Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Tore Kjernmoen

Du kan signere på forhånd.
Jeg signerte vel to uker før levereing og skled gjennom leveringen med kommentaren "alt i orden" på no time...
2023 Tesla Model Y Long Range, Midnight Cherry Red / Sort
2021 Tesla Model 3 Long Range, Sort / Sort, 3M 1080 Black Rose
99 RR 4.6HSE, 07 RR TDV8, 05 A2 TDi 90, 01 A2 TDi 3L, 04 A6 2.5 TDi

thebadger

Sitat fra: TeslaVirgin på lørdag 19. desember 2020, klokken 18:25
Sitat fra: Helge Hasund på lørdag 19. desember 2020, klokken 17:42
Betalte forskuddet med kort så usikker på den. Codan kundeservice er selvsagt stengt. Har sendt mail til kundeservice og kontaktperson. Å ringe alarmsentralen dere er kanskje litt overkill. Worst case blir vel bil ikke Registert. Lånet ser jeg ligger til signering hos DNB på https://signering.dnbfinans.net, men det signers vel bare med bankdid under overtagelse.

Edit: Vakta til Codan kunne selvsagt ikke hjelpe med dette. Ja en smule klønete å komme med dette på en lørdag 4 dager før utlevering. Da må en satse på dette løser seg mandag. Sist gang jeg kjøpte bil så ble forsikring/registrering og sånt ordnet samme dag som levering. Litt ekstra stress på en lørdag :D

Jeg har også en oppgave klar for signering hos DNB. Kan noen her bekrefte at dette ikke skal signeres før utlevering? Eller skal man gjøre det nå?

Sikkert mange dumme spørsmål her nå, men synes det her er litt rotete fra Tesla sin del. Dårlig med info.
Ser ingen grunn til å vente, så jeg ville signert hvis det ikke er til bry.
Du får uansett varsel dagen før elns.
I forhold til forsikring minimum 5 dager før fikk jeg SMS om det i dag, 3 dager før levering. Ringte Storebrand og den skal være aktiv fra mandag, tipper det går i orden. Etablerte selskap er integrert direkte med vegvesenet så det skjer øyeblikkelig, og da kan de registrere bilen.

Toonster

2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)


Terje Klungervik

Håper ikke at de har levering på nyttårsaften. Da sliter jeg veldig pga jobbing. Får ikke tatt avspasering da tenker jeg.

MagnusSss

Bestilt performance sort/sort 20/10 men ingen sms eller vin eller noe enda. Noen andre som har bestilt rundt den tiden og ikke blitt matchet med bil enda?

Erlingni

Sitat fra: MagnusSss på lørdag 19. desember 2020, klokken 20:14
Bestilt performance sort/sort 20/10 men ingen sms eller vin eller noe enda. Noen andre som har bestilt rundt den tiden og ikke blitt matchet med bil enda?
Bestilt performance grå/sort 16/10 og får utlevert bilen nå på mandag (Lillestrøm). Bilen ble for øvrig registrert i dag.


Micx

Har også fått levering 30.12. Har dere fått SMS fra forsikring enda? Jeg har ikke.

thebadger

Sitat fra: Micx på lørdag 19. desember 2020, klokken 22:54
Har også fått levering 30.12. Har dere fått SMS fra forsikring enda? Jeg har ikke.
Jeg fikk beskjed fra Tesla at jeg måtte ordne forsikring, selv om jeg hadde huket av for 14 dager gratis.

Micx

Sitat fra: thebadger på lørdag 19. desember 2020, klokken 23:12
Sitat fra: Micx på lørdag 19. desember 2020, klokken 22:54
Har også fått levering 30.12. Har dere fått SMS fra forsikring enda? Jeg har ikke.
Jeg fikk beskjed fra Tesla at jeg måtte ordne forsikring, selv om jeg hadde huket av for 14 dager gratis.
Via SMS, e-post?

Kim-

Når de prøvde å registrere bilen, men ikke så at det var noen aktiv forsikring. Først da sendte de sms om at jeg måtte fikse forsikring asap
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

thebadger

Sitat fra: Micx på søndag 20. desember 2020, klokken 00:09
Sitat fra: thebadger på lørdag 19. desember 2020, klokken 23:12
Sitat fra: Micx på lørdag 19. desember 2020, klokken 22:54
Har også fått levering 30.12. Har dere fått SMS fra forsikring enda? Jeg har ikke.
Jeg fikk beskjed fra Tesla at jeg måtte ordne forsikring, selv om jeg hadde huket av for 14 dager gratis.
Via SMS, e-post?
Via SMS, samme som Kim over her

Helge Hasund

Codan og Tesla får gå en runde med Partneravtalen sin: fikk mail dagen jeg bestillte bilen og huket av for 14 dagers Tesla start forsikring. Catch 22 her er selvsagt at bilen blir ikke registrert før forsikring er på plass og forsikring starter ikke før bil er registrert :D Nå regner jeg med alt løser seg imorgen, men dette er ikke tydelig og klar kundebehandling. :)

Hei HELGE HASUND,

Din 14 dagers Tesla Start forsikring er aktiv fra og med datoen bilen din blir registrert. Husk at du selv har ansvar for at bilen har gyldig forsikring etter din 14 dagers periode og at forsikringen ikke fornyes automatisk med mindre annet er avtalt.

Kontakt oss gjerne om du lurer på noe. Vårt kundesenter har åpent hver ukedag kl. 08 – 17.

Ring 408 06300 eller send e-post til kunde@codanforsikring.no
Med vennlig hilsen
Codan Forsikring

alagerqv

Jeg har fikk først spørsmål på sms om det passet å hente i julestria. Svarte nei. De fortsetter likevel å mase om at de gleder seg til å se meg i jula, noe som jeg har gitt beskjed om ikke kommer til å skje.

Får satse på at de tar det til etterretning at folk kanskje har andre planer enn å hente bil i julen når jeg hverken ordner betaling, forsikring eller godtar registrering før i januar.

Bilen, en TM3 P, ble forøvrig bestilt 16/10 med «november levering».

Jeg skjønner jo at årsaken til maset er at det ser best ut for Tesla å få registrert den i år.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA