Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

hobbybonden

Sitat fra: NOway på fredag 18. desember 2020, klokken 20:44
Er det noen nå som ikke har fått bekreftelse med bestilling okt/nov. Og hva er i best evt.

Ja, bestilte 6.november, Awd LR, blå.

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: jasken på fredag 18. desember 2020, klokken 23:50
Hei!

Bruker DNB som betalingsbank for regninger og har kontoer der, men har ingen oppgaver til signering der. Så jeg må nok kontakte de asap mandag.

:)

Noe her: ?

SitatHei.

Din avtale er nå klar for elektronisk signering på https://signering.dnbfinans.net/. Logg inn med BankID for å signere.
Hvis du har spørsmål kan du kontakte oss på tlf. 915 05020 eller e-post 05020@dnb.no. Skriv søknadsnummer xxxxxx i emnefeltet.

Vennlig hilsen
DNB Finans
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Kim-

Sitat fra: jasken på fredag 18. desember 2020, klokken 23:50
Hei!

Bruker DNB som betalingsbank for regninger og har kontoer der, men har ingen oppgaver til signering der. Så jeg må nok kontakte de asap mandag.

:)

Trenger ikke stresse, jeg fikk sms sent på kvelden før utlevering. Husk at du må ha bankid passord når du signerer. Jeg signerte ved utlevering og må si at hjernen fikk jobbe godt med å huske det passordet som sikkert ikke har vært brukt siden det ble opprettet :)
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

TeslaVirgin

Sitat fra: Kim- på lørdag 19. desember 2020, klokken 09:23
Sitat fra: jasken på fredag 18. desember 2020, klokken 23:50
Hei!

Bruker DNB som betalingsbank for regninger og har kontoer der, men har ingen oppgaver til signering der. Så jeg må nok kontakte de asap mandag.

:)

Trenger ikke stresse, jeg fikk sms sent på kvelden før utlevering. Husk at du må ha bankid passord når du signerer. Jeg signerte ved utlevering og må si at hjernen fikk jobbe godt med å huske det passordet som sikkert ikke har vært brukt siden det ble opprettet :)

Kan man ikke bruke bank id på mobil? Eller må man frem med den gamle brikken og passord?

TeslaModelX

Sitat fra: TeslaVirgin på lørdag 19. desember 2020, klokken 09:30
Sitat fra: Kim- på lørdag 19. desember 2020, klokken 09:23
Sitat fra: jasken på fredag 18. desember 2020, klokken 23:50
Hei!

Bruker DNB som betalingsbank for regninger og har kontoer der, men har ingen oppgaver til signering der. Så jeg må nok kontakte de asap mandag.

:)

Trenger ikke stresse, jeg fikk sms sent på kvelden før utlevering. Husk at du må ha bankid passord når du signerer. Jeg signerte ved utlevering og må si at hjernen fikk jobbe godt med å huske det passordet som sikkert ikke har vært brukt siden det ble opprettet :)

Kan man ikke bruke bank id på mobil? Eller må man frem med den gamle brikken og passord?

Jeg brukte BankID på mobil, så det skal fungere helt fint.

thebadger

Sitat fra: TeslaVirgin på lørdag 19. desember 2020, klokken 09:30
Sitat fra: Kim- på lørdag 19. desember 2020, klokken 09:23
Sitat fra: jasken på fredag 18. desember 2020, klokken 23:50
Hei!

Bruker DNB som betalingsbank for regninger og har kontoer der, men har ingen oppgaver til signering der. Så jeg må nok kontakte de asap mandag.

:)

Trenger ikke stresse, jeg fikk sms sent på kvelden før utlevering. Husk at du må ha bankid passord når du signerer. Jeg signerte ved utlevering og må si at hjernen fikk jobbe godt med å huske det passordet som sikkert ikke har vært brukt siden det ble opprettet :)

Kan man ikke bruke bank id på mobil? Eller må man frem med den gamle brikken og passord?
BankId på mobil + passord, men du trenger ikke brikken

TeslaVirgin

Sitat fra: thebadger på lørdag 19. desember 2020, klokken 10:23
Sitat fra: TeslaVirgin på lørdag 19. desember 2020, klokken 09:30
Sitat fra: Kim- på lørdag 19. desember 2020, klokken 09:23
Sitat fra: jasken på fredag 18. desember 2020, klokken 23:50
Hei!

Bruker DNB som betalingsbank for regninger og har kontoer der, men har ingen oppgaver til signering der. Så jeg må nok kontakte de asap mandag.

:)

Trenger ikke stresse, jeg fikk sms sent på kvelden før utlevering. Husk at du må ha bankid passord når du signerer. Jeg signerte ved utlevering og må si at hjernen fikk jobbe godt med å huske det passordet som sikkert ikke har vært brukt siden det ble opprettet :)

Kan man ikke bruke bank id på mobil? Eller må man frem med den gamle brikken og passord?
BankId på mobil + passord, men du trenger ikke brikken

Når du sier passord, mener du da pinkoden eller det passordet man bruker når man bruker id-brikken?

dejavu

#2167
Sitat fra: TeslaVirgin på lørdag 19. desember 2020, klokken 12:56
Sitat fra: thebadger på lørdag 19. desember 2020, klokken 10:23
Sitat fra: TeslaVirgin på lørdag 19. desember 2020, klokken 09:30
Sitat fra: Kim- på lørdag 19. desember 2020, klokken 09:23
Sitat fra: jasken på fredag 18. desember 2020, klokken 23:50
Hei!

Bruker DNB som betalingsbank for regninger og har kontoer der, men har ingen oppgaver til signering der. Så jeg må nok kontakte de asap mandag.

:)

Trenger ikke stresse, jeg fikk sms sent på kvelden før utlevering. Husk at du må ha bankid passord når du signerer. Jeg signerte ved utlevering og må si at hjernen fikk jobbe godt med å huske det passordet som sikkert ikke har vært brukt siden det ble opprettet :)

Kan man ikke bruke bank id på mobil? Eller må man frem med den gamle brikken og passord?
BankId på mobil + passord, men du trenger ikke brikken

Når du sier passord, mener du da pinkoden eller det passordet man bruker når man bruker id-brikken?

Det siste. Jeg har ikke brukt det passordet på årevis,slik det er glemt. Og det er uheldig å prøve seg frem på utleveringsdagen, da jeg tror tre feil innloggingsforsøk, blokkerer innloggingen. Så løsning er å logge inn i banken hvor bankid. er opprettet, og endre det til noe en kan huske.
Mod.3,2021,AWD,HF

model3pw

Hva sier du her egentlig? Jeg har ikke annet enn BankID på Mobil.

Sikkert 10 år siden sett brikken min. Noe passord kjenner jeg ikke til.

Fikk beskjed av Tesla om:
"Du vil motta en SMS for e-signering av lånedokumentene så snart bilen er registrert."


dejavu

Det er et personlig passord knyttet til bankid. Hadde selv glemt det,men innlogget i nettbanken (s-banken i mitt tilfelle), så fant jeg det igjen,og fikk anledning til å endre det. Når jeg senere brukte bankid på mobil for å sjekke finansbevis i DNB, så ble jeg i trinn to avkrevd det passordet.
Mod.3,2021,AWD,HF

thebadger

I forhold til bankid og passord så er dette på grunn av sikkerhetsnivåer.
BankID med personlig passord er nivå2, både autentisering og signering.
BankID på Mobil er nivå1, bare autentisering.
Likevel kan du oppnå nivå2 med BankID på mobil dersom du kombinerer det med personlig passord.

Så for å signere dokumenter må du da ha personlig passord, i tillegg trenger du enten kodebrikke eller bankid på mobil. Eventuelt bruke en av de andre løsningene som gir signeringsmuligheter (vet ikke om Buypass og sånt kan brukes).

"Jeg har signert X hos Y, da trengte jeg det ikke"
Enten husker du feil, eller så gjør de noe ulovlig.

"Du er en dustefis"
https://www.bankid.no/privat/los-mitt-bankid-problem/ofte-stilte-sporsmal/generelt-om-bankid-pa-mobil/vil-jeg-ogsa-kunne-signere-elektronisk-med-bankid-pa-mobil/

Helge Hasund

Mulig dette er besvart før, men fikk akkurat sms fra delivery teamet og at forsikring må aktiveres 5 dager før utlevering for at bil skal utleveres. Jeg takket ja til 14 dagers fra Codan og tenkte også å forsikre der videre. VIN nummer fikk jeg også oppgitt fra Codan. Men dette går visstnok ikke helt automatisk. Noen som har fått lignende beskjed? Utlevering er selvsagt om 5 dager :D

Hei Helge. For at vi skal få registrert din Model 3, vennligst bestill forsikring med aktiveringsdato 5 dager før levering. Informasjonen du må oppgi til forsikringsselskapet er de siste 9 tegnene i ditt VIN: 5YJ3E7EB6M****** og merkekode: ****. Du vil motta en SMS for godkjenning av eierskifte fra Statens Vegvesen noen dager før levering. Du vil motta en SMS for e-signering av lånedokumentene så snart bilen er registrert. Alt du trenger å vite om din nye Model 3 lærer du ved å se videoene du finner på våre FAQ-sider (https://www.tesla.com/no_NO/support?redirect=no), hvor du også finner svar på andre ting du kan lure på. Vi gjør oppmerksom på at det ikke blir gitt noen form for opplæring ved levering. Mvh, Tesla-teamet ditt. Hvis du ikke vil motta SMS, svar STOP.

TeslaVirgin

Sitat fra: Helge Hasund på lørdag 19. desember 2020, klokken 17:21
Mulig dette er besvart før, men fikk akkurat sms fra delivery teamet og at forsikring må aktiveres 5 dager før utlevering for at bil skal utleveres. Jeg takket ja til 14 dagers fra Codan og tenkte også å forsikre der videre. VIN nummer fikk jeg også oppgitt fra Codan. Men dette går visstnok ikke helt automatisk. Noen som har fått lignende beskjed? Utlevering er selvsagt om 5 dager :D

Hei Helge. For at vi skal få registrert din Model 3, vennligst bestill forsikring med aktiveringsdato 5 dager før levering. Informasjonen du må oppgi til forsikringsselskapet er de siste 9 tegnene i ditt VIN: 5YJ3E7EB6M****** og merkekode: ****. Du vil motta en SMS for godkjenning av eierskifte fra Statens Vegvesen noen dager før levering. Du vil motta en SMS for e-signering av lånedokumentene så snart bilen er registrert. Alt du trenger å vite om din nye Model 3 lærer du ved å se videoene du finner på våre FAQ-sider (https://www.tesla.com/no_NO/support?redirect=no), hvor du også finner svar på andre ting du kan lure på. Vi gjør oppmerksom på at det ikke blir gitt noen form for opplæring ved levering. Mvh, Tesla-teamet ditt. Hvis du ikke vil motta SMS, svar STOP.

Jeg fikk samme melding. Ringte forsikringsselskapet mitt som jeg sendte VIN til for lenge siden. De aktiverte forsikringen min med en gang nå. Så da skal det være i orden.

Men jeg synes det er fryktelig dårlig info når det kommer til betaling og dette med lånet.
Tesla ber meg betale egenandelen, men jeg har ikke fått noen egen faktura på dette. Jeg har kun fått faktura på hele bilen.

Skal jeg bare bruke denne fakturaen til å betale egenandelen med?

Helge Hasund

#2173
Betalte forskuddet med kort så usikker på den. Codan kundeservice er selvsagt stengt. Har sendt mail til kundeservice og kontaktperson. Å ringe alarmsentralen dere er kanskje litt overkill. Worst case blir vel bil ikke Registert. Lånet ser jeg ligger til signering hos DNB på https://signering.dnbfinans.net, men det signers vel bare med bankdid under overtagelse.

Edit: Vakta til Codan kunne selvsagt ikke hjelpe med dette. Ja en smule klønete å komme med dette på en lørdag 4 dager før utlevering. Da må en satse på dette løser seg mandag. Sist gang jeg kjøpte bil så ble forsikring/registrering og sånt ordnet samme dag som levering. Litt ekstra stress på en lørdag :D

TeslaVirgin

Sitat fra: Helge Hasund på lørdag 19. desember 2020, klokken 17:42
Betalte forskuddet med kort så usikker på den. Codan kundeservice er selvsagt stengt. Har sendt mail til kundeservice og kontaktperson. Å ringe alarmsentralen dere er kanskje litt overkill. Worst case blir vel bil ikke Registert. Lånet ser jeg ligger til signering hos DNB på https://signering.dnbfinans.net, men det signers vel bare med bankdid under overtagelse.

Edit: Vakta til Codan kunne selvsagt ikke hjelpe med dette. Ja en smule klønete å komme med dette på en lørdag 4 dager før utlevering. Da må en satse på dette løser seg mandag. Sist gang jeg kjøpte bil så ble forsikring/registrering og sånt ordnet samme dag som levering. Litt ekstra stress på en lørdag :D

Jeg har også en oppgave klar for signering hos DNB. Kan noen her bekrefte at dette ikke skal signeres før utlevering? Eller skal man gjøre det nå?

Sikkert mange dumme spørsmål her nå, men synes det her er litt rotete fra Tesla sin del. Dårlig med info.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA