Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

jorgenask

Sitat fra: TiLT på onsdag 09. desember 2020, klokken 10:18
Sitat fra: jorgenask på onsdag 09. desember 2020, klokken 10:04
Fikk nettop melding om at sommerdekk blir lagt i bilen selv om jeg ba om å få de levert til dekksenter. Forsåvidt forbereredt på det men men. Flere som har levering på varemessen kommende fredag som ikke har fått melding om å signere registrering av bilen osv ?

Hos meg leverer de sommerdekkene automatisk til dekksenter uten at jeg trengte å gjøre noe selv. Trodde dette var helt standard. Litt rart om de legger de i bilen hos deg.

Fikk indikert dette fra selger tidligere, så var ikke overrasket. Mulig det bare gjelder bilene som blir levert på varemessen.
Hvis du skal få levert bil annet sted er kanskje det forklaringen

thebadger

Sitat fra: jorgenask på onsdag 09. desember 2020, klokken 10:20
Sitat fra: TiLT på onsdag 09. desember 2020, klokken 10:18
Sitat fra: jorgenask på onsdag 09. desember 2020, klokken 10:04
Fikk nettop melding om at sommerdekk blir lagt i bilen selv om jeg ba om å få de levert til dekksenter. Forsåvidt forbereredt på det men men. Flere som har levering på varemessen kommende fredag som ikke har fått melding om å signere registrering av bilen osv ?

Hos meg leverer de sommerdekkene automatisk til dekksenter uten at jeg trengte å gjøre noe selv. Trodde dette var helt standard. Litt rart om de legger de i bilen hos deg.

Fikk indikert dette fra selger tidligere, så var ikke overrasket. Mulig det bare gjelder bilene som blir levert på varemessen.
Hvis du skal få levert bil annet sted er kanskje det forklaringen
Kan hende, eller something-something dårlig korona-unnskyldning
Sparer sikkert en del penger på å ikke sende dekk til Vianor over hele landet.

jorgenask

Noen som vet om det går lang tid fra man bekrefter eierskap på vegvesen.no til man kan se hvilket skiltnummer man får ?
Fikk nettop sms og har bekreftet  :+1:

Steffinho

Sitat fra: Cato76 på onsdag 09. desember 2020, klokken 09:14
Har fått bekreftet at min TM3 P (VIN 8387**) er ombord på Glovis Sun. Denne ligger nå midt på Atlanteren med en fart mot Zeebrugge på 18,5 knop. Estimert å være fremme i Zeebrugge 15.desember.

Dere som har fulgt disse båtene med lupe. Når regner dere med at bilen er i Norge og hvor lang tid går det normalt fra bilen er i land til utlevering?
Har du fått SMS ang levering på Lillestrøm? Jeg fikk det nå i sta. Og jeg har M3P med VIN 8389**. Vet ikke hvilken båt, men er vel fort Glovis Sun det også.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

TM3P878

Sitat fra: Steffinho på onsdag 09. desember 2020, klokken 11:03
Sitat fra: Cato76 på onsdag 09. desember 2020, klokken 09:14
Har fått bekreftet at min TM3 P (VIN 8387**) er ombord på Glovis Sun. Denne ligger nå midt på Atlanteren med en fart mot Zeebrugge på 18,5 knop. Estimert å være fremme i Zeebrugge 15.desember.

Dere som har fulgt disse båtene med lupe. Når regner dere med at bilen er i Norge og hvor lang tid går det normalt fra bilen er i land til utlevering?
Har du fått SMS ang levering på Lillestrøm? Jeg fikk det nå i sta. Og jeg har M3P med VIN 8389**. Vet ikke hvilken båt, men er vel fort Glovis Sun det også.

Som nevnt tidligere har jeg VIN 838 og den er på Glovis Sun, så antar din også er der. Blir nok levering i Romjul dessverer..

model3pw

Jeg fikk følgende SMS idag:

"Hei, Vi gleder oss til å se deg bak rattet i din nye Tesla. Vær oppmerksom på at den vil bli levert på Norges Varemesse på Lillestrøm i desember, slik at vi kan sikre en trygg utlevering med god avstand."

Men jeg har ikke noe VIN nr på websiden eller i appen. Fortsatt kun reservasjonsnr. Er dette normalt, eller kan det hende det er sendt feil? Venter på en Model 3 Perf.

TM3P878

Sitat fra: model3pw på onsdag 09. desember 2020, klokken 11:13
Jeg fikk følgende SMS idag:

"Hei, Vi gleder oss til å se deg bak rattet i din nye Tesla. Vær oppmerksom på at den vil bli levert på Norges Varemesse på Lillestrøm i desember, slik at vi kan sikre en trygg utlevering med god avstand."

Men jeg har ikke noe VIN nr på websiden eller i appen. Fortsatt kun reservasjonsnr. Er dette normalt, eller kan det hende det er sendt feil? Venter på en Model 3 Perf.

Jeg fikk samme som deg, har fått VIN på forespørsel, men ingenting i app eller Tesla konto. Dette er nok helt normalt

Jor-El

Jeg har en performance i bestilling, VIN 840. Den fikk jeg bekreftet fra Tesla for 3 uker siden er ombord på RCC Amsterdam som akkurat nå ligger i innseiling til Zeebrugge.
Model 3 Performance
Ducati V4S

model3pw

Jeg fikk VIN-nr mitt på forespørsel nå, og siffer 8 er "C". Har bestilt en Performance 2021...

Stemmer ikke med noen VIN dekodere jeg har funnet så langt.

Cato76

Sitat fra: Steffinho på onsdag 09. desember 2020, klokken 11:03
Sitat fra: Cato76 på onsdag 09. desember 2020, klokken 09:14
Har fått bekreftet at min TM3 P (VIN 8387**) er ombord på Glovis Sun. Denne ligger nå midt på Atlanteren med en fart mot Zeebrugge på 18,5 knop. Estimert å være fremme i Zeebrugge 15.desember.

Dere som har fulgt disse båtene med lupe. Når regner dere med at bilen er i Norge og hvor lang tid går det normalt fra bilen er i land til utlevering?
Har du fått SMS ang levering på Lillestrøm? Jeg fikk det nå i sta. Og jeg har M3P med VIN 8389**. Vet ikke hvilken båt, men er vel fort Glovis Sun det også.

Har kun fått mld om levering Lillestrøm, men ingen dato ennå.. Tror Glovis Sun er lastet med performance ja  8)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Solheim

Sitat fra: model3pw på onsdag 09. desember 2020, klokken 11:33
Jeg fikk VIN-nr mitt på forespørsel nå, og siffer 8 er "C". Har bestilt en Performance 2021...

Stemmer ikke med noen VIN dekodere jeg har funnet så langt.
Jeg har
5YJ3E7EC7MF8272XX

Steffinho

Sitat fra: TM3P878 på onsdag 09. desember 2020, klokken 11:11
Sitat fra: Steffinho på onsdag 09. desember 2020, klokken 11:03
Sitat fra: Cato76 på onsdag 09. desember 2020, klokken 09:14
Har fått bekreftet at min TM3 P (VIN 8387**) er ombord på Glovis Sun. Denne ligger nå midt på Atlanteren med en fart mot Zeebrugge på 18,5 knop. Estimert å være fremme i Zeebrugge 15.desember.

Dere som har fulgt disse båtene med lupe. Når regner dere med at bilen er i Norge og hvor lang tid går det normalt fra bilen er i land til utlevering?
Har du fått SMS ang levering på Lillestrøm? Jeg fikk det nå i sta. Og jeg har M3P med VIN 8389**. Vet ikke hvilken båt, men er vel fort Glovis Sun det også.

Som nevnt tidligere har jeg VIN 838 og den er på Glovis Sun, så antar din også er der. Blir nok levering i Romjul dessverer..
Mest sannsynlig ja, men vet vi om alle bilene har kommet med båt til Drammen? Hvis tog blir tatt i bruk nå på slutten så kan det være det er raskere. Vet ikke om det er mulig å losse av toget på Lillestrøm, isåfall er Varemessa rett i nærheten av stasjonsområdet. Bare ser for meg at Tesla kan finne på å gjøre noe uvanlig for å få levert flest mulig biler. Akkurat som de gjorde i USA nå med å frakte biler til østkysten og med båt derfra igjen.

Gøy hvis man får levering på julaften, men ikke så veldig praktisk. Kan fort bli litt stress.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Oysteins

Sitat fra: model3pw på onsdag 09. desember 2020, klokken 11:33
Jeg fikk VIN-nr mitt på forespørsel nå, og siffer 8 er "C". Har bestilt en Performance 2021...

Stemmer ikke med noen VIN dekodere jeg har funnet så langt.

"C" på posisjon 8 i VIN indikerer at du får en "Dual Motor - Performance Model 3". Hvis du har "M" på posisjon 10 så er det 2021-modell :)

model3pw


jorgenask

Bumper mitt eget spørsmål :P :

Har nettop godkjent eierskap på vegvesen.no

Får man vite regnummer kort tid etter dette eller ikke før leveringsdag ? Henter ut på fredag

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA