Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Bushy

Litt på kanten spørsmål i denne tråden...

Jeg leser denne avtalen om levering, at man har en uke fra "leveringsdato"?
Virker som Tesla er ganske "truende" mot noen her om å hente bilen sin, så tenkte bare å høre om åssen folk leser denne avtalen.

"Levering. Vi vil underreGe deg om når vi forventer at diG Kjøretøy vil være klart Fl levering ved nærmeste Tesla servicesenter, eller et annet sted vi blir
enige om. Du samtykker Fl å planlegge og å ta imot levering av diG Kjøretøy innen en uke eGer denne datoen ("Leveringsdatoen"). Du samtykker i at Fd er
vesentlig, og at hvis du ikke besvarer våre varsler elelr ikke har mulighet Fl å ta levering på Leveringsdatoen, vil Kjøretøyet diG bli gjort Flgjengelig for salg Fl
andre kunder.
Hvis du ikke tok levering av Kjøretøyet diG på Leveringsdatoen, men Kjøretøyet ikke ble solgt Fl en annen kunde, kan du kontakte oss for å avtale en
alternaFv leveringsdato innen 30 dager eGer Leveringsdatoen. Hvis Kjøretøyet diG ble solgt Fl en annen kunde, kan du kontakte oss for å avtale endringer i
Kjøretøykonfigurasjonen slik at vi kan levere et alternaFvt Kjøretøy Fl deg innen 30 dager eGer Leveringsdatoen. Selv om vi vil forsøke å imøtekomme din
forespørsel, samtykker du i at den er avhengig av Flgjengelighet og du kan bli utsaG for potensielle prisøkninger på grunn av eventuelle prisjusteringer som
er gjort siden din opprinnelige BesFllingsdato. Eventuelle endringer i Kjøretøykonfigurasjonen vil gjenspeiles i en påfølgende Kjøretøykonfigurasjon som vil
inngå i denne avtalen.
Denne avtalen skal anses som kansellert hvis du ikke tar levering på Leveringsdatoen eller avtaler en alternaFv leveringsdato innen 30 dager eGer
Leveringsdatoen, eller dersom Kjøretøyet diG ble solgt Fl en annen kunde, du ikke samtykker om endringer Fl din Kjøretøykonfigurasjon slik at vi kan levere
et alternaFv Kjøretøy Fl deg innen 30 dager eGer Leveringsdatoen. Ved kansellering, forstår du at du ikke lenger har reG Fl å levering av Kjøretøyet diG, og
at vi kan beholde som dagmulkt ethvert ordrebeløp betalt av deg, i den utstrekning deGe ikke er forbudt ved lov."
S75D sept. 17

Electric cars in Norway

Her var det mye skrivefeil. Ellers er det vel guiding og samtykke.

tomjenssen

Så det er altså bilene som var på Grand Aurora som kommer med Prometheus Leader til Drammen 7. desember?

Spent på om dem klarer utlevering før jul i Tromsø, selv om selger har «garantert» dette.

alb92

Sitat fra: tomjenssen på onsdag 02. desember 2020, klokken 20:19
Så det er altså bilene som var på Grand Aurora som kommer med Prometheus Leader til Drammen 7. desember?

Spent på om dem klarer utlevering før jul i Tromsø, selv om selger har «garantert» dette.

Selger i Tromsø sa det samme til meg om min M3P. Var på telefon med Tesla, og jeg hadde ikke fått VIN enda og hun jeg snakket med var langt i fra sikker på jeg ville få bil i år, hun mente februar/mars var mer aktuelt. Så tenker at selger i Tromsø lovet ting han egentlig ikke veit noe om.

Jeg har siden byttet til en bil som var i inventory, så har nå fått vin 845xxx. Trenger ikke bil før jul, men hadde vært fint. Januar går fint også, men hadde lite lyst å vente til mars.

marcob

Sitat fra: Bushy på onsdag 02. desember 2020, klokken 20:04
Litt på kanten spørsmål i denne tråden...

Til meg sa de på telefonen, i starten av november, at jeg kom til å få en veldig rigid dato. Men at dersom dette virkelig ikke passet skulle jeg bare ringe så skulle de være fleksible.

Fikk i dag muligheten til å velge mellom tre datoer, og siden det passer så ble det ikke noen problemstilling, så jeg vet ikke om de faktisk ville vært såpass fleksible.

Sigurd2

Endelig fikk jeg også en SMS fra Tesla, men bare den om at bilen blir utlevert på Lillestrøm.  8) Flere fra Grand Aurora-klubben som har fått samme?

Vegard_br

Sitat fra: Sigurd2 på onsdag 02. desember 2020, klokken 21:49
Endelig fikk jeg også en SMS fra Tesla, men bare den om at bilen blir utlevert på Lillestrøm.  8) Flere fra Grand Aurora-klubben som har fått samme?

Jepp, 833 og sms tikket akkurat inn.

jorgenask

Du får en separat sms rett etterpå med dato og tidspunkt

Vegard_br

Sitat fra: jorgenask på onsdag 02. desember 2020, klokken 21:52

Du får en separat sms rett etterpå med dato og tidspunkt

HVOR MANGE MINUTTER?!?!?!

;)

Haggish

SMS her også 833, Den kommer fra Grand Aurora ifl info  :) :) :)
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Oysteins

Tikket inn just nu!

Regen

TM3 2021 LR hvit (solgt)

sycho

Har bestilt LR med VIN 831. Ikke fått noe SMS :\

EDIT: Bestilt 26.10

Tore Kjernmoen

Fikk SMS kl. 21:45.  Ukjent VIN.  Bilen ble bestilt 30. Oktober
Utlevering flyttet fra Drammen til Lillestrøm en gang i Desember.
2023 Tesla Model Y Long Range, Midnight Cherry Red / Sort
2021 Tesla Model 3 Long Range, Sort / Sort, 3M 1080 Black Rose
99 RR 4.6HSE, 07 RR TDV8, 05 A2 TDi 90, 01 A2 TDi 3L, 04 A6 2.5 TDi

sandman77

831 her. Ingen sms, men VIN på forespørsel via epost. (bestilte 4/11)
Snakket med selger som fortalte at bilen sist hadde vært online den 9 november, og at dette nok skyldtes at den var lastet på båt den dagen. Derfor veldig usikker på om den var på Grand Aurora (som gikk 9/11, altså at jeg fikk tildelt ferdigprodusert), eller om den er på RCC Amsterdam som ankom i de tider og ventes rundt 8-9 desember i Zeebrugge.

Noen med spisskompetanse på logistikk, cargo og mindfulness her som har mer info? ;)
Holder på å gå ut av mitt gode skinn mens jeg venter!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA