Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

sinhal

Sitat fra: Dwerg på mandag 03. august 2020, klokken 23:00
Bestilte hvit LR, svart interiør, 18" hjul og med hengerfeste i mai, ble fortalt at estimert levering var i august/september. Har ikke hørt noe og ingen VIN i kildekoden eller andre steder, men har sett en bil med disse spesifikasjonene i inventory. Er dette normalt? Har de noe til overs, men informasjon om levering kommer sent til kunde?

De som ligger i inventory nå har lokasjon: I transit som betyr at det er på vei og høyst sannsynlig på båten Glovis Sun som ankommer Zeebrugge imorgen.

Dwerg

Sitat fra: sinhal på tirsdag 04. august 2020, klokken 07:15
De som ligger i inventory nå har lokasjon: I transit som betyr at det er på vei og høyst sannsynlig på båten Glovis Sun som ankommer Zeebrugge imorgen.
Ja det har jeg forstått. Jeg lurte på om det at det er mulig for noen å bestille en bil prikk lik den jeg har hatt i bestilling siden mai betyr at min bil også er på vei, selv om jeg ikke har hørt noe eller fått VIN på min bestilling?

Stig Indrestrand

Tviler på du får bilen som er på båten no .Er folk som skulle ha bil i juni som er førsteprioritet .

sinhal

Sitat fra: Dwerg på tirsdag 04. august 2020, klokken 10:33
Sitat fra: sinhal på tirsdag 04. august 2020, klokken 07:15
De som ligger i inventory nå har lokasjon: I transit som betyr at det er på vei og høyst sannsynlig på båten Glovis Sun som ankommer Zeebrugge imorgen.
Ja det har jeg forstått. Jeg lurte på om det at det er mulig for noen å bestille en bil prikk lik den jeg har hatt i bestilling siden mai betyr at min bil også er på vei, selv om jeg ikke har hørt noe eller fått VIN på min bestilling?

Vanskelig å si... Tesla lotteriet dessverre...

ricco404

Sitat fra: Dwerg på tirsdag 04. august 2020, klokken 10:33
Ja det har jeg forstått. Jeg lurte på om det at det er mulig for noen å bestille en bil prikk lik den jeg har hatt i bestilling siden mai betyr at min bil også er på vei, selv om jeg ikke har hørt noe eller fått VIN på min bestilling?

Jeg er i samme båt - en bil kliss lik min bestilling (svart LR, hvitt interiør, 19" hjul, hengerfeste) ligger i inventory med lokasjon in transit. Jeg velger å tro at det er en bil til meg også men de kan ikke si noe om leveringstid siden den skal med lastebil til Bergen.

Dette med VIN i kildekoden virker mest sannsynlig ikke lenger.

  • Tesla Model 3 LR AWD (sep '20)
  • VW Up (2014)

Dwerg

Sitat fra: ricco404 på tirsdag 04. august 2020, klokken 11:31
Jeg er i samme båt - en bil kliss lik min bestilling (svart LR, hvitt interiør, 19" hjul, hengerfeste) ligger i inventory med lokasjon in transit. Jeg velger å tro at det er en bil til meg også men de kan ikke si noe om leveringstid siden den skal med lastebil til Bergen.

Dette med VIN i kildekoden virker mest sannsynlig ikke lenger.
Det har vel kanskje noe å si ja, min har levering i Kristiansand. Hører noen får beskjed relativt kort tid før levering, får bare krysse fingrene.

Steffenf

Samme her. Bestilte awd svart bil og interiør, 18 felg og hengerfeste 26 juni. Levering i Kristiansand.


yurgh

#428
Sitat fra: ricco404 på onsdag 29. juli 2020, klokken 15:26
Er det noen som har sett at de har fått VIN (for eksempel med Tesla VIN Finder) uten at de har hørt noe fra Tesla?

Jeg får ikkeno i VIN-finder (Utvidelsen til Chrome), men VIN-nummeret står i depositumskvitteringen. Bestilte lagerbil "in transit" 31. juli med levering i Kristiansand. Hadde vært gøy om det var rett rundt hjørnet, men damen jeg snakket såvidt med nevnte september. Det er leeeeenge å vente... :)

edit: spurte igjen, bilen forventes ankommet i begynnelsen av september hvis alt går som det skal. Utleveres kan isåfall bli medio sept.

Faxt

Er det noen av dere som har bestilt nylig, og som har fått VIN, som har funnet ut når (dato) bilen er produsert?
Tenker da spesielt om man får med seg de nye endringene som skal være for biler produsert etter 4. juni.

BrutusMacGregor

Jeg bestilte ca. 22. juni og håper at jeg får med noen forandringer. Vet ikke hvor bilen er, men håper den er på Glovis Sun, som i skrivende stund er i Southampton.

Kunne ikke se noe post på forumet her angående forandringer på biler produsert etter 4. juni?

Faxt

#431
Jeg bestilte i begynnelsen av august, og har fått bekreftet at bilen er produsert i juli.
Har forstått det slik at biler produsert etter 4. juni får trådløs ladeplate og usb-c kontakter
som standard.

BrutusMacGregor

Hadde vært stilig å fått en bil produsert etter 4. juni gitt. Nå fikk jeg beskjed om å hente bilen i Drammen 27. august. Da skal jeg begynne å glede meg!  :D

Steffenf

Sitat fra: BrutusMacGregor på tirsdag 18. august 2020, klokken 07:45
Hadde vært stilig å fått en bil produsert etter 4. juni gitt. Nå fikk jeg beskjed om å hente bilen i Drammen 27. august. Da skal jeg begynne å glede meg!  :D

Det er jo helt supert. Jeg venter forsatt. Jeg bestilte den 26 juni, jeg har ikke hørt noe fra Tesla eller funnet vin. Jeg håper jeg får levering snart, jeg er lei sv å kjøre diesel uten ac  :-1:

bjørnm

#434
Jeg la inn bestilling på en Long Range den 6. juli, og har fått beskjed fra Delivery om at denne er produsert samme dag (6. juli altså). Har også fått bekreftet at den har USB-C porter, og trådløs lading for mobil :)

Håper det begynner å nærme seg utlevering nå. Fikk beskjed om at det blir mulig å booke seg inn til utleveringstime bare bilen er på vei fra Zebrugge til Drammen.

Fikk for øvrig også opplyst VIN da jeg snakket med de. Men også beskjed om at dette er å anse som ubekreftet frem til det står på Tesla -kontoen. Kan være at det blir gjort endringer før utlevering osv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA