Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Almis

Sjekker tre ganger daglig på tesla-kontoen. Ingenting enda.

Vet riktignok ikke om min bil faktisk befinner seg ombord, men er lov å håpe!
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

geirci2

Og dette vil du uansett ikke få vite før båten er ankommet havn i Europa (etter ca. 3 ukers seiling) - ingen grunn til å stresse - vær tålmodig.

Det som skjer i dette emnet nå er akkurat det samme som skjedde i emnet "Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er." fra januar 2019 og utover i hele 2019. Mer enn 80 sider med utålmodige kunder (der jeg var én av dem) som ventet på båter (og det viste seg at det var mange av dem); ringte Telsa, sjekket Tesla-konto osv. osv.

https://elbilforum.no/index.php?topic=43452.0

2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.20.3
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

Steffinho

Jeg har ikke fått noe VIN ennå. Noen sier man får VIN etter Panama. Andre sier etter skipet har kommet seg over Atlanteren. Virker som det kan komme når som helst mellom San Francisco og Zeebrugge.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Steffinho

De "nye" bilene har begynt å dukke opp i inventory nå. Kan være de har vært der en stund, men ikke fått det med meg før nå ihvertfall.

jorgenask

Sitat fra: Steffinho på lørdag 24. oktober 2020, klokken 10:37
De "nye" bilene har begynt å dukke opp i inventory nå. Kan være de har vært der en stund, men ikke fått det med meg før nå ihvertfall.

De var der ikke i går, så kanskje det er håp om at det kommer LR og Perf. på Antwerp selv om noen rykter sa at den båten kom med bare SR+

Steffinho

Sitat fra: jorgenask på lørdag 24. oktober 2020, klokken 10:47

De var der ikke i går, så kanskje det er håp om at det kommer LR og Perf. på Antwerp selv om noen rykter sa at den båten kom med bare SR+
Sett de ryktene jeg også, men det kan ikke henge på greip. Det står at de er forventet å komme i Februar og at Shanghai kommer til å levere de bilene i Europa.

Chris Aurora

Bilene som er i inventory som er "Refresh 2021" LR AWD har ihvertfall fått allokert VIN, så det kan godt hende det gjelder flere av bilene som er bestilt til kunder også, uten at det er kommunisert utad.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Electric cars in Norway

Apropos.... skal kina TM3 til Norge fremover?  Kommer Y fra kina til europa?... trodde bare Berlin skulle levere Y i europa jeg?
https://thedriven.io/2019/11/08/everything-we-know-about-made-in-china-tesla-model-3/

jorgenask

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på lørdag 24. oktober 2020, klokken 14:19

Bilene som er i inventory som er "Refresh 2021" LR AWD har ihvertfall fått allokert VIN, så det kan godt hende det gjelder flere av bilene som er bestilt til kunder også, uten at det er kommunisert utad.

Ja ser at det er en akkurat lik bil som den jeg har bestillt under "ferdigbygde biler" så man kan trekke konklusjonen at min bestilling allerede har fått en bil tildelt siden den ellers ikke ville blitt lagt der for salg.

Kan ihvertfall håpe på det , står dog ikke "i transitt" på den

lars667

Jeg satser på at de som fikk "November" som leveringstid da de bestilte, bestilte mens det fortsatt var tilgjengelige et visst antall av en viss konfigurasjon i neste batch, og at de nå driver og kobler inventory og bestillinger mot VINs. Men hvorfor en ikke skal bli koblet direkte til en av bilene i "inventory" når en bygger en lik bil i designeren, skjønner jeg ikke helt. Men det er vel bare sånn de opererer.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

venturelli

Noen som har fått bekreftet leveringstidspunkt på 2021 LR?

jorgenask

Sitat fra: venturelli på mandag 26. oktober 2020, klokken 17:02
Noen som har fått bekreftet leveringstidspunkt på 2021 LR?

Nope, antar at du heller ikke har fått siden du spør ?

venturelli

Steffinho

Nope. Jeg har fått godkjent lånesøknaden fra DNB, men står som at jeg må søke på tesla sine sider. Må man ha checked på finansering for at man blir allokert en bil?

jorgenask

Sitat fra: Steffinho på mandag 26. oktober 2020, klokken 19:24
Nope. Jeg har fått godkjent lånesøknaden fra DNB, men står som at jeg må søke på tesla sine sider. Må man ha checked på finansering for at man blir allokert en bil?

Samme hos meg, lån godkjent av DNB og når jeg ringer til Tesla så sier de at alt er ok.

Ser slik ut på min konto:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA