Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

jorgenask

ja det står jo Februar når man prøver å bestille ny SR+
Sånn som jeg har forstått det lager de fortsatt "gamle" SR+ i Kina

RJK

Tipper omleggingen kom for seint til å komme med i denne omgangen, så dette er nok siste batch med "gammel" SR+. Og så holder de på å legge om til refresh fremover. Regner med de SR+ som kommer neste gang, også er fra Shanghai, men da med refresh-endringene.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Nickelilltroll

#632
Snakket med salg idag angående en ting jeg ville ordne med. På slutten av en hyggelig samtale med Tesla kundeservice klarte jeg og snike frem et "hvordan ser ukens nytt ut mot levering"?

Svaret var, like hyggelig og fin tone..."vanskelig og si men desember blir en meget stor utlveringsmåned".

Så at RCC Antwerp har med sig en bra last med nyproduserte og nye generasjons Model 3 til Europa er det ikke tvil om! 8) ;) Hu er på vei til Europa nå, seilasen i tid varierer litt men pleier og ta 20 dager ++ . Men er det oppdateringer om hvordan det ser ut på Pier 80? Er fler båter på tur inn med destinasjon Europa etterpå?
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

jorgenask

Triton Ace ligger til kai på Pier 80 nå og laster ombord flere biler.

Forlater San Fransisco i slutten av uken

Steffinho

La oss si at man har fått tildelt en bil som er på RCC Antwerp og at det skipet ankommer Zeebrugge 10.nov. Når er det realistisk å faktisk få utlevert bilen? Noen som har noen kvalifiserte gjetninger på hvor lang tid det tar å losse av båten, losse på toget, transport med tog til Drammen og siste klargjøring av Tesla.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

jorgenask

Min optimistiske gjetting sier legg på en uke etter båten kommer til zeebrugge, men har ingen anelse  :D

hELgenen

Er det egentlig smart å ta levering hos Tesla når de kjører slike kampanjer og ruller ut flere hundre biler samtidig? Sist gang de gjorde dette ble det hersens stress og mange klager når folk skulle gå over bilene.  Mange midlertidige ansatte som "polerte" biler og rett og slett kaos. Og nå har vi jo korona på toppen av det hele.......Bare undrer.

Steffinho

Sitat fra: jorgenask på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 14:11
Min optimistiske gjetting sier legg på en uke etter båten kommer til zeebrugge, men har ingen anelse  :D
Tenker det samme. Alt fra 1-4 dager på å losse av båt og på tog. 1 dag på togturen. 1-3 dager hos Tesla. Da er man oppe i alt fra 3-8 dager. Den første biten avhenger mye av hvordan de faktisk gjør det der. Losser de alle bilene av, så på togene, kanskje et og et tog også, så går det tregt. Eller losser de av bilene og rett på togene. Ved sistnevnte så tror jeg det kan være mulig å dra derfra etter 1 dag.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

helge89

#638
Tipper man må vente til man får VIN-nummeret før man blir noe klokere. Det får man som regel først når bilen ankommer Europa.

Tror det var ca. 2 uker jeg husker var vanlig at det gikk fra VIN nummer dukket opp før man hentet ut bilen.


Så kan jo avvente litt til at de faktisk utleverer disse nye bilene i USA i første omgang, det er vel ikke skjedd enda det heller. Skulle jo tro at de ville starte med det i hjemlandet før Europa. Må være kjedelig å bo i California og hente ut den forrige modellen til høyere pris i disse dager.

Edit: https://teslastats.no/ er fin for de som vil følge med på VIN nummer og når de blir registrert med skilt.


TiLT

Sitat fra: helge89 på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 15:39
Tipper man må vente til man får VIN-nummeret før man blir noe klokere. Det får man som regel først når bilen ankommer Europa.

Tror det var ca. 2 uker jeg husker var vanlig at det gikk fra VIN nummer dukket opp før man hentet ut bilen.


Så kan jo avvente litt til at de faktisk utleverer disse nye bilene i USA i første omgang, det er vel ikke skjedd enda det heller. Skulle jo tro at de ville starte med det i hjemlandet før Europa. Må være kjedelig å bo i California og hente ut den forrige modellen til høyere pris i disse dager.

Edit: https://teslastats.no/ er fin for de som vil følge med på VIN nummer og når de blir registrert med skilt.

Det er mulig de prioriterer Europa først slik at utlevering skjer nogenlunde samtidig på de to kontinentene.

Nickelilltroll

#640
hELgenen:Henta ut en knallfin Model 3 i kaoset på Lillestrøm jeg. Manglet type2kabel og matter som jeg bestilt med bil. Var og mye voksrester etter en litt slurvete klargøring og limrester på vindue.

Jeg følte selv at jeg ikke måtte ringe VG av den grunn, heller ikke ringe Tesla 10 min etterpå og kjefte. Skrev en mail til gutterne og jentan på Tesla Brummundal dagen etterpå. De sendte meg type2 og matter i posten til meg uken etterpå. Voks og limresterne fjernet jeg selv sammen med en kamerat, en kopp kaffe og litt bilprat.

Kjørte vanvittigt mange gode og dejlige mil i den bilen uten problemer. Forventer omtrent detsamme med både levering og samliv med den nye. Skulle det vare riper el bolker og annet så har jeg kun gode erfarenheter med Tesla kundeservice, dem ordner opp!! Har det veldigt godt med det og nyter den absolutt BESTE bilen jeg hatt i løpet av 25 år med biler.

Det kommer 3 båter til Europa bare i November. VIN kan fåes litt nårsomhelst fra Pier 80 til Zeebrugge og Norge. Varierer litt. Jeg fikk når bil var i Zeebrugge og kameraten hade på samme båt men fikk midt på overfarten rett etter Panama og litt til :)

Fra Zeebrugge og til fysisk overtakelse pleier det og ta cirka 7-14 dager :)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

trykkertor

Sitat fra: Nickelilltroll på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 17:31
hELgenen:Henta ut en knallfin Model 3 i kaoset på Lillestrøm jeg. Manglet type2kabel og matter som jeg bestilt med bil. Var og mye voksrester etter en litt slurvete klargøring og limrester på vindue.

Men det skal jo ikke være sånn egentlig. Greit nok at du var ok med det. Men dette bør ikke være standarden de skal levere etter.

Nickelilltroll

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 18:05
Sitat fra: Nickelilltroll på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 17:31
hELgenen:Henta ut en knallfin Model 3 i kaoset på Lillestrøm jeg. Manglet type2kabel og matter som jeg bestilt med bil. Var og mye voksrester etter en litt slurvete klargøring og limrester på vindue.

Men det skal jo ikke være sånn egentlig. Greit nok at du var ok med det. Men dette bør ikke være standarden de skal levere etter.

Finnes da større bekymringer enn sånne småting genrellt vel? Hvis en har fått levert en bil med større skavanker som driftproblemer og mekaniske feil nonstop, som jeg har med andre merker....DA hade jeg laget noe utav det.

Uansett bidra gjerne med noe mer info mot leveringstider og annet folkens, mer intressant synes jeg :)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Kjetil1986

#643
Nei, det skal ikke være sånn. Men man kan noen ganger få inntrykk av at dette gjelder kun for Tesla. Det stemmer nemlig ikke.

Når jeg hentet ut min splitter nye ioniq i 2017, var det litt voksrester på panser og ei dør.
Det var også veldig mye plastfolie som ikke var dratt av på forskjellige steder inne i bilen.

Egentlig helt uproblematisk, men det skal ikke være sånn og gir inntrykk av at klargjøringsjobben ikke er gjort bra nok.

Men siden det er så veldig mye saker om Tesla i media/YouTube/forum så kommer nok dette oftere fram enn hos andre merker. Tror jeg.

Regner med at alle som henter ut en nybil forventer at den er strøken, skulle bare mangle.

Skulle det være noe ved utlevering, så får man bare ta det der og da. Ta bilder og dokumentere.
Model 3 long range 2021

Nickelilltroll

Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA