Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

royturbodiesel

[
Sitat fra: Steffinho på tirsdag 22. desember 2020, klokken 19:00
De passer ikke på Performance. Der må man velge 20".

Stemmer dette?
Jeg bestilte dekk fra Megahjul, som ligger klare her hjemme.
18´bestilt til Performance.
Dette begynner å bli interessant.
Først så er det feil dekktrykksensorer og så feil dimensjon.
Dernest er det utleveringsrush med null kundesupport til folk som faktisk handler for mer enn 500k
Kanskje det er like greit å holde seg til Mercedes som jeg har kjørt de siste årene likevel?
Tesla har i hvert fall ikke klart å overbevise meg på noe som helst vis når det gjelder kommunikasjon eller informasjon. Håper i det minste at bilen er ok.
Men som andre skriver: Når de store fabrikantene tar igjen forspranget, og det kommer til å skje, så er det over og ut for Tesla hvis de ikke skjerper seg.
2021 TM3P
2006 MB ML320CDI
2001 Audi Allroad
2021 MB V-250CDI
2020 MB Vito 119CDI

Kianus

Sitat fra: royturbodiesel på tirsdag 22. desember 2020, klokken 23:11
[
Sitat fra: Steffinho på tirsdag 22. desember 2020, klokken 19:00
De passer ikke på Performance. Der må man velge 20".

Stemmer dette?
Jeg bestilte dekk fra Megahjul, som ligger klare her hjemme.
18´bestilt til Performance.
Dette begynner å bli interessant.
Først så er det feil dekktrykksensorer og så feil dimensjon.
Dernest er det utleveringsrush med null kundesupport til folk som faktisk handler for mer enn 500k
Kanskje det er like greit å holde seg til Mercedes som jeg har kjørt de siste årene likevel?
Tesla har i hvert fall ikke klart å overbevise meg på noe som helst vis når det gjelder kommunikasjon eller informasjon. Håper i det minste at bilen er ok.
Men som andre skriver: Når de store fabrikantene tar igjen forspranget, og det kommer til å skje, så er det over og ut for Tesla hvis de ikke skjerper seg.

Skal Tesla få skylda for dekkjøpet ditt også nå? Makan til surving.

Ja, Mercedes er kanskje bedre for deg.

Claav

Det finnes flere varianter 18" hjul som passer til TM3P

Steffinho

Sitat fra: royturbodiesel på tirsdag 22. desember 2020, klokken 23:11
[
Sitat fra: Steffinho på tirsdag 22. desember 2020, klokken 19:00
De passer ikke på Performance. Der må man velge 20".

Stemmer dette?
Jeg bestilte dekk fra Megahjul, som ligger klare her hjemme.
18´bestilt til Performance.
Dette begynner å bli interessant.
Først så er det feil dekktrykksensorer og så feil dimensjon.
Dernest er det utleveringsrush med null kundesupport til folk som faktisk handler for mer enn 500k
Kanskje det er like greit å holde seg til Mercedes som jeg har kjørt de siste årene likevel?
Tesla har i hvert fall ikke klart å overbevise meg på noe som helst vis når det gjelder kommunikasjon eller informasjon. Håper i det minste at bilen er ok.
Men som andre skriver: Når de store fabrikantene tar igjen forspranget, og det kommer til å skje, så er det over og ut for Tesla hvis de ikke skjerper seg.
Nå snakket vi om felger fra Tesla her da. Av aftermarket felger så finnes det mye 18" som passer P. Jeg har bestilt fra megahjul også.

Synes det er mye syting her og i andre tråder på forumet nå. Hvorfor har dere valgt å kjøpe Tesla lurer jeg på? Har man gjort litt research på forhånd så bør det ikke komme som ei bombe at Tesla ikke operer som de andre bilprodusentene, på godt og vondt.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Speeder

Som en liten motpol kan jeg opplyse om knirkefri overlevering i går. Oppmøte 11.40 og avreise fra lillestrøm rett over 12. Så lang mitt ikke_detailer_eller_billakerer_øye er bilen strøken. Og en drøm å kjøre.
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Steffinho

Sitat fra: Speeder på tirsdag 22. desember 2020, klokken 23:39
Som en liten motpol kan jeg opplyse om knirkefri overlevering i går. Oppmøte 11.40 og avreise fra lillestrøm rett over 12. Så lang mitt ikke_detailer_eller_billakerer_øye er bilen strøken. Og en drøm å kjøre.
Herlig! Jeg gleder meg til å hente min snart også.

Jeg vil anta om det er noe galt med bilen så er det bare å bestille en time i romjula så fikser Tesla opp i det så raskt de kan. Velger å tro sjansen for å få en bra bil er stor! Særlig i de siste batchene som leveres ut nå i romjula og over nyttår.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Model 3 P

Da har Glovis Sun lagt til i Oslo havn med siste batch biler i år. Blir spennende å se hvor mange de får levert ut før nyttår :)
MYP - Venter i spenning
M3P - 2021

Terje Klungervik

Sitat fra: Model 3 P på onsdag 23. desember 2020, klokken 08:14
Da har Glovis Sun lagt til i Oslo havn med siste batch biler i år. Blir spennende å se hvor mange de får levert ut før nyttår :)

Håper at de sender meg hentemelding i løpet av dagen. Begynner å bli knapt med tid. Er ikke så mange virkedager til nyttår.

alagerqv

Du kan nok være trygg på at de gjør det hvis de tror de rekker det.

Model 3 P

Og der har de gitt min bil til noen andre. Var plutselig unmatchet... Blir helt oppgitt!
MYP - Venter i spenning
M3P - 2021

thebadger

Sitat fra: Model 3 P på onsdag 23. desember 2020, klokken 11:55
Og der har de gitt min bil til noen andre. Var plutselig unmatchet... Blir helt oppgitt!
Hvilken config?

Model 3 P

MYP - Venter i spenning
M3P - 2021

mobie

Sitat fra: Dvergen196 på tirsdag 22. desember 2020, klokken 15:19
Sitat fra: mobie på tirsdag 22. desember 2020, klokken 14:26
Bestilte M3P 20/10, var matchet. Jeg ringte i dag og fikk beskjed om at jeg var unmatchet og at det ikke var ledige biler 🤷‍♂️
Fikk du no info om når du kunne forvente levering?

Kun at neste batch kom i februar og at hun ville kontakte noen selgere så jeg skulle bli oppringt av en selger ila dagen (i går), noe jeg aldri så for meg at ville skje, og som ikke skjedde heller. Hun virket genuint overrasket over situasjonen, så jeg klandrer ikke hun for det.
Tenker jeg bare får være positivt overrasket om de skulle finne på å ringe meg en eller annen gang :)
Hvorfor det ble som det ble, det gidder jeg ikke spekulere i, kommer ingenting godt ut av det. Må bare prøve å være løsningsorientert og finne meg et annet transportmiddel i mellomtiden 🤷‍♂️

thebadger

Sitat fra: Model 3 P på onsdag 23. desember 2020, klokken 12:19
Sitat fra: thebadger på onsdag 23. desember 2020, klokken 12:00
Sitat fra: Model 3 P på onsdag 23. desember 2020, klokken 11:55
Og der har de gitt min bil til noen andre. Var plutselig unmatchet... Blir helt oppgitt!
Hvilken config?
M3P Hvit / sort
Kjipt. Det ble en ledig blå/sort P tidligere i dag, jeg kansellerte min ordre #2, kan hende den ikke er matchet enda. Stod på glovis sun, 5YJ3E7EC7MF838673

Terje Klungervik

Håper at vi som har signert en avtale og fått innvilget lånet fra DNB med 0.25% rente får beholde den når vi får bilen senere neste år.
Har enda ikke fått noen dato. Sendte mail til salgrep nå for å be om avklaring. En høflig sådan. Lurte på om jeg måtte bare ta det med ro og avfinne meg i at det ikke ble en bil før til neste år. Spurte også om kampanjerenten ville fortsatt gjelde hvis det ble slik.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA