Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Haavis

Bestilte LR 16/10, ble i dag oppringt av en hyggelig kar fra Tesla som kunne fortelle at estimert levering blir i løpet av de 3 siste ukene i desember (til Trondheim).

Steffinho

Sitat fra: jorgenask på onsdag 21. oktober 2020, klokken 10:46
Sitat fra: TiLT på onsdag 21. oktober 2020, klokken 10:34
Tror nok jeg går for en ekstern harddisk i stedet. Minnepinner er ikke lagd for kontinuerlig lagring av data som dette.

Nå skal det visstnok følge med en egen usb stick av en eller annen sort for sentrymode/dashcam.

Gjenstår å se hva kapasiteten er osv.

https://twitter.com/tesla_raj/status/1317685323460046848
Da kan man jo la den gjøre jobben til den evt dør så kjøpe seg en SSD senere. Men ja kapasiteten er viktig, bør være 64 GB ihvertfall etter hva jeg har lest.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Tesla_noob

Sitat fra: Haavis på onsdag 21. oktober 2020, klokken 13:49
Bestilte LR 16/10, ble i dag oppringt av en hyggelig kar fra Tesla som kunne fortelle at estimert levering blir i løpet av de 3 siste ukene i desember (til Trondheim).

Hvilken konfigurasjon bestilte du (farge på eksteriør/interiør, hengerfeste eller ikke)? :)

jorgenask

Sitat fra: Tesla_noob på onsdag 21. oktober 2020, klokken 15:03

Hvilken konfigurasjon bestilte du (farge på eksteriør/interiør, hengerfeste eller ikke)? :)

Lurer på samme 😊 bestillte 13 okt LR Rød, svart interiør og hengerfeste. Ikke hørt noe

Og sa han noe om du hadde fått tildelt en bil som allerde var på vei?

Haavis

Sitat fra: jorgenask på onsdag 21. oktober 2020, klokken 15:22
Sitat fra: Tesla_noob på onsdag 21. oktober 2020, klokken 15:03

Lurer på samme 😊 bestillte 13 okt LR Rød, svart interiør og hengerfeste. Ikke hørt noe

Og sa han noe om du hadde fått tildelt en bil som allerde var på vei?

Long Range firehjulsdrift
Midnight Silver Metallic lakk
18" Aero-felger
Sort premium interiør
18'' Nokian-vinterdekk (piggfri) med Pinwheel-felger
Tilhengerfeste

Han sa jeg skulle få  ny beskjed når den var på vei over atlanteren, så regner med den må bygges først.

Bauf

Bestilte  17/10
LR AWD
Hvit med hvitt interiør
18" aero
18" vinterfelg med piggdekk
Tilhengerfeste
Utlevering i Tr.heim

Har ikke hørt noe enda. Så håper jeg får i slutten av desember da :)

Rolf Gjerdsjø

Bestilte en hvit LR AWD, med 19" Sport, vinterhjul og hengerfeste i går. Står "november" på min side, men er forberedt på at det kan være optimistisk.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Chris Aurora

Bestilte før helga og nå står det bare "-" i leveringsdato.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

TiLT

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 21. oktober 2020, klokken 17:08
Bestilte før helga og nå står det bare "-" i leveringsdato.

Det gjør det nok til alle vi som forventer levering i november/desember. Du får ikke dato der før den er mer spikret. Noen av oss har blitt ringt opp av Tesla med litt mer informasjon. Jeg fikk f.eks. vite at det var mer sannsynlig at jeg fikk bilen i desember enn november, på tross av at det sto november under bestillingsprosessen (dette er i Trondheim).

Ressern

Bestilte 19/10 og "-" her også. Levering Drammen, og han jeg snakket med på telefon i dag antydet også starten av desember.

Long Range firehjulsdrift
Midnight Silver Metallic lakk
18" Aero-felger
Sort premium interiør
18'' Nokian-vinterdekk (piggfri) med Pinwheel-felger
Tilhengerfeste

Ferry

Er det noe som er lurt å få levert samtidig med bilen for å unngå moms? Vinterhjul er jo opplagt, men gjelder det f.eks. gumminatter, takstativ o.l.?

RJK

Hører det narurlig til bilen, så er det momsfritt, så gummimatter, foliering, vinterdekk, takstativ, krok, etc. Sykkelstativ er vel mer i gråområde.

Det som kan være greit å vurdere, er om momsfritt fra forhandler faktisk er billigere enn å kjøpe tredjeparts. F.eks. har jeg kke klart å se man sparer på takstativ, men får bedre priser på f.eks. Thule, som man kan anta er bedre enn "minimumsstandard" fra "fabrikk".

Men klart, å få det med i finansieringspakken gjør det lettere å ta med, siden du ikke får et større eller mindre utlegg der og da, men fordeler kostnaden over tid. Men vær klar over at det koster med finaniseringsmetoden, i tillegg til at noe som sagt er unødvendig dyrt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

geirci2

Å nå nei - gummimatter, foliering, takstativ mm. er IKKE mva-fritt :-)

Der er KUN det som bestilles sammen med bilen i bestillingskonfiguratoren på nettsiden som er momsfritt, dvs. vinterdekk og krok (+ FSD-pakken).
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.20.3
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

jorgenask

Flere som har fått lignende sms? Etter at jeg fikk ny pris på bestillingen og lavere rente måtte jeg søke lån på nytt og fikk innvilget av DNB via sms. Dette var på fredag og jeg har gitt beskjeden til tesla flere ganger at det ikke er oppdatert på kontoen min.

TiLT

Jeg har ikke fått noen SMSer i det hele tatt, hverken før eller etter prisreduksjonen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA