Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Haggish

Sitat fra: Ferry på mandag 23. november 2020, klokken 14:14
Sitat fra: Haggish på mandag 23. november 2020, klokken 12:46
Når bestilte du?

Samme dag som "facelift" ble lansert, fredag 16. oktober.

Da er det en mulighet den kan havne her 😏 jeg bestilt 21/10. En her nevnte at han bestilte  samme conf. 18/10 og har fått hentedato 27/10 (nå fredag!!)😎😎😎😏😅
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Haggish

Sitat fra: pers1 på mandag 23. november 2020, klokken 14:46
Sitat fra: lars667 på mandag 23. november 2020, klokken 13:21
En av dere som får TM3 2021 først bør forresten ta en for laget og låne bort til Bjørn Nyland/Teslabjørn for en skikkelig gjennomgang. Just sayin.

Ta bilde av front lyktene, om de er den nye typen.

PerS

Enda viktigere er det hvordan de lyser!!
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Svennix

En interessant sak jeg har opplevd;
Jeg og en kompis bestilt samtidig (Vi snakker minutter i mellom), alt likt unntatt sommerhjulene. Jeg bestilte 19" og min kompis bestilte 18" sommerhjul.
Min bil kom på første båt og utlevering på Torsdagen, min kompis får bilen på 3 båt og levering rundt 9 desember (ikke fått bekreftet).

Kan det tenkes at det er lengere ventetid på de som har bestilt med 18" sommerdekk? Siden det fleste går for dette valget?

Vi bestilte 16 Okt.
LR, Hvit, Sort int, Hengerfeste, vinterdekk piggfri.

Mumfie

Sitat fra: Svennix på mandag 23. november 2020, klokken 15:10
Jeg og en kompis bestilt samtidig (Vi snakker minutter i mellom), alt likt unntatt sommerhjulene. Jeg bestilte 19" og min kompis bestilte 18" sommerhjul.
Min bil kom på første båt og utlevering på Torsdagen, min kompis får bilen på 3 båt og levering rundt 9 desember (ikke fått bekreftet).

Kan det tenkes at det er lengere ventetid på de som har bestilt med 18" sommerdekk? Siden det fleste går for dette valget?

Vi bestilte 16 Okt.

Virker å være litt random. Jeg stussa også på det samme, da jeg bestilte 16/10 og har ikke fått leveringsdato, men beskjeden "i desember en gang". Så en i forumtråden her som nevnte at han hadde bestilt samme konfig som meg (men la inn bestillingen noen dager senere), og han hadde allerede fått leveringsdato.

apehest

Vi bestilte 16 Okt.

Fabrikken produserer bare like biler i en batch. F.eks. denne uken produserer de bare LR, blå lakk, hvitt interiør, uten hengerfeste, med 19" hjul. Ingenting annet før neste batch.
Dette for å forenkle logistikken rundt produksjonslinja.

Faxt

Vi bestilte 16 Okt.

Dette kan kanskje stemme, da jeg mener å huske at de første bildene som kom av den nye modellen
hadde 19" felger.

Haggish

TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Faxt

De første bildene som kom av Model 3 2021.
Ikke de første i Norge.

Altså at 19" ble først sendt ut fra fabrikk, og kommer først frem rundt forbi.

Toonster

Jeg har VIN 837xxx, noen som har peiling på hvilken båt den blir med over? 😊
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

nittisyver

Tesla M3 LR 2021. 21.12.20

Bushy

I brumunddal legger de opp til å levere biler døgnet rundt iallefall.... Mister helt lysta på å hente ut en bil i disse tider jeg. jævla kvartalsutleveringen..
https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=198003468
S75D sept. 17

mobie

Sitat fra: Bushy på tirsdag 24. november 2020, klokken 08:20
I brumunddal legger de opp til å levere biler døgnet rundt iallefall.... Mister helt lysta på å hente ut en bil i disse tider jeg. jævla kvartalsutleveringen..
https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=198003468

Ser de utlyser samme stilling rundt i hele landet, så kan godt være det kommer en del biler i den perioden ja!

lars667

Ja, ikke skjønner jeg hvordan de skal få dyttet ut alle de bilene. Er allerede ankommet 2 skip, det er minst 3 skip til på vei til Europa dette kvartalet, og de fleste blir klargjort for desember :-o Bra de søker etter folk i det minste. De har nok kommet litt bak skjema.

Edit: Merker meg denne arbeidsoppgaven i utlysningen: "Sørge for at bilen er klar og i perfekt stand når kunden skal overta".

Da får vi se hehe.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Toonster

Er vel relativt stor sannsynlighet at mange ikke får utlevert bilen på denne siden av året.
Noe sent å sette i gang en rekrutterings prosess 18 november? Og kvaliteten på den jobben de nye kommer til å gjøre, tør jeg ikke tenke på - null erfaring og høyt press/stress!  ::)
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

lars667

Når en ser på Drammen-kameraene, så er det en tankbil som surrer rundt bilene. Har googlet selskapet, og det er noen bilkjemikaler det er snakk om. Noen som vet hva det er? Alt av kjølevæske, bremsevæske osv. er vel som det skal være fra fabrikken. Virker jo litt råflott om de skal fylle opp spylervæske på det viset også, selv om vi kanskje trenger en annen væske her enn i California. Antar at de vasker bilen ved klargjøring, når de er framme hos SC. Med mindre dette er biler som skal til Drammen, og de klargjør biler som skal dit på stedet?

Ja, det var dagens meningsløse funderinger  :D
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA