Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

RonnyØ

jokke

Sitat fra: RonnyØ på onsdag 18. mars 2020, klokken 23:37
Sitat fra: jokke på onsdag 18. mars 2020, klokken 20:30
Bestilte 15/3, utlevering 30/3 i Drammen.
Model 3 Performance  :)

Farge?
Pearl white, hatt hvit X i 2 år og lakken var like fin

emurof

Vil ikke leveringstiden skyte i været for de som bestiller nå, med tanke på at produksjonen nærmest stopper opp på grunn av ordre fra myndighetene?

Det står fortsatt levering i mai hvis man bestiller nå, og prisen er en samme (selv om kronen har stupt).

danton

Upon delivery, have any corona virus preventive measure have been taken?
It would be nice to spray with a mist of ozone and keep distance with the delivery employees. Beneficial for everyone... clients and employees

emurof

Nå har det offisielt kommet endelig melding fra Tesla om at de stenger ned produksjonen i USA fra 23. mars:

https://ir.tesla.com/news-releases/news-release-details/tesla-operational-update

Mon tro om de har produsert nok biler til å levere til alle som har bestilt til og med i dag?

epledude

Sitat fra: Lensley Baya på onsdag 18. mars 2020, klokken 18:06
Sitat fra: epledude på tirsdag 17. mars 2020, klokken 23:16
Sitat fra: jorgror på tirsdag 17. mars 2020, klokken 21:58
Sitat fra: epledude på tirsdag 17. mars 2020, klokken 18:25
Bestilte Model 3 for 3 uker siden og fikk beskjed om levering i Mai (som forøvrig passet meg bra).
Fikk melding nå om at jeg kan hente bilen allerede neste uke.

Er dette en bil en annen ikke ville ha?
Jeg har bestilt en ny bil og vil helst ha en kliss ny bil som har mitt navn på fra fabrikk. Det er jo litt av gleden synes jeg. Ikke en som er blitt avbestilt...

Kan jeg ringe Tesla og si jeg vil vente til Mai, eller bør jeg ta denne bilen nå?

På forhånd takk for svar.
Tesla kobler ikke eier til bil før levering nærmer seg. Biler blir bygget og transportert basert på anslag. Det kan godt være at du får levering fortere fordi noen har avbestilt, men dette er mest svært høy sannsynlighet ikke en bil som noen har nektet å ta levering av. Det er uansett viktig å se over bilen nøye ved overtakelse. Det er mye lettere å få utbedret småting hvis du har påpekt dem før du har overtatt bilen.

Ok, trodde det fortsatt var slik at man kunne tracke bilen fra fabrikken. Da min bror bestilte en X i 2018 kunne han følge med på hele reisen til den kom til Norge.

Har uansett booket time, så da får vi se.
Når skal du ha utlevering?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Fredag førstkommende

Lensley Baya

Sitat fra: epledude på lørdag 21. mars 2020, klokken 08:45
Sitat fra: Lensley Baya på onsdag 18. mars 2020, klokken 18:06
Sitat fra: epledude på tirsdag 17. mars 2020, klokken 23:16
Sitat fra: jorgror på tirsdag 17. mars 2020, klokken 21:58
Sitat fra: epledude på tirsdag 17. mars 2020, klokken 18:25
Bestilte Model 3 for 3 uker siden og fikk beskjed om levering i Mai (som forøvrig passet meg bra).
Fikk melding nå om at jeg kan hente bilen allerede neste uke.

Er dette en bil en annen ikke ville ha?
Jeg har bestilt en ny bil og vil helst ha en kliss ny bil som har mitt navn på fra fabrikk. Det er jo litt av gleden synes jeg. Ikke en som er blitt avbestilt...

Kan jeg ringe Tesla og si jeg vil vente til Mai, eller bør jeg ta denne bilen nå?

På forhånd takk for svar.
Tesla kobler ikke eier til bil før levering nærmer seg. Biler blir bygget og transportert basert på anslag. Det kan godt være at du får levering fortere fordi noen har avbestilt, men dette er mest svært høy sannsynlighet ikke en bil som noen har nektet å ta levering av. Det er uansett viktig å se over bilen nøye ved overtakelse. Det er mye lettere å få utbedret småting hvis du har påpekt dem før du har overtatt bilen.

Ok, trodde det fortsatt var slik at man kunne tracke bilen fra fabrikken. Da min bror bestilte en X i 2018 kunne han følge med på hele reisen til den kom til Norge.

Har uansett booket time, så da får vi se.
Når skal du ha utlevering?

Fredag førstkommende
Kan de av dere som har hentet bil den siste uka dele deres erfaringer hvordan dette gjøres nå i disse corona-tider? Fikk nemlig e-post om touchless utlevering. Hva innebærer dette?

Bestilt Tesla Model 3 LR AWD
Hyundai Ioniq Electric med teknikkpakken og skinnseter
Kjører i dag en V60 Polestar 180 HK
+ diverse biler...

elTco

Sitat fra: Lensley Baya på mandag 23. mars 2020, klokken 09:32
Kan de av dere som har hentet bil den siste uka dele deres erfaringer hvordan dette gjøres nå i disse corona-tider? Fikk nemlig e-post om touchless utlevering. Hva innebærer dette?

I mitt tilfelle sto bilen helt klar med nøkkelkortene liggende i en liten mappe som lå i midtkonsollen på bilen.
Jeg fikk lov til å sjekke alt jeg hadde behov for og evt mangler skulle bare noteres direkte i Tesla appen på egen mobil.
Ca. en time før oppmøte og mottak ble det sendt ut en mail der jeg fikk instruks om bare å svare «ja» hvis jeg hadde mottatt riktig bil (vin nr) på avtalt dato/klokkeslett. Så ingen fysisk signering el. på noen dokumenter.

De beklaget at det ikke kunne gjennomføres noen personlig opplæring og henviste til video i bil og i app pluss brukermanualen.
Ikke noe problem for min del som var godt kjent med bilen allerede da jeg tidligere hadde prøvekjørt Model 3 igjennom to helger.

Rask og enkelt (og ja - bilen er fantastisk å kjøre :) )
TM3 LR 2020 Hvit

Lensley Baya

Sitat fra: elTco på mandag 23. mars 2020, klokken 11:06
Sitat fra: Lensley Baya på mandag 23. mars 2020, klokken 09:32

I mitt tilfelle sto bilen helt klar med nøkkelkortene liggende i en liten mappe som lå i midtkonsollen på bilen.
Jeg fikk lov til å sjekke alt jeg hadde behov for og evt mangler skulle bare noteres direkte i Tesla appen på egen mobil.
Ca. en time før oppmøte og mottak ble det sendt ut en mail der jeg fikk instruks om bare å svare «ja» hvis jeg hadde mottatt riktig bil (vin nr) på avtalt dato/klokkeslett. Så ingen fysisk signering el. på noen dokumenter.

Det beklaget at det ikke kunne gjennomføres noen personlig opplæring og henviste til video i bil og i app evt pluss brukermanualen.
Ikke noe problem for min del som var godt kjent med bilen allerede da jeg tidligere hadde prøvekjørt Model 3 igjennom to helger.

Rask og enkelt (og ja - bilen er fantastisk å kjøre :) )
Høres greit ut :)  gleder meg til torsdag :)

+ diverse biler...

Hjelpekokk

Nice, æ skal hente min på mandag den 30 i Tromsø

:) :+1:

Elbilnewbie

Bestilte model 3 LR hvit I februar.
Ikke hørt noe.Leser at en del har fått kontaktfri levering det synes jeg er positiv med tanken på opplegget samfunnet styrer med idag.
Håper den kommer snart.

Lensley Baya

Sitat fra: Elbilnewbie på torsdag 26. mars 2020, klokken 09:45
Ikke hørt noe.Leser at en del har fått kontaktfri levering det synes jeg er positiv med tanken på opplegget samfunnet styrer med idag.
Håper den kommer snart.
Hei, når i februar bestilte du? Jeg bestilte 11/1 og hentet i dag :) positiv erfaring med kontaktfri utlevering :) ikke engang feil på bilen koser meg glugg :)

+ diverse biler...

jokke

Hei, når i februar bestilte du? Jeg bestilte 11/1 og hentet i dag :) positiv erfaring med kontaktfri utlevering :) ikke engang feil på bilen koser meg glugg :)

Hva om det hadde vært feil på bilen? Blir det registrert?

Elbilnewbie

Sitat fra: Lensley Baya på torsdag 26. mars 2020, klokken 16:43
Sitat fra: Elbilnewbie på torsdag 26. mars 2020, klokken 09:45
Håper den kommer snart.

Bestilte 27/2.
Bor i Stavanger da så vet ikke om det har noe å si.
Takk for tilbakemelding.
Du er heldig. Kos deg

Lensley Baya

Sitat fra: jokke på torsdag 26. mars 2020, klokken 17:45

Hva om det hadde vært feil på bilen? Blir det registrert?
Fikk beskjed at jeg måtte gi beskjed hvis jeg oppdaget noe, ellers gi tommel opp når jeg var klar for å kjøre. Før jeg kunne kjøre måtte jeg svare ja på en e-post om at jeg hentet bilen. Tolket det som anledning til å notere da alle feil i mailen.

+ diverse biler...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA