Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Zara

Sitat fra Trykkertor: Kommer i tanker om brukeren bno som fikk dårlig behandlede "ny"biler fra Tesla.
Se i denne tråden, og sjekk da svar #737....
https://elbilforum.no/index.php?topic=43996.735

....og svar #1431 (se pdf-filen som er i svaret.)
https://elbilforum.no/index.php?topic=43996.1425

Finnes helt sikkert kunder som kjører rundt i slike nybiler, uten at de har lagt merke til det selv.

_________________________________________________________________________________________

Skremmende historier som ikke er bra for Teslas omdømme. Og trist for alle de forventningsfulle kundene som fikk seg en stor skuffelse.

Vi som venter på ny TM3 2021 refresh er heldige med det at det ikke finnes "gamle" biler av samme type som kan ha vært skadet og reparert lokalt (ennå..?).
Vi får også tro at Tesla har tatt lærdom av tilbakemeldinger på feil og klager siden de begynte å produsere denne bilen og at dette er rettet opp i.
Håper også at utprøving av varmepumpe og motorisert bagasjeromsluke o.a. på de andre modellene er god nok kvalitetssikring av disse detaljene.

What We See Is What We Get (forhåpentligvis), men vi får ta en grundig sjekk allikevel, sånn i tilfelle.

Steffinho

Jeg var innom et Tesla SC i går for å endre bestilling fra LR til P. Da fikk jeg beskjed om at LR bestillingen min hadde fått VIN og var på Grand Aurora. Bestilte opprinnelig 5.okt, men nå havner jeg lenger bak i køen naturligvis. Det ble sagt at jeg kanskje ikke fikk bil i Desember engang selv om det er estimatet fortsatt. Er ikke det litt drøyt når det bare er 06.11?
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Nickelilltroll

Nei. Tesla pusher salg kvartalsvis. Du legger inn en ny bestilling nå, på en ny bil, med 7 uker igjen av siste kvartal i 2020 og synes det er drøyt?
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Steffinho

Sitat fra: Nickelilltroll på lørdag 07. november 2020, klokken 10:38
Nei. Tesla pusher salg kvartalsvis. Du legger inn en ny bestilling nå, på en ny bil, med 7 uker igjen av siste kvartal i 2020 og synes det er drøyt?
Da kan de enkelt endre estimatet sitt på nettsidene sine så kan folk heller bli positivt overrasket om de får bil tidligere.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

trykkertor

RubberDucky

2019 Mobilex Impala rullator

Otkristo

Vegard_br

Blir bilene til Norge lastet om i Zeebrugge, eller er det samme båten som går til Drammen?

jorgenask

Sitat fra: Vegard_br på lørdag 07. november 2020, klokken 20:09
Blir bilene til Norge lastet om i Zeebrugge, eller er det samme båten som går til Drammen?

De blir lastet over på tog

Vegard_br

Sitat fra: jorgenask på lørdag 07. november 2020, klokken 20:20
Sitat fra: Vegard_br på lørdag 07. november 2020, klokken 20:09

De blir lastet over på tog

Aha, og så videre på bil fra Oslo?

jorgenask

Ja eller fra Drammen antar jeg. Uten at jeg vet sikkert

nightking

Sitat fra: jorgenask på lørdag 07. november 2020, klokken 21:11
Ja eller fra Drammen antar jeg. Uten at jeg vet sikkert
De kommer med tog fra zeebrugge og blir antageligvis transportert med bil her ifra. Mulig båt/tog lenger opp i nord? :)

jorgenask

Noen her som har fått noe mail eller sms med info om levering/VIN fra Tesla ?
Jeg har bare fått info på telefon om at jeg har blitt matchet og at den er på båt nr 2.

Ikke noe mer konkret

Bauf

Tror ikke vi får svar før de er kommet fram til zeebrugge.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA