Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Vegard_br

Det virker som det er litt bingo med i bildet her; fikk forrige uke VIN og samtidig beskjed om at min LR hvit med krok er på Grand Aurora som ankommer Zeebrugge 24. Nov.
Snakket med support igjen på mandag for å flytte levering fra Bergen til Drammen, og da sa damen at levering var om 1 måned, altså tidlig desember. Go figure.

Nickelilltroll

Sitat fra: Zara på tirsdag 10. november 2020, klokken 19:55
Jeg har verken fått mail eller noe annet fra Tesla. Da jeg ringte måtte jeg "hale" ut all informasjon.
Først da jeg begynte å navngi båter på vei fra Pier 80 mumlet han noe om "Triton" for eksempel.

Stor forskjell fra land til land, og fra kundebehandler til kundebehandler kanskje?

Det er det sikkert og ikke unaturlig. Tatt emot 2 Teslaer fra før, siste fikk jeg telefon 8 dager før levering om betaling, dekk og bekreftelse av sted. Men jeg er ikke den som maser eller ringer Tesla heller da. Bad dem bare om oppdatering når det kom mer info.

VIN er ikke noen vits og henge seg opp i da det kan forandre seg helt frem til dagen før utlevering. Grunnen er tidsbestilling for solfilm og foliering av utsatte plasser :) Det blir nå gjort hos gutta på Black Diamond 20 desember :D

Hei som jeg gleder meg til ennå en Model 3, beste og mest morsome bil som jeg hatt ;)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Nickelilltroll

Sitat fra: Vegard_br på tirsdag 10. november 2020, klokken 19:57
Det virker som det er litt bingo med i bildet her; fikk forrige uke VIN og samtidig beskjed om at min LR hvit med krok er på Grand Aurora som ankommer Zeebrugge 24. Nov.
Snakket med support igjen på mandag for å flytte levering fra Bergen til Drammen, og da sa damen at levering var om 1 måned, altså tidlig desember. Go figure.

Er en trøst at Grand Aurora nå er på vei in i Panamakanalen? Er den av 3 som fått den meste rolige ferden så langt.

Gled deg til en helt rå bil!
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

nightking

Gleder meg sykt selv! Men har ikke hørt noe fra tesla om VIN eller noen ting. Men gidder ikke mase. Har slått meg til ro med å kanskje få bil før jul. Kanskje til å med i romjula.

For min egen del så kan jeg godt vente til 1. januar også :P Men det tipper jeg Tesla ikke er interessert i :P

Gleder meg til å bytte ut gamle 1.9 passaten fra 2007 :P

noocyte

Klarte ikke å la være å ringe Tesla. Utrolig hyggelig fyr jeg snakket med - han var tydelig på 2 ting: Bilene ankommer Norge senere enn planlagt og de gjør alt de kan for å få bilene ut før jul. Han kunne se at min bil var på vei, men ville ikke si så mye mer enn det.
-----------
Zekrom - Tesla Model 3 LR 2021
Lame Duck - Opel Astra Sports Tourer Premium 2016 (solgt)

B-F

Jeg ringte igår jeg også og de sa at bilene er på vei og at levering kom nok til å skje i siste halvdel av desember. Jeg har bestilt en hvit performance med sort interiør. La inn bestilling 08.08 på en LR og endret til P 02.10, men med utsatt levering da jeg ikke trenkte bil så tidelig. Etter dette så gikk prisen ned og refresh var på vei så nå er det bare å håpe at utlevering skjer før jul.
2021 TM3P hvit/sort interiør

Marsaili

Hei, fikk VIN til min modell 3 LR i dag, kan jeg finne noe mer informasjon angående båt og lignende, eller er det bare blir Tesla kan fortelle meg? Ser når jeg googler at det dukker opp forskjellige sider, men ser ingen som gleder EU. Jeg bestilte forøvrig forrige uke og fikk VIN uoppfordret av Tesla på epost i dag.

lars667

Du kan følge med her. Det er tre skip som til nå har gått fra San Francisco med Teslaer til Europa: RCC ANTWERP, TRITON ACE og GRAND AURORA, i den rekkefølgen. Mulig det blir ett eller to til. RCC ANTWERP kom til Zeebrugge i dag. https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2020-shipping-movements.180043/page-331
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

mobie

Fikk VIN til min røde M3P bestilt 20.10 når jeg var innom Tesla i dag :) Fikk ingen dato, men det skjer nå ting i hvert fall. Hadde ikke VIN når jeg snakket med dem forrige fredag.

lars667

Jeg satt og leste en gammel leveringstråd fra 2017, der nevnes at en kan søke på VIN hos UECC som i alle fall tidligere fraktet biler fra Zeebrugge til Drammen. Nå sier de at de sendes med tog, men det står faktisk et skip som skal videre til drammen bak RCC Antwerp nå... How convenient. Men er det noen som vet om denne trackinga funker? https://www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Steffinho

Noen som vet om det går an å se hvilken båt bilen er på ved å oppgi VIN? Tesla ansatte kan se det, men ikke alle er så av dem er keen på å si selve båten den står på.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Steffinho

Sitat fra: lars667 på onsdag 11. november 2020, klokken 18:27
Jeg satt og leste en gammel leveringstråd fra 2017, der nevnes at en kan søke på VIN hos UECC som i alle fall tidligere fraktet biler fra Zeebrugge til Drammen. Nå sier de at de sendes med tog, men det står faktisk et skip som skal videre til drammen bak RCC Antwerp nå... How convenient. Men er det noen som vet om denne trackinga funker? https://www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/
Jeg får ikke opp noe med min VIN, men må ikke det skipet være på vei til Drammen først før det evt dukker opp der?
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

tom2912

Er det noen som har bestilt bil den siste uken, som har fått bekreftet leveringsdato i slutten av Desember?
Ser at Tesla fortsatt reklamerer med "forventet levering i Desember", men at dette fort kan flyttes til Februar/ Mars.

Takk for svar! :)

feistydolphin

Sitat fra: tom2912 på onsdag 11. november 2020, klokken 21:10
Er det noen som har bestilt bil den siste uken, som har fått bekreftet leveringsdato i slutten av Desember?
Ser at Tesla fortsatt reklamerer med "forventet levering i Desember", men at dette fort kan flyttes til Februar/ Mars.

Takk for svar! :)

Lurte på det samme. Kan det tenkes at de har Long Range-biler "til overs" stående på skipene som er på vei til Europa nå? De er vel til en viss grad i stand til å gjette seg frem til hvor mange Long Range som blir bestilt i løpet av den neste måneden....

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA