedet de skriver for så er det noe veldig galt.

emurof

#2543
Sitat fra: SnøhvitM3P på tirsdag 02. februar 2021, klokken 17:03Etter vi hadde vært der i 1 time finner de ut at problemet er oppstått fordi Tesla har registrert og avregistrert bilen på en og samme dag rett før nyttår for å få opp Q4 tallene.

Hvor har du det fra at de registrerte og avregistrerte for å få opp Q4-tallene? Står det i registeret at det har vært to eiere?

I følge Wabby så tok de bare bilen hans og leverte ut til noen andre, så det har åpenbart ikke vært problemer med å finne folk å levere ut til hvis noen ikke kom og hentet bilen sin i tide.

Det virker mer sannsynlig at bilen først er registrert på noen som har valgt å ikke ta levering i siste liten.

emurof

Sitat fra: apehest på tirsdag 02. februar 2021, klokken 20:27
Sitat fra: alagerqv på tirsdag 02. februar 2021, klokken 19:46
Du blir jo andre eier i følge alle registere..

Det er vi alle mann. Tesla regger alle biler på seg selv, før de omregistrerer.

Har du noen konkrete eksempler på dette? Jeg har hatt flere Teslaer, og står som første eier på samtlige.

emurof

Er det noen her som tok levering i desember? Kan dere bekrefte at bilen allerede var registrert på andre (eller Tesla selv) før dere mottok bilen? Står dere som første eier i kjøretøyopplysningene til Vegvesenet?

alagerqv

Som jeg skrev, aldri opplevd å ikke være annet enn første eier når jeg har kjøpt ny bil. Alle mulige merker, også to Tesla.


Sent from my iPhone using Tapatalk

DagfinnN

Sitat fra: apehest på tirsdag 02. februar 2021, klokken 20:27
Sitat fra: alagerqv på tirsdag 02. februar 2021, klokken 19:46
Du blir jo andre eier i følge alle registere..
Det er vi alle mann. Tesla regger alle biler på seg selv, før de omregistrerer.
Fake news alert!
Jeg er på vår 4. Tesla og ingen har vært registrert på Tesla før.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Kim-

Ingen biler skal være registrert i et annet navn/firma ved et førstegangskjøp, du skal være første eier
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Bmwi3

Sitat fra: emurof på søndag 07. februar 2021, klokken 01:02
Er det noen her som tok levering i desember? Kan dere bekrefte at bilen allerede var registrert på andre (eller Tesla selv) før dere mottok bilen? Står dere som første eier i kjøretøyopplysningene til Vegvesenet?

Henta 23.Desember, jeg er første og eneste eier...
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA