Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Bmwi3

Sitat fra: thebadger på torsdag 17. desember 2020, klokken 21:04
Sitat fra: Bmwi3 på torsdag 17. desember 2020, klokken 19:28
Sitat fra: thebadger på torsdag 17. desember 2020, klokken 19:04
Sitat fra: Bmwi3 på torsdag 17. desember 2020, klokken 18:47
Sitat fra: thebadger på torsdag 17. desember 2020, klokken 18:09
Sitat fra: model3pw på torsdag 17. desember 2020, klokken 17:47
Ikveld fikk jeg treff på VIN nr hos Vegvesenet. Ikke noe regnr knyttet til bilen på siden deres enda.

Dette betyr vel at bilen nå er i Norge?
Når dukker da regnr opp normalt?
Hvis jeg har forstått riktig så begynner Tesla å registrere VIN hos SVV når biler "garantert" kommer til Norge.
Det vil si at bilen din er på vei til Norge. Om det betyr at var med Spica Leader, om den er på trailer på vei over grensen, eller om det er en av de "hemmelige" bilene er vanskelig å si.

SVV registrerer vel kun biler i systemet som faktisk befinner seg i Norge med norske papirer?
Fikk bekreftet at min står på båt som ankommer Oslo, men VIN er registrert i SVV. Eierskapsskifte skjer ikke før den er i Norge

Mao så sier Tesla at den er på båt, og det stemmer ikke alltid. Man kan ikke registrere et chassis nummer som ikke finnes i Norge..Dette nummeret får SVV gjennom papirhaugen som blir levert fra frakteselskapet når det de frakter er på Norsk jord.
Sånn var det nok i gamle dager, men ikke nå lengre.

SitatFor kommersielle importører og fabrikanter har Statens vegvesen en løsning for overføring av COC - samsvarserklæring i elektronisk form. Løsningen kan erstatte papirbasert innlevering av COC og samsvarserklæring.
Med papirhaugen så mente jeg ikke fysisk papir😄
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

thebadger

Sitat fra: Bmwi3 på torsdag 17. desember 2020, klokken 21:54
Med papirhaugen så mente jeg ikke fysisk papir😄
Ok, men jeg skjønner ikke hvorfor du mener de må være på norsk jord. Har gått gjennom dokumentasjon til autosys og ser på regelverket for COC og det er ikke noe der som krever at bilen har kommet frem. Tvert imot ser det ut til at dette må være på plass hvis de vil unngå å ha biler stående på kaia frem til registrering er utført eller de kommer med utenlandsk vognkort.

Toonster

Nå virker det som om VIN blir registeret hos SVV sånn ca samtidig en båt med biler tømmer seg i Drammen, det er vel rimelig å anta at det har en sammenheng? :)
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Claav

Noen som har fått SMS om henting 22-23 desember somhar hørt noe mer?

TeslaSY

Sitat fra: model3pw på torsdag 17. desember 2020, klokken 18:26
Ok takk, lovende for leveanse ihvertfall.


Noen som vet om gratis superlading hele 2021 for alle leveranser før nyttår gjelder her i landet som de har i USA nå? Ikke sett noe info om det her på forumet, men kanskje diskutert?
den gjelder ikke for Norge foreløpig, jeg fikk min utlevert i går, med bare 1500 km gratis superlading fra verv
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

ChristR

Sitat fra: NOway på fredag 18. desember 2020, klokken 11:23
Se der, da fikk vi sett at kameraene hang sammen.
Bilder i signaturen ja. Dette er public service på sitt beste! :D
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

KimO

Sitat fra: Claav på fredag 18. desember 2020, klokken 10:56
Noen som har fått SMS om henting 22-23 desember somhar hørt noe mer?

Har fått SMS om henting 22-23 desember men har ikke hørt noe mer
Model 3 LR VIN 831xxx bestilt 16/10
P85+ med alt. Juli 2014 - Solgt

Terje Klungervik

Bestilte en lagerført model 3 på starten av desember. Fikk beskjed om at jeg skulle få den før nyttår.
Har enda ikke fått noen dato.
Hvor lang tid før avhenting kan en forvente å få beskjed? Er ikke mange dagene til nyttår.

nittisyver

Sitat fra: KimO på fredag 18. desember 2020, klokken 12:45
Sitat fra: Claav på fredag 18. desember 2020, klokken 10:56
Noen som har fått SMS om henting 22-23 desember somhar hørt noe mer?

Har fått SMS om henting 22-23 desember men har ikke hørt noe mer

Snakket med Tesla, de regnet med at det kommer beskjed i løpet av dagen
Tesla M3 LR 2021. 21.12.20

SnøhvitM3P

Nye tesla biler lastet av tilhenger hos Tesla Tromsø idag ettermiddag👍🏽👍🏽 Håper på melding om levering snart.
2021 Tesla Model 3 Performance (Hvit) - bestilt 19. Okt.
Levert 04. Feb.

Tjafsaren

Hvordan funker inventory? Er bilene som ligger der i butikkene eller på båt? Lettere sagt: kommer det fler inventorybiler etterhvert? ::)

TM3P878

Glovis Sun til Oslo! Hyggelig for alle som har TM3P ombord!

perkarn

Sitat fra: TM3P878 på fredag 18. desember 2020, klokken 14:08
Glovis Sun til Oslo! Hyggelig for alle som har TM3P ombord!

Vart ser du det? Vilken dag?
M3P 2021 Pearl White - helsvart interiør - VIN 835 - Bestilt 19.10.20 - SMS 07.12.20 - Utlevering Lillestrøm xx.xx.xx

TM3P878

Sitat fra: perkarn på fredag 18. desember 2020, klokken 14:19
Sitat fra: TM3P878 på fredag 18. desember 2020, klokken 14:08
Glovis Sun til Oslo! Hyggelig for alle som har TM3P ombord!

Vart ser du det? Vilken dag?

Slik som det ser ut nå kan hun forventes på Filipstadkaia 23.12. Så får vi se om mine spådommer er riktig. Den går innom Zeebrugge, men kommer deretter til Oslo

mobie

Lydden kommer til Oslo på søndag iht Oslo Havn sin anløpsliste

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA