Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, man 20. jan 2020, kl. 13:12

« forrige - neste »

Vegar Beid

Sitat fra: apehest på tir 29. des 2020, kl. 20:20
Sitat fra: Vegar Beid på tir 29. des 2020, kl. 19:40
Sitat fra: sjokomelk på tir 29. des 2020, kl. 19:35
Sitat fra: Vegar Beid på tir 29. des 2020, kl. 19:28
Panseret krever endel kraft for å lukkes, er det normalt?
Må bruke to hender, og trykke rolig ned på de punktene som er vist og forklart på side 21 i manualen.

Hehe, "RTFM". Men jeg må virkelig legge endel kroppsvekt på for å få det i lås, får prøve å unngå fristelsen til å hive det igjen fra stor høyde  :)

Prøv å juster gummiknottene på undersiden av panseret. Skru på de for å justere hvor langt ut de stikker.
Sitat fra: apehest på tir 29. des 2020, kl. 20:20
Sitat fra: Vegar Beid på tir 29. des 2020, kl. 19:40
Sitat fra: sjokomelk på tir 29. des 2020, kl. 19:35
Sitat fra: Vegar Beid på tir 29. des 2020, kl. 19:28
Panseret krever endel kraft for å lukkes, er det normalt?
Må bruke to hender, og trykke rolig ned på de punktene som er vist og forklart på side 21 i manualen.

Hehe, "RTFM". Men jeg må virkelig legge endel kroppsvekt på for å få det i lås, får prøve å unngå fristelsen til å hive det igjen fra stor høyde  :)

Prøv å juster gummiknottene på undersiden av panseret. Skru på de for å justere hvor langt ut de stikker.
Fantastisk! Det gjorde susen. Tusen takk!!

alagerqv

Onkel Elon sier alle som henter bil de tre siste dagene også får 3 mnd gratis FSD på Twitter. Synd det ikke funker...

Kim-

Ikke funker? Man har jo auto lane change osv i den pakken. Jeg vil ha
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

thebadger

Sitat fra: alagerqv på tir 29. des 2020, kl. 23:36
Onkel Elon sier alle som henter bil de tre siste dagene også får 3 mnd gratis FSD på Twitter. Synd det ikke funker...
Du får summon, autopark, navigate on autopilot, stopp for trafikklys/stopp skilt, og automatisk filskifte.
Betaler ikke 80k for det, men tar det gjerne gratis i 3 måneder.

alagerqv

Litt småsnacks kanskje, men langt unna FSD.

hemi

Sitat fra: MagnusSss på tir 29. des 2020, kl. 19:41
Bestilte m3p sort/sort    20/10.
Fikk da beskjed om levering sent november eller tidlig desember.
Fikk innbytte pris på min m3 long range som var endel lavere en forventet men godtok likevel på grunn av slippe leiebil osv.
Nå 2 januar går innbytte tilbudet mitt ut. Enda ingen bil og fått beskjed at jeg mest sannsynlig får i februar. Men det utrolige er: dei kan ikke låve at pris på innbytte forblir det samme. Dei forventet egentlig at prisen vil bli lavere 🤬
Hvordan kan de drive slik? At på grunn av de ikke kan levere til rett tid så mister jeg penger på det. Kommer til og avbestille bilen med en gang vis jeg får tilbud om innbytte med lavere pris!!!
Må vel være noen andre som er i samme situasjon ? Dere som har ventet så lenge. Har dere sjekket om innbytte tilbudet har gått ut på dato?
dagens wtf, men se igjennom avtaleverk de har sendt om innbytte og km og forbehold, men virker rart.

Søs kjøpte ny bmw x5 nå og måtte vente 4-5mnd etter planlagt levering, da fikk de gratis lånebil med fri km til sammenligning.

Woodbear

Innbytte var smooth, de sier de kan, men ring og be om forlengelse pga at bilen er forsinka.
Jeg kjørte omtrent 700 km over 2000 grensa, men de hevet ikke engang et øyebryn. Helt innafor med litt over sa dem.
men med tanke hvor lett jeg kunne solgt bilen brukt for 25-30k mere( fikk bud utenom finn dagen før levering, på 15-20k  over innbytte, men for meg var det ikke verd styret med å ringe tesla å avise innbytte på dagen. Tror jeg hadde blitt episk kluss. Samt stole på at kjøper faktisk tok bilen

Merkelig hvordan 10-20000 blir småpenger ved bilkjøp og større oppussing , har for god tåd tydeligvis kombinert med enorm latskap🙈
2021 model 3 hvit performance.

mobie

Hadde en M3P i bestilling, men som hos flere andre, hvor matchen ikke endte opp med å komme til Norge. Besluttet å hive meg rundt og velge en LR som dukket opp i inventory i morges og er nå på vei for å fly (dekket av tesla) og hente den siden de ordnet rask levering 😎
Tesla var hjelpsom med skifte, og det er uklart også for dem jeg snakket med hvor bilen endte opp.
Happy!

Kim-

Sitat fra: MagnusSss på tir 29. des 2020, kl. 19:41
Bestilte m3p sort/sort    20/10.
Fikk da beskjed om levering sent november eller tidlig desember.
Fikk innbytte pris på min m3 long range som var endel lavere en forventet men godtok likevel på grunn av slippe leiebil osv.
Nå 2 januar går innbytte tilbudet mitt ut. Enda ingen bil og fått beskjed at jeg mest sannsynlig får i februar. Men det utrolige er: dei kan ikke låve at pris på innbytte forblir det samme. Dei forventet egentlig at prisen vil bli lavere 🤬
Hvordan kan de drive slik? At på grunn av de ikke kan levere til rett tid så mister jeg penger på det. Kommer til og avbestille bilen med en gang vis jeg får tilbud om innbytte med lavere pris!!!
Må vel være noen andre som er i samme situasjon ? Dere som har ventet så lenge. Har dere sjekket om innbytte tilbudet har gått ut på dato?
Kollega hadde samme greie med bmw når han kjøpte sin 3 serie. Skulle ta innbytte i golf og bilen ble forsinket med nesten 6 mnd, så krevde de å trekke fra rundt 30k.

Jeg mener at når tesla sier nov/des også blor det februar burde de vise skjønn å tilby samme pris.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

MagnusSss

Ja har prøvd å snakke med dem flere ganger men de sier de ikke kan gjøre noe med det. Leste gjennom kontrakten, å der står det at tilbudet går ut etter 60 dager uansett. Så de har sitt rett på ein måte.
Men syns nå det er veldig lite service innstilt når du kjøper en bil til halv million når jeg i tillegg må vente 3 måneder ekstra.

alagerqv

Da er det jo bare å si nei takk til bilen du hadde bestilt da...

krestjann

Bestillte en LR hvit/svart 13/11 med levering Bodø. Ble oppringt i 17.12 med spm om jeg kunne dra til lillestrøm å hente bilen i romjula, noe jeg takket pent nei til. Så sent igår kveld 29/12 fikk jeg plutselig sms fra svv med forespørsel om førstegangs reg av bil!! idag så jeg at jeg er tildelt bil med utlevering 31.12 kl.19:00 i Kristiansand :o blir rett og slett søkkimponert over nivået på kommunikasjon og utlevering :-1:

jorgenask

Kjapp svipptur fra Kristiansand til Bodø da  :laugh: :P

HTechnic

Ganske desperat på å få ut bilene. Min erfaring fra bestilling til nå er terningkast 0. Rot på rot, flere telefoner med samme spørsmål om og om igjen.
Har fra dag en kun hatt vennlig tone, og bare sagt "ja, det går fint"
Flere utsettelser på levering, siste skulle være imorgen. Bilen er betalt og forsikring var i orden fra første lev dato. En desp selger ringer og prøver for andre gang å få meg til Lillestrøm å hente annen bil. Kunne bare glemme gratis lading/fsd 3mnd om ikke.
Bilen som er tildelt er i byen, men mangler byttedel. Blir utlevert i Januar når de har fått orden på bilen.
Idag registerte de bilen plutselig, selv om jeg ikke får den før januar :)
Rotete opplegg. Heldigvis ikke spiller ingenting noe rolle for min del, er ikke avhengig av å få bilen fort. Krysser fingrene for ett problemfritt bilhold når den først kommer :D

Toonster

Fikk utlevert min 3 LR i Brumunddal.

Smooth som bare det, overlevering innendørs, god tid for inspeksjon og bilen er helt topp så langt.

Selger informerte om at enkelte biler hadde problemer med varmepumpen, som sviktet ca etter 250 km på de som var trøblete.

Så da er det bare å krysse fingrene
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA