Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

jorgenask

Skal hente bil 11 des men signerte nå, godt med alt som er gjort :D

dejavu

Sitat fra: Zero-talent på tirsdag 01. desember 2020, klokken 13:34
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 01. desember 2020, klokken 11:12
Fikk sms nå og måtte inn på en nettside og signere med BankID.

SitatHei.

Din avtale er nå klar for elektronisk signering på https://signering.dnbfinans.net/. Logg inn med BankID for å signere.
Hvis du har spørsmål kan du kontakte oss på tlf. 915 05020 eller e-post 05020@dnb.no. Skriv søknadsnummer 550859-2 i emnefeltet.

Vennlig hilsen
DNB Finans

Se der lå papirene klare og venter på signering, selv om jeg hverken har fått VIN, utleveringsdato eller noe som helst... Da er det vel egentlig bare å signere så man er ferdig med det?

De lå der og ventet på meg og, selv om jeg bestilte så seint som sist lørdag. For min del har jeg ingen hast med å signere, før Tesla oppfordrer meg til det.Gyldig til midt i februar, sto det.
Mod.3,2021,AWD,HF

jorgenask

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 01. desember 2020, klokken 11:12
Fikk sms nå og måtte inn på en nettside og signere med BankID.

SitatHei.

Din avtale er nå klar for elektronisk signering på https://signering.dnbfinans.net/. Logg inn med BankID for å signere.
Hvis du har spørsmål kan du kontakte oss på tlf. 915 05020 eller e-post 05020@dnb.no. Skriv søknadsnummer 550859-2 i emnefeltet.

Vennlig hilsen
DNB Finans

Et tips kan være å ikke poste søknadsnummer på lån på et forum, bare noe jeg selv ville ungått :)

marcob

Kanskje vi kan bruke gyldighetsdatoen på lånepapirene til å estimere leveranse?  ;)

Selv har jeg ikke fått noen dato, men gyldighet til 15.01.

jorgenask

Sitat fra: marcob på tirsdag 01. desember 2020, klokken 14:29
Kanskje vi kan bruke gyldighetsdatoen på lånepapirene til å estimere leveranse?  ;)

Selv har jeg ikke fått noen dato, men gyldighet til 15.01.

Tror det er å strekke det litt langt , haha  :laugh:

Woodbear

jeg venter også med å justere lånet mitt til teslas tilbud, og sluttsignere inntill jeg har en dato. 

med alle problemene, henting i lillestrøm og forsinkelsene begynner jeg virkelig å lure på jeg faktisk skal gidde å oppgradere til den nye performance. har knapt bånna gassen de siste månendene uansett.  Har jo tross alt en feilfri tesla  m3 :-P 

og heller gå etter planen å selge den når den er ca 3-4 år og kjøpe en ny eller 1år gammel performance  den tid... 

var mest frista pga. renta...   men venter uansett, fordi en kompis, om han får gjort opp med eksen snart, tar min tesla til samme pris som restlån, og det er verd å vente litt på .og enda enklere enn å gi bilen til tesla
2021 model 3 hvit performance.

Steffinho

Sitat fra: Woodbear på tirsdag 01. desember 2020, klokken 14:39
med alle problemene, henting i lillestrøm og forsinkelsene begynner jeg virkelig å lure på jeg faktisk skal gidde å oppgradere til den nye performance. har knapt bånna gassen de siste månendene uansett.  Har jo tross alt en feilfri tesla  m3 :-P 

og heller gå etter planen å selge den når den er ca 3-4 år og kjøpe en ny eller 1år gammel performance  den tid... 
Jeg har bestilt for første gang nå, og planen min er å beholde den i minst 4 år. Da er det 1 år igjen av garantien, men kan være jeg beholder den til den er nærmere 7 år også. Da kan jeg fortsatt selge den med batterigaranti ihvertfall. Skal ikke utelukke at jeg beholder den enda litt lenger også. En del avhenger av om man har fått en bil hvor ting på fikses jevnlig eller om man har fått en feilfri bil også. Sitter lenger inne å bytte ut en bil som bare går og går f.eks.

Selv om det er mye fine oppgraderinger på Model 3 nå, spesielt varmepumpe og el bakluke, så er mange av de mindre endringene en smakssak om det er bedre eller ikke.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Woodbear

Jeg gjør det kun for performance da dette ble faktisk billigere enn innbytte hos de forhandlerene jeg var innom og sjekka..

Ingen av de andre tingene er store nok til at jeg hadde giddi for 98% lik bil

Steffinho

Sitat fra: Woodbear på tirsdag 01. desember 2020, klokken 15:11
Jeg gjør det kun for performance da dette ble faktisk billigere enn innbytte hos de forhandlerene jeg var innom og sjekka..

Ingen av de andre tingene er store nok til at jeg hadde giddi for 98% lik bil
Aah, ja, da blir det enda mer som blir nytt forsåvidt.

Har du prøvd Performance? Hvis ja, så lurer jeg på av ren nysgjerrighet hvor stor forskjellen er mellom P og LR m/boost?

Woodbear

Har prøvd. Noe mere veistøy , kjenner underlaget bedre
Men stivheten er nice
Lr uten boost- suger godt
Lr med boost - slår litt i bulen, trøkker godt innvoller , før det suger
Performance slår hardt i bilen, fysisk slår deg i magen
Merkbart mere g

Forskjellen fra lr til lr med boost rent 0-30 er mindre enn boost til perf på samme område.
Og at den slår hardere omtrent uansett når du slår gassen i bånn.

Så fra stillestående er det stor forskjell, men pådrag i typ 30km ikke så stor og mindre jo mere fart du har

Så perf er mest rå fra helt stille.

Steffinho

Sitat fra: Woodbear på tirsdag 01. desember 2020, klokken 17:21
Har prøvd. Noe mere veistøy , kjenner underlaget bedre
Men stivheten er nice
Lr uten boost- suger godt
Lr med boost - slår litt i bulen, trøkker godt innvoller , før det suger
Performance slår hardt i bilen, fysisk slår deg i magen
Merkbart mere g

Forskjellen fra lr til lr med boost rent 0-30 er mindre enn boost til perf på samme område.
Og at den slår hardere omtrent uansett når du slår gassen i bånn.

Så fra stillestående er det stor forskjell, men pådrag i typ 30km ikke så stor og mindre jo mere fart du har

Så perf er mest rå fra helt stille.
Kult! Jeg har kun prøvd M3P og Polestar 2, og da merket jeg at M3P var vesentlig mer brutal selv om det kiler i magen med Polestar 2 også.

Mener å ha lest at ved en gitt antall km/t (tror det var rundt 100 km/t et sted) så er LR m/boost og P helt like på akselerasjon. Det kan man se i drag races også. Men viktigste er at den akselerer bra fra 0-60 og 60-110 km/t. At en bil er superrask i hastigheter over 100 km/t er ikke så nyttig i Norge om man er glad i å ha lappen.

jorgenask

Noen som har hentet 2021 model på varemessen på Lillestrøm ?
Er det ute på parkeringen det foregår der eller er det inne ?

Chris Aurora

Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

jorgenask

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 01. desember 2020, klokken 21:26
Kan rapportere fra i overimorgen ;)

Nice! Foreslår at du monterer en gopro på hodet og filmer hele seansen og legger ut :P

Steffinho

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA