Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

bjønn

Sitat fra: Marulven på tirsdag 08. desember 2020, klokken 10:31
Ser at en del som bestilte i oktober henter ut i disse dager. Så en bestilling nå vil kunne hentes i februar/mars? Eller avhenger det litt av både modell og farge?

Fortsatt levering estimert desember på LR. Februar på standard og performance
Tm3 LR hvit/hvit m/hf best. 06/11, vin 836

Naitsy

Sitat fra: Almis på tirsdag 08. desember 2020, klokken 10:28
Sitat fra: Naitsy på tirsdag 08. desember 2020, klokken 07:47
Sitat fra: Almis på mandag 07. desember 2020, klokken 17:40
Sitat fra: Naitsy på mandag 07. desember 2020, klokken 16:42
Sitat fra: Almis på mandag 07. desember 2020, klokken 15:56
Sitat fra: Naitsy på mandag 07. desember 2020, klokken 14:40
Bestilte M3P 17.10 Bergen ikke hørt noe enda  :P
Tar sin tid tenker jeg

Jeg bestilte m3p den 18/10. Henter ut as we speak :p

Sa de noe om batteri produsent?

Nei, dessverre. Han kunne ikke gi meg optioncodes.

Bilder av lykt:

Fornøyd med bilen? :)

Ja, dette er min andre model 3, så jeg viste jo forsåvidt hva jeg gikk til. Men forskjellen på SR+ og Performance når det kommer til aksellerasjon er hinsides! Herregud for et drag!

Nå fikk jeg dessverre bare kjørt den i 20 minutter. Jeg kjørte den rett til foliering og lakkbehandling, så jeg henter den ut igjen på fredag.

Har sendt mail til Tesla ang optioncodes og mer info om bilen, så det blir spennende å se hva de svarer. Hadde jo vært greit å fått bekreftet om det er Pansonic eller LG-batterier i bilen.

Utover det så var det lite panelgaps bortsett fra bakluka, men den var innenfor spec ifølge Tesla. Litt irriterende da baklyktene ikke er helt flush... Det var også en minimal bulk på døra, som de sa de skulle fikse i januar. Blir spennende å se hvordan de løser det.

Tenker draget er sykt ja :P
I følge en på tesla chat sa han til meg at de hadde bare sett panasonic på performance til nå, men tar det med en klype salt fra den kanten

Du får gi en rapport på hva de svarer på mailen :)

Almis

Sitat fra: Naitsy på tirsdag 08. desember 2020, klokken 10:44
Sitat fra: Almis på tirsdag 08. desember 2020, klokken 10:28
Sitat fra: Naitsy på tirsdag 08. desember 2020, klokken 07:47
Sitat fra: Almis på mandag 07. desember 2020, klokken 17:40
Sitat fra: Naitsy på mandag 07. desember 2020, klokken 16:42
Sitat fra: Almis på mandag 07. desember 2020, klokken 15:56
Sitat fra: Naitsy på mandag 07. desember 2020, klokken 14:40
Bestilte M3P 17.10 Bergen ikke hørt noe enda  :P
Tar sin tid tenker jeg

Jeg bestilte m3p den 18/10. Henter ut as we speak :p

Sa de noe om batteri produsent?

Nei, dessverre. Han kunne ikke gi meg optioncodes.

Bilder av lykt:

Fornøyd med bilen? :)

Ja, dette er min andre model 3, så jeg viste jo forsåvidt hva jeg gikk til. Men forskjellen på SR+ og Performance når det kommer til aksellerasjon er hinsides! Herregud for et drag!

Nå fikk jeg dessverre bare kjørt den i 20 minutter. Jeg kjørte den rett til foliering og lakkbehandling, så jeg henter den ut igjen på fredag.

Har sendt mail til Tesla ang optioncodes og mer info om bilen, så det blir spennende å se hva de svarer. Hadde jo vært greit å fått bekreftet om det er Pansonic eller LG-batterier i bilen.

Utover det så var det lite panelgaps bortsett fra bakluka, men den var innenfor spec ifølge Tesla. Litt irriterende da baklyktene ikke er helt flush... Det var også en minimal bulk på døra, som de sa de skulle fikse i januar. Blir spennende å se hvordan de løser det.

Tenker draget er sykt ja :P
I følge en på tesla chat sa han til meg at de hadde bare sett panasonic på performance til nå, men tar det med en klype salt fra den kanten

Du får gi en rapport på hva de svarer på mailen :)

Will do!

EDIT: Snakker om sola! Fikk akkurat svar på mail. Her er svaret: "Dessverre så er ikke dette noe vi gir ut, men bilen du har fått levert er med et batteri som gir deg 580 km WLTP rekkevidde og opptil 250kW ladehastighet på våre V3 superladere J"

Så man får vel ty til andre metoder. Det var vist ikke noe vits i å skru ut frunk, men det MÅ da være et eller annet klistremerke et sted?

EDIT2: Jeg går også utifra at hun refererer til LR når hun sier 580km rekkevidde.

EDIT3: Hvem kan fortelle meg hvordan vi finner ut av dette? Hvor ser man?
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Amex

Noen som har forskjellig leveringsdato på faktura og tesla konto?

Fikk leveringstid på mail i forrige uke: 14.12. Fikk faktureaen i dag, der står det ''Tentativ leveringsdato 10.12''.
Hvor ringer/chatter jeg evt for å få klarhet i dette?
->Tesla M3 reservert 01.04-16

Haggish

Ja, forskjellig dato og leveringssted ;-)Ikke noe og bry seg om, Det er mailen som er den riktige ikke fakturaen.
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

nittisyver

Hva er det lengste noen har opplevd at tiden er mellom første SMS og melding om leveringsdato er?
Tesla M3 LR 2021. 21.12.20

Posanto

Nettopp snakket med ei veldig behjelpelig dame fra Tesla, da jeg vurderte å bytte til Rød(i stedet for sort)
Farge betyr nesten egentlig ingenting, heller det at jeg ville hatt bil i går(er så sykt utolmodig, noe som er veldig rart da det blir min 3. Model 3.
Uansett en rød Performance blir det ikke i år. Kunne få blå, men måtte da til Lillestrøm og den kom ikke noe før.

Hu kunne hvertfall fortelle at bilen ankom Stavanger 29.12 og utlevering vil da mest sannsynlig skje 31.12.

Sort/sort TM3P uten FSD
Nye lykter og "nytt" batteri kunne hu ikke svare på, men ba meg spørre om dette i romjulen/når de ringer angående levering og sa de kunne få alle detaljer rundt bilen da den ankom Norge.
Skal hente i Stavanger og bilen kom visst rett hit med båt.

jaycea

Sitat fra: Posanto på tirsdag 08. desember 2020, klokken 11:15
Nettopp snakket med ei veldig behjelpelig dame fra Tesla, da jeg vurderte å bytte til Rød(i stedet for sort)
Farge betyr nesten egentlig ingenting, heller det at jeg ville hatt bil i går(er så sykt utolmodig, noe som er veldig rart da det blir min 3. Model 3.
Uansett en rød Performance blir det ikke i år. Kunne få blå, men måtte da til Lillestrøm og den kom ikke noe før.

Hu kunne hvertfall fortelle at bilen ankom Stavanger 29.12 og utlevering vil da mest sannsynlig skje 31.12.

Sort/sort TM3P uten FSD
Nye lykter og "nytt" batteri kunne hu ikke svare på, men ba meg spørre om dette i romjulen/når de ringer angående levering og sa de kunne få alle detaljer rundt bilen da den ankom Norge.

Når bestilte du? Fått VIN? Har bestilt med samme config (Sort/sort TM3P uten FSD, levering i Stavanger) den 16.10, men har ikke hørt noe enda.
Tesla Model Y Performance 2023
Tesla Model 3 Performance 2021
x Kia eSoul 2020
x Tesla Model X 90D 2017
x Tesla Model S 85 2014

Hagenisseen

Er det slik nå at alle utleveringer for kunder i østlandsområdet skjer på varemessa?

Posanto

Sitat fra: jaycea på tirsdag 08. desember 2020, klokken 11:48

Sort/sort TM3P uten FSD

Når bestilte du? Fått VIN? Har bestilt med samme config (Sort/sort TM3P uten FSD, levering i Stavanger) den 16.10, men har ikke hørt noe enda.

Bestilte 18/10. Fått VIN på forespørsel ja(via mail)
Regner med din er på samme båt og ankommer samme tid da båten ikke går innom drammen, men rett til Stavanger :)

lars667

Sitat fra: Hagenisseen på tirsdag 08. desember 2020, klokken 12:14
Er det slik nå at alle utleveringer for kunder i østlandsområdet skjer på varemessa?

Tja, hvis ikke "østlandsområdet" omfatter Brumunddal, som også leverer ut :-)
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Hagenisseen

Sitat fra: lars667 på tirsdag 08. desember 2020, klokken 12:57
Sitat fra: Hagenisseen på tirsdag 08. desember 2020, klokken 12:14

Tja, hvis ikke "østlandsområdet" omfatter Brumunddal, som også leverer ut :-)

Ba nemlig om levering til Brummundal men dagen etterpå var det endret til Lillestrøm. Uten mulighet for meg til å forandre på det. Får vel ta kontakt med de igjen.

thebadger

Sitat fra: Posanto på tirsdag 08. desember 2020, klokken 12:33

Sort/sort TM3P uten FSD

Regner med din er på samme båt og ankommer samme tid da båten ikke går innom drammen, men rett til Stavanger :)
Fikk nettopp beskjed om at den båten skal til Kristiansand før Stavanger, men info-lotteriet har mange billetter ser det ut til

lars667

Det kan hende de siler ut kunder som mer naturlig hører til Lillestrøm/Drammen eller har like lang avstand dit? For mitt vedkommende er Brumunddal nærmeste sc med god margin, så det hadde vært veldig kjedelig om de flyttet leveringssted.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Posanto

Sitat fra: thebadger på tirsdag 08. desember 2020, klokken 13:25
Sitat fra: Posanto på tirsdag 08. desember 2020, klokken 12:33

Sort/sort TM3P uten FSD

Fikk nettopp beskjed om at den båten skal til Kristiansand før Stavanger, men info-lotteriet har mange billetter ser det ut til

Ja når du sier det så stemmer det at hu sa det til meg og. Siden jeg spurte om den skulle innom Drammen så sa hu: Kommer rett til stavanger fra kristiansand

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA