Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Steffinho

#1920
Sitat fra: NOway på fredag 11. desember 2020, klokken 12:24
Når vi snakker om sola så har akkurat Glovis Sun kommet innenfor AIS stasjon ved Ponta Delgado - December 11, 2020 11:05 AM (UTC+9). Så denne er i rute. Ser ut som den faktisk når før tiden.
"GLOVIS SUN remains stationary SW of the Azores and I do not know why.
It will come as no surprise that her current estimate for Zeebrugge of 1300 on 15 Dec is now out of the window.
The situation is even more bizarre because she has been joined by another car carrier ELEGANT ACE doing exactly the same thing 20nm away from her."

Skrevet av Mr Miserable 12:33 i dag. Ikke vet jeg hvem som har rett, men Mr Meiserable virker å ha bra peiling på shipping over Atalanteren.

Kan jo lure på hvorfor ikke Glovis Sun gjør det samme som Lydden. Lydden velger å dra rundt uværet og holder en fart på rundt 18 knots. Da hadde vært omtrent på samme sted nå i Atlanteren.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Zero-talent

Dere som har fått bekreftet båt, hva slags VIN har dere?

Jeg fikk 830 da jeg snakket med chat, og ser på teslastats at ingen 830-biler er registrert. Antar det betyr bilene med 830 er underveis på en eller annen båt og er sykt nysgjerrig på hvilken...
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

nittisyver

Sitat fra: Zero-talent på fredag 11. desember 2020, klokken 12:41
Dere som har fått bekreftet båt, hva slags VIN har dere?

Jeg fikk 830 da jeg snakket med chat, og ser på teslastats at ingen 830-biler er registrert. Antar det betyr bilene med 830 er underveis på en eller annen båt og er sykt nysgjerrig på hvilken...

Jeg har 830 og RCC Amsterdam
Tesla M3 LR 2021. 21.12.20

TM3P878

Sitat fra: nittisyver på fredag 11. desember 2020, klokken 11:46
Sitat fra: TM3P878 på fredag 11. desember 2020, klokken 11:42
Sitat fra: Steffinho på fredag 11. desember 2020, klokken 11:02
Sitat fra: thebadger på fredag 11. desember 2020, klokken 10:52
Snakket med delivery, ser ut til at bilen min står på Glovis.
Levering er pushet med en uke så nå er det plutselig estimert levering i januar.

Følg med på RCC Amsterdam, det kan tenkes at denne går til Oslo.... ;)



Såeh, hvis noen har blitt utdelt mer tålmodighet enn meg og heller vil ha levering i januar er jeg helt med på å bytte. Bare å si ifra
Utlevering på Lillestrøm? Foreløpig så håper jeg fortsatt å få bilen i romjula hvis været roer seg snart. Det er heldigvis medvind og vi har sett Glovis Sun klare over 20 knots tidligere.

Det kan godt være at noen av båtene går til Oslo for å spare tid, istednefor å ta bilene fra Zee til Drammen! Just saying!

Jeg fikk beskjed fra Tesla om at bilene fra RCC Amsterdam kommer på lastebil fra Zeebrugge til Norge. Så tror ikke alle bilene ankommer Norge med båt

TM3P878

Sitat fra: TM3P878 på fredag 11. desember 2020, klokken 12:43
Sitat fra: nittisyver på fredag 11. desember 2020, klokken 11:46
Sitat fra: TM3P878 på fredag 11. desember 2020, klokken 11:42
Sitat fra: Steffinho på fredag 11. desember 2020, klokken 11:02
Sitat fra: thebadger på fredag 11. desember 2020, klokken 10:52
Snakket med delivery, ser ut til at bilen min står på Glovis.
Levering er pushet med en uke så nå er det plutselig estimert levering i januar.

Følg med på RCC Amsterdam, det kan tenkes at denne går til Oslo.... ;)



Såeh, hvis noen har blitt utdelt mer tålmodighet enn meg og heller vil ha levering i januar er jeg helt med på å bytte. Bare å si ifra
Utlevering på Lillestrøm? Foreløpig så håper jeg fortsatt å få bilen i romjula hvis været roer seg snart. Det er heldigvis medvind og vi har sett Glovis Sun klare over 20 knots tidligere.

Det kan godt være at noen av båtene går til Oslo for å spare tid, istednefor å ta bilene fra Zee til Drammen! Just saying!

Jeg fikk beskjed fra Tesla om at bilene fra RCC Amsterdam kommer på lastebil fra Zeebrugge til Norge. Så tror ikke alle bilene ankommer Norge med båt

Følg med på RCC Amsterdam...... Den kan være på vei mot Norge ;)

Steffinho

Sitat fra: nittisyver på fredag 11. desember 2020, klokken 11:46
Jeg fikk beskjed fra Tesla om at bilene fra RCC Amsterdam kommer på lastebil fra Zeebrugge til Norge. Så tror ikke alle bilene ankommer Norge med båt
Lastebiler fra Zeebrugge? Det er sikkert det raskeste, men hvordan vil bilene se ut etter en sånn reise mon tro. Dessuten vil de trenge 100 lastebiler hvis man antar det er snakk om 700-800 biler (kun et eksempel).
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Thomas Longva

Sitat fra: TM3P878 på fredag 11. desember 2020, klokken 12:44

Følg med på RCC Amsterdam...... Den kan være på vei mot Norge ;)

Den er på veg til Southampton

nittisyver

Sitat fra: Steffinho på fredag 11. desember 2020, klokken 12:46
Sitat fra: nittisyver på fredag 11. desember 2020, klokken 11:46
Jeg fikk beskjed fra Tesla om at bilene fra RCC Amsterdam kommer på lastebil fra Zeebrugge til Norge. Så tror ikke alle bilene ankommer Norge med båt
Lastebiler fra Zeebrugge? Det er sikkert det raskeste, men hvordan vil bilene se ut etter en sånn reise mon tro. Dessuten vil de trenge 100 lastebiler hvis man antar det er snakk om 700-800 biler (kun et eksempel).

Ikke spør meg, ringte til kundeservice og de sa via lastebil.
Tesla M3 LR 2021. 21.12.20

TM3P878

Sitat fra: Thomas Longva på fredag 11. desember 2020, klokken 12:51
Sitat fra: TM3P878 på fredag 11. desember 2020, klokken 12:44

Følg med på RCC Amsterdam...... Den kan være på vei mot Norge ;)

Den er på veg til Southampton

Slapp av, den kommer til Norge etter Southampton...

nittisyver

Sitat fra: TM3P878 på fredag 11. desember 2020, klokken 12:54
Sitat fra: Thomas Longva på fredag 11. desember 2020, klokken 12:51
Sitat fra: TM3P878 på fredag 11. desember 2020, klokken 12:44

Følg med på RCC Amsterdam...... Den kan være på vei mot Norge ;)

Den er på veg til Southampton

Slapp av, den kommer til Norge etter Southampton...

RCC Amsterdam kommer vel ikke til Norge. Er vel større sannsynlighet for at bilene har blitt stående på kaia i Zeebrugge og blir tatt med på Spica Leader til Drammen.
Tesla M3 LR 2021. 21.12.20

TM3P878

Sitat fra: nittisyver på fredag 11. desember 2020, klokken 13:00
Sitat fra: TM3P878 på fredag 11. desember 2020, klokken 12:54
Sitat fra: Thomas Longva på fredag 11. desember 2020, klokken 12:51
Sitat fra: TM3P878 på fredag 11. desember 2020, klokken 12:44

Følg med på RCC Amsterdam...... Den kan være på vei mot Norge ;)

Den er på veg til Southampton

Slapp av, den kommer til Norge etter Southampton...

RCC Amsterdam kommer vel ikke til Norge. Er vel større sannsynlighet for at bilene har blitt stående på kaia i Zeebrugge og blir tatt med på Spica Leader til Drammen.

Vi får se, vi får se..... ;)

lars667

#1931
Vet ikke helt hvor du har dataene dine fra, men Glovis Sunrise ligger til kai i Bremerhaven i følge Marine Traffic. Glovis Sun har ikke vært på AIS siden Mona-passasjen. Ut fra historikken til Mr Miserable, og hans (riktignok påståtte...) fartstid i bransjen, velger jeg å stole på ham når han sier Glovis Sun ligger og skvulper uti Atlanteren: 

"GLOVIS SUN remains stationary SW of the Azores and I do not know why.
It will come as no surprise that her current estimate for Zeebrugge of 1300 on 15 Dec is now out of the window.
The situation is even more bizarre because she has been joined by another car carrier ELEGANT ACE doing exactly the same thing 20nm away from her."

Høres jo logisk ut at havnevesenet i Zeebrugge har blitt oppdatert på disse tingene, men om de har oppdatert sine tavler er usikkert?

TMC-tråden om dette: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2020-shipping-movements.180043/page-370
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Engelhaus

#1932
Har MarineTraffic Access Pluss (Satellitt) på Glovis Sun og kan bekrefte at den ligger ganske så stilt og driver i 1-2 knop utpå Atlanteren der. Blir den liggende slik i 2-3 dager til som Glovis Crystal så rekker den ikke Zeebrugge til den 15. desember for å si det slik, med 3866 nautiske mil igjen.
Tesla Model 3 LR i bestilling - VIN 831xxx

Cato76

Sitat fra: lars667 på fredag 11. desember 2020, klokken 14:42
Vet ikke helt hvor du har dataene dine fra, men Glovis Sunrise ligger til kai i Bremerhaven i følge Marine Traffic. Glovis Sun har ikke vært på AIS siden Mona-passasjen. Ut fra historikken til Mr Miserable, og hans (riktignok påståtte...) fartstid i bransjen, velger jeg å stole på ham når han sier Glovis Sun ligger og skvulper uti Atlanteren: 

"GLOVIS SUN remains stationary SW of the Azores and I do not know why.
It will come as no surprise that her current estimate for Zeebrugge of 1300 on 15 Dec is now out of the window.
The situation is even more bizarre because she has been joined by another car carrier ELEGANT ACE doing exactly the same thing 20nm away from her."

Høres jo logisk ut at havnevesenet i Zeebrugge har blitt oppdatert på disse tingene, men om de har oppdatert sine tavler er usikkert?

TMC-tråden om dette: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2020-shipping-movements.180043/page-370

Jeg har brukt denne linken (https://shipfix.com/ship/glovis-sun_IMO-9749568) og denne virker ut som at den oppdateres fortløpende. Har sett at hun har ligget i 18-20 knop frem til i går kveld. Har ligget ca samme sted siden..
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Steffinho

#1934
Sitat fra: NOway på fredag 11. desember 2020, klokken 18:13
Sitat fra: lars667 på fredag 11. desember 2020, klokken 14:42
Vet ikke helt hvor du har dataene dine fra, men Glovis Sunrise ligger til kai i Bremerhaven i følge Marine Traffic. Glovis Sun har ikke vært på AIS siden Mona-passasjen. Ut fra historikken til Mr Miserable, og hans (riktignok påståtte...) fartstid i bransjen, velger jeg å stole på ham når han sier Glovis Sun ligger og skvulper uti Atlanteren: 

"GLOVIS SUN remains stationary SW of the Azores and I do not know why.
It will come as no surprise that her current estimate for Zeebrugge of 1300 on 15 Dec is now out of the window.
The situation is even more bizarre because she has been joined by another car carrier ELEGANT ACE doing exactly the same thing 20nm away from her."

Høres jo logisk ut at havnevesenet i Zeebrugge har blitt oppdatert på disse tingene, men om de har oppdatert sine tavler er usikkert?

TMC-tråden om dette: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2020-shipping-movements.180043/page-370

Da er ankomst justert med 1 time. Så er nok i rute her.
Glovis Sun begynner øke hastigheten igjen nå ifølge folk som har satellitt tilgang.

Ser ut som det verste været har beveget seg mot grensa mellom Spania og Frankrike så har nok en sammenheng med været at Glovis Sun valgte å stoppe opp litt.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA