Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Chris Aurora

Spica Leader ligger og venter på at planlagt arbeid på slusene i Zeebrugge er ferdig, som er natt til 26. tidligst. Om de også venter på Grand Aurora er nok ikke helt sikkert da denne også må vente på slusene, og da blir det lang overlapp.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

jorgenask

Sitat fra: Haggish på onsdag 25. november 2020, klokken 09:45
Det kan se ut til at Spica Leader ligger og venter på Grand Aurora i Zeebrugge! La oss håpe ;)

Spica Leader skal forlate Zeebrugge tidlig i morgen tidlig (06:00 ifølge planen), så tror ikke den får med seg noen biler fra Grand Aurora desverre.
Grand Aurora må vente til i morgen tidlig med å komme inn i indre havn i Zeebrugge fordi slusen er stengt for vedlikehold til 02:00 natt til i morgen.

Ikke for å drepe håpet ditt hvis du har en bil på Grand Aurora  :o

Haggish

Ja, min er antakelig på Grand Aurora. Kjenner det begynner og krible litt i magen nå som det nærmer seg 8)
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

jorgenask

Sitat fra: Haggish på onsdag 25. november 2020, klokken 10:17
Ja, min er antakelig på Grand Aurora. Kjenner det begynner og krible litt i magen nå som det nærmer seg 8)

I know the feeling :D

Med mindre det er noe annen båt før som jeg ikke vet om eller bilene går med tog så kommer Prometheus Leader til Drammen 6. Desember og har nok fått med seg biler fra Grand Aurora  :+1:

jasken

Endelig fått VIN, men vet ikke noe mer :)

Hva kan man egentlig finne ut med VIN man har fått?

Bestilte 20 okt, utlevering Drammen

jorgenask

Sitat fra: jasken på onsdag 25. november 2020, klokken 10:47

Egentlig ikke så mye, man kan søke på vegvesen.no på kjøretøyopplysninger og se om det har kommet noe der, men det skjer vel ikke før den har kommet til kai i Drammen

Edit: og selvsagt sjekke at man faktisk har fått en 2021 "refresh" ved å se at man har bokstaven "M" i 10 posisjon i VIN-nummeret

jasken

Sitat fra: jorgenask på onsdag 25. november 2020, klokken 10:48

Egentlig ikke så mye, man kan søke på vegvesen.no på kjøretøyopplysninger og se om det har kommet noe der, men det skjer vel ikke før den har kommet til kai i Drammen

Edit: og selvsagt sjekke at man faktisk har fått en 2021 "refresh" ved å se at man har bokstaven "M" i 10 posisjon i VIN-nummeret

Ah takk for info, jeg har M på 10 posisjon så da er all good. Da får man bare smøre seg med ennå mer tålmodighet :D

Chris Aurora

Det er også en slags sekvens her. Jo høyere nummer etter MF8 du har jo seinere båt er den nok på.
MF814-MF820 +/- er nå i Drammen, så er det de < MF830 eller der omkring som vi antar er på vei ut fra Belgia nå.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

jasken

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 25. november 2020, klokken 11:01
Det er også en slags sekvens her. Jo høyere nummer etter MF8 du har jo seinere båt er den nok på.
MF814-MF820 +/- er nå i Drammen, så er det de < MF830 eller der omkring som vi antar er på vei ut fra Belgia nå.

Det stemmer nok bra det. Jeg spurte og da sa han at de ennå ikke er ankommet Drammen ennå. Jeg lurte på om jeg kunne motta i Brummendal hvis det gikk fortere så sa de at Drammen er raskest da alle biler går innom der :)

Svennix

Jeg tørr ikke vedde store penger på dette, men jeg tipper du vil få en SMS denne eller starten av neste uke som inneholder planlagt utlevering. Og jeg tipper også du vil få en utlevering rundt 6 Des. (Siden det er en søndag, så blir det sikkert uke 50 en gang)

Etter at VIN-nummeret er klart er ikke bilen langt unna Norge, og utleveringen er rett rundt hjørnet.

jorgenask

Sitat fra: Svennix på onsdag 25. november 2020, klokken 11:15

Jeg tørr ikke vedde store penger på dette, men jeg tipper du vil få en SMS denne eller starten av neste uke som inneholder planlagt utlevering. Og jeg tipper også du vil få en utlevering rundt 6 Des. (Siden det er en søndag, så blir det sikkert uke 50 en gang)

Etter at VIN-nummeret er klart er ikke bilen langt unna Norge, og utleveringen er rett rundt hjørnet.

Det kommer vel an på om bilen hans er var på Triton Ace, hvis den er på en av båtene etter blir det nok senere enn dette.
Bare for å være realistisk :)

Steffinho

Jeg har VIN som starter med MF838, nokså høyt, men fikk tildelt VIN da Grand Aurora var langs vestkysten av USA eller Mexico et sted. Glovis Crystal var ikke ved Pier 80 på dette tidspunktet ennå en gang. Kan jeg anta at min bil er på Grand Aurora da? Det er en Performance.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

nittisyver

VIN nummer har ikke noe med hvor bilen befinner seg. Mitt VIN nummer tilsier at jeg har blitt tildelt en bil som er på RCC Amsterdam som for øyeblikket er et sted utenfor Panama
Tesla M3 LR 2021. 21.12.20

jorgenask

Sitat fra: Steffinho på onsdag 25. november 2020, klokken 11:24
Jeg har VIN som starter med MF838, nokså høyt, men fikk tildelt VIN da Grand Aurora var langs vestkysten av USA eller Mexico et sted. Glovis Crystal var ikke ved Pier 80 på dette tidspunktet ennå en gang. Kan jeg anta at min bil er på Grand Aurora da? Det er en Performance.

Sikreste er å prøve å ringe Tesla og spørre , det var der jeg fikk bekreftet Triton Ace for min LR

Steffinho

Sitat fra: jorgenask på onsdag 25. november 2020, klokken 11:26
Sitat fra: Steffinho på onsdag 25. november 2020, klokken 11:24

Sikreste er å prøve å ringe Tesla og spørre , det var der jeg fikk bekreftet Triton Ace for min LR
Har prøvd det, og de vil ikke oppgi båt fordi både VIN og båt kan endre seg.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA