Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: tomsleik på tirsdag 22. desember 2020, klokken 08:40
Hentet bil i går, veldig fornøyd så langt! :)
Fikk vite at siden vi hentet ut bilen 21. Desember eller senere, skulle vi få gratis lading i 2021. Kan ikke huske å lest dette noen steder. Flere som har hørt lignende?

Det gjelder de i USA som har levering til neste år. De kunne få gratis 1 år superlading hvis de tok ut dette kvartalet.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

tomsleik

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 22. desember 2020, klokken 08:42
Sitat fra: tomsleik på tirsdag 22. desember 2020, klokken 08:40
Hentet bil i går, veldig fornøyd så langt! :)
Fikk vite at siden vi hentet ut bilen 21. Desember eller senere, skulle vi få gratis lading i 2021. Kan ikke huske å lest dette noen steder. Flere som har hørt lignende?

Det gjelder de i USA som har levering til neste år. De kunne få gratis 1 år superlading hvis de tok ut dette kvartalet.

Selgeren sa dette til fruen, at hu/vi skulle få dette. Men da er altså dette ikke tilfelle?

apehest

Sitat fra: tomsleik på tirsdag 22. desember 2020, klokken 08:43
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 22. desember 2020, klokken 08:42
Sitat fra: tomsleik på tirsdag 22. desember 2020, klokken 08:40
Hentet bil i går, veldig fornøyd så langt! :)
Fikk vite at siden vi hentet ut bilen 21. Desember eller senere, skulle vi få gratis lading i 2021. Kan ikke huske å lest dette noen steder. Flere som har hørt lignende?

Det gjelder de i USA som har levering til neste år. De kunne få gratis 1 år superlading hvis de tok ut dette kvartalet.

Selgeren sa dette til fruen, at hu/vi skulle få dette. Men da er altså dette ikke tilfelle?

Joda, det kan godt stemme det, så lenge det kommer fra Tesla.
Gratulerer.

thebadger

Lurer på hva som skjer med referral miles da.
Jeg har noen tusen km igjen, kanskje jeg kan få flyttet dem til etter året er over.
Mye vil ha mer :D

nittisyver

#2269
Håper dette stemmer. Skal hente bil i dag

EDIT: Fikk bekreftet hurtiglading inkludert i 1 år fra og med januar 2021 for alle som henter ut bil fra 21.12.20
Tesla M3 LR 2021. 21.12.20

lars667

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 22. desember 2020, klokken 08:42
Sitat fra: tomsleik på tirsdag 22. desember 2020, klokken 08:40
Hentet bil i går, veldig fornøyd så langt! :)
Fikk vite at siden vi hentet ut bilen 21. Desember eller senere, skulle vi få gratis lading i 2021. Kan ikke huske å lest dette noen steder. Flere som har hørt lignende?

Det gjelder de i USA som har levering til neste år. De kunne få gratis 1 år superlading hvis de tok ut dette kvartalet.

Datoen det ble operert med der var 12. desember, forresten. Interessant at det er 21. i Norge. Og synd for meg som henta ut 14. :-(
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

alagerqv

De har ikke nevnt ett ord om dette til meg. Kommer bare med trusler om at min betalte bil vil selges til noen andre om jeg ikke henter den i desember.

ChristR

En kollega fikk levering 28/12 og takket nei til dette.
Deretter ble hun kontaktet av Tesla. De avtalte levering 29/12 mot et års fri superlading.
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

alagerqv

Ett års gratis superlading er nok for de fleste kun verdt ett par hundrelapper. Ikke nok til at alle vil avlyse familens juleferie vil jeg tro.

DagfinnN

Sitat fra: alagerqv på tirsdag 22. desember 2020, klokken 10:51
De har ikke nevnt ett ord om dette til meg. Kommer bare med trusler om at min betalte bil vil selges til noen andre om jeg ikke henter den i desember.
Det er noen få slike påstander som gjentas om og om igjen. Jeg har hentet 3 Tesla'er og aldri opplevd annet enn hyggelige løsningsorienterte leveringsmedarbeidere.
I fjor fikk jeg beskjed om at jeg kunne hente bilen 27. desember - altså kvartalsslutt. Jeg sa på en høflig måte at jeg helst ikke ville reise fra planlagt juleselskap og fikk velge selv om jeg ville hente den 31.12 eller 6. januar. De hadde stengt første uka i januar pga avspasering.
Jeg valgte 31.
Det kan sikkert være noen sure i begge ender, men jeg nekter å tro at det er regelen.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

thebadger


alagerqv

Er litt drøyt å hevede at dette er en "påstand", de er ekstremt agressive på SMS (får ikke svar på mail), så ganske enveis kommunikasjon.

Teksten lyder:
"Hei,
Gjerne bekreft at sist melding er mottatt. Dersom du ikke har mulighet til å hente/få noen til å hente bilen for deg ila. desember vil nåværende VIN bli fristilt for salg.
Mvh Pernille, Tesla"

Dette er teksten som de har sendt en rekke ganger (noen nyanser og varianter), samtidig som de også hevder at vi har en avtale om levering midt i julestria. Meg beskjent innebærer en avtale enighet om noe, ikke en beskjed eller ønske om noe.

Det er ganske spesielt at bilen de skulle ha levert i november, og har utsatt og utsatt til midt i julestria når mange har ferie, kreves utlevert slik at man må avbryte eller endre ferien. Jeg kunne tatt i mot bilen tidligere i desember, men nå passer det ikke. Så enkelt er det. Så derfor har jeg hele tiden sagt at det må bli første uken i januar.

thebadger

Sitat fra: alagerqv på tirsdag 22. desember 2020, klokken 11:09
Er litt drøyt å hevede at dette er en "påstand", de er ekstremt agressive på SMS (får ikke svar på mail), så ganske enveis kommunikasjon.

Teksten lyder:
"Hei,
Gjerne bekreft at sist melding er mottatt. Dersom du ikke har mulighet til å hente/få noen til å hente bilen for deg ila. desember vil nåværende VIN bli fristilt for salg.
Mvh Pernille, Tesla"

Dette er teksten som de har sendt en rekke ganger (noen nyanser og varianter), samtidig som de også hevder at vi har en avtale om levering midt i julestria. Meg beskjent innebærer en avtale enighet om noe, ikke en beskjed eller ønske om noe.

Det er ganske spesielt at bilen de skulle ha levert i november, og har utsatt og utsatt til midt i julestria når mange har ferie, kreves utlevert slik at man må avbryte eller endre ferien. Jeg kunne tatt i mot bilen tidligere i desember, men nå passer det ikke. Så enkelt er det. Så derfor har jeg hele tiden sagt at det må bli første uken i januar.
Du hadde rukket å hente 4 biler på den tiden du har brukt på å klage på levering. Står på varemessa nå. Var nesten ingen på toget, alle holder 2 meter her inne, alle har munnbind.

Toonster

Sitat fra: alagerqv på tirsdag 22. desember 2020, klokken 11:09
Er litt drøyt å hevede at dette er en "påstand", de er ekstremt agressive på SMS (får ikke svar på mail), så ganske enveis kommunikasjon.

Teksten lyder:
"Hei,
Gjerne bekreft at sist melding er mottatt. Dersom du ikke har mulighet til å hente/få noen til å hente bilen for deg ila. desember vil nåværende VIN bli fristilt for salg.
Mvh Pernille, Tesla"

Dette er teksten som de har sendt en rekke ganger (noen nyanser og varianter), samtidig som de også hevder at vi har en avtale om levering midt i julestria. Meg beskjent innebærer en avtale enighet om noe, ikke en beskjed eller ønske om noe.

Det er ganske spesielt at bilen de skulle ha levert i november, og har utsatt og utsatt til midt i julestria når mange har ferie, kreves utlevert slik at man må avbryte eller endre ferien. Jeg kunne tatt i mot bilen tidligere i desember, men nå passer det ikke. Så enkelt er det. Så derfor har jeg hele tiden sagt at det må bli første uken i januar.

Har du forsøkt å ta kontakt via Chat?

Kritikkverdig kommunikasjon fra Tesla her, kan det være at det sitter noen nye medarbeidere som er litt i overkant ivrige om å nå et kvartalsmål? Kanskje de også har misforstått noe?
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

DagfinnN

Sitat fra: alagerqv på tirsdag 22. desember 2020, klokken 11:09
Teksten lyder:
"Hei,
Gjerne bekreft at sist melding er mottatt. Dersom du ikke har mulighet til å hente/få noen til å hente bilen for deg ila. desember vil nåværende VIN bli fristilt for salg.
Mvh Pernille, Tesla"

Dette er teksten som de har sendt en rekke ganger (noen nyanser og varianter), samtidig som de også hevder at vi har en avtale om levering midt i julestria. Meg beskjent innebærer en avtale enighet om noe, ikke en beskjed eller ønske om noe.
Ah så du hisser deg opp over en sms - ikke samtale. Alltid mye verre med kun elektronisk kommunikasjon. Dette er nok en standard sms tekst. Få de i tale så løser det seg.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA