Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

jorgenask

Snakket med en fyr på Tesla chat og spurte om det var mulig å få vite hvilken båt bilen var på.
Han svarte at det ikke var info de satt på og ikke ville gi ut når de får det.

Ressern

Virker som utlevering av VIN/skip/dato informasjon håndteres forskjellig fra land til land - og hvor Norge er ett av de landene hvor det deles minst.

jorgenask

Noen her inne som har fått noe info fra Tesla om hvilken båt deres bil eventuelt kommer med ?

Almis

Nei ingenting. Fikk samme svar som deg. "Vi gir ikke ut den infoen".
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Ressern

Kikket tidligere i denne tråden, og det virker som at det for norske biler gis slik informasjon i tidsrommet rundt/etter omlasting ved Zeebrugge

jorgenask

Ja da får vi smøre oss med den såkalte tålmodigheten  :laugh:

Skulle ønske det var litt som med pakker man venter på, at man kunne spore de, hehe

Ressern

Ditto! Gøy å følge med på båtene på sin ferd uansett, så blir det spennende å se hvilken av de som faktisk har bilen ombord 🙂

RJK

Håper sporingsinfo er langt bedre, for de fleste pakker jeg mottar, så kommer melding om pakke klar til utlevering gjerne før den oppdateres i sporingsappen. Senest nå på kjøp med sending fra Bergen til Oslo.

I ditt tilfelle ville det kanskje betydd melding som dette:

Bil levert til shippingkai
Bil lastet av i Zeebrügge
Bil lastet av på kai i Norge

Så melding fra butikken om at bilen kan hentes til følgende punkt, hvorpå du får utlevert på bil, før app, noe forsinket, viser:

Bil utlevert kunde
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

emurof

Sitat fra: RJK på lørdag 31. oktober 2020, klokken 15:32Håper sporingsinfo er langt bedre, for de fleste pakker jeg mottar, så kommer melding om pakke klar til utlevering gjerne før den oppdateres i sporingsappen. Senest nå på kjøp med sending fra Bergen til Oslo.

Så melding fra butikken om at bilen kan hentes til følgende punkt, hvorpå du får utlevert på bil, før app, noe forsinket, viser:

Bil utlevert kunde

Det har lite hensikt å lage et slikt system for biler fra USA (og Kina) når det uansett kommer egen fabrikk i Europa der tiden mellom produksjon og levering sannsynligvis vil være ganske kort.

ToWalkOrDrive

I USA har de enda flere ferdigproduserte biler på lager (mye mer av det du ser som Inventory biler i Norge). Når produksjonen kommer opp og går i Berlin (hvis de skal lage mer enn Y der) så vil de nok være mye kjappere med å fylle på populære Model 3 konfigurasjoner til lager rundt om i Norge, sånn at en kan få bil på 2 uker.
Tesla Model Y                         2021-

RJK

Sitat fra: emurof på lørdag 31. oktober 2020, klokken 17:23
Sitat fra: RJK på lørdag 31. oktober 2020, klokken 15:32Håper sporingsinfo er langt bedre, for de fleste pakker jeg mottar, så kommer melding om pakke klar til utlevering gjerne før den oppdateres i sporingsappen. Senest nå på kjøp med sending fra Bergen til Oslo.

Bil utlevert kunde

Det har lite hensikt å lage et slikt system for biler fra USA (og Kina) når det uansett kommer egen fabrikk i Europa der tiden mellom produksjon og levering sannsynligvis vil være ganske kort.

Tror ikke det er så veldig feil med selve systemet, og det vil jo være uavhengig av produksjonssted/land. Problemet jeg peker på, er for lite og for treg oppdatering av endringene. Ikke at jeg forventer at den skal vise hvor i Atlanterhavet, eller andre aktuelle havområder, som aktuell båt er på. Men som sagt, lenhver endring av status burde bli vist, kanskje med unntak av status "plukket ut for tollkontroll". Men "ankommet kai", "lastet på båt" (eventuelt fly for andre varer eller fraktmetoder), og "Forlatt kai" f.eks. ville jo vært fint.

Og om pakken/forsendelsen får ny transportør med annet sporingssystem, burde man få beskjed om dette, sporingsinfoen og link til hjemmesiden til ny transportør sin sporingsside.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

helge89

Tesla kan endre VIN-nummeret ditt dagen før levering, og du kan få bilen tidligere eller senere enn estimert leveringsdato. Snakker av erfaring.

Hadde ikke hengt meg så mye opp i det.

Eneste som er sikkert er at Tesla kommer til å gjøre alt de kan for å få utlevert mest mulig biler før 1. januar for å tilfredstille kvartalsresultatet.

emurof

Sitat fra: RJK på lørdag 31. oktober 2020, klokken 18:22
Sitat fra: emurof på lørdag 31. oktober 2020, klokken 17:23

Bil utlevert kunde

Tror ikke det er så veldig feil med selve systemet, og det vil jo være uavhengig av produksjonssted/land. Problemet jeg peker på, er for lite og for treg oppdatering av endringene. Ikke at jeg forventer at den skal vise hvor i Atlanterhavet, eller andre aktuelle havområder, som aktuell båt er på. Men som sagt, lenhver endring av status burde bli vist, kanskje med unntak av status "plukket ut for tollkontroll". Men "ankommet kai", "lastet på båt" (eventuelt fly for andre varer eller fraktmetoder), og "Forlatt kai" f.eks. ville jo vært fint.

Og om pakken/forsendelsen får ny transportør med annet sporingssystem, burde man få beskjed om dette, sporingsinfoen og link til hjemmesiden til ny transportør sin sporingsside.

Som sagt, lite poeng i å gjøre så mye ut av dette når tiden fra produksjon til levering vil være mye kortere med fabrikk i Europa.

Bauf

Ble nettopp oppringt av Tesla. Fikk beskjed at min M3 var på båt nå og forventet levering i desember til trondheim.  :o skulle få VIN tilsendt på epost.

jorgenask

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA