Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

E-golf utstyrspakke

Startet av RR0202, søndag 19. januar 2020, klokken 23:50

« forrige - neste »

RR0202

Jeg ser det er 2017/18/19 modeller på Finn.no med Exclusive i beskrivelsen, men jeg finner kun at den ble lansert i 2019, og da med "alt" av utstyr.

Dere som har 17/18 Exclusive, hva innebærer dette? Og var dette en betegnelse VW brukte ved salg?

jonste

e-Golf har vel aldri kommet med noen ulike "verson" sånn sett. Alle er samme, men mengden ekstrautstyr varierer.
Exclusive er vel et "stempel" møller har satt på biler med en litt utvidet rabattert utstyrspakke i forhold til ribbet standardbil.
Er man ute etter brukt, er nok det lureste å finne ut hva man ønsker av tillegg i forhold til standard, og lete etter dette og ikke henge seg opp i tilleggsbenevnelser på bilen. Ekstrautstyrslisten på e-Golf var ikke uoverkommelig lang.

lars667

Nå er jeg i prosessen med å bytte til en "exclusive"-bil. De kampanjene som reklamerer med dette ser ut til å ha f. eks.
- keyless (også standard nå, mener jeg)
- skinnseter
- active info display
- dynamiske led framme/acc/ryggekamera/sikkerhetspakke tror jeg
- sota vinduer bak b-stolper (standard tror jeg)

Du kan ikke regne med at de har (spesifisert hvis de har det):
- ambient lighting
- dynamiske baklykter
- trådløs lading/mobilfunksjoner
- dynaudio
- soltak (er det noen norsksolgte som har det?)

Hvis du ser på prisliste hos VW så ser det ikke ut til at keyless er standard for tiden, men ut fra det de har sagt på Møller virker det sånn, for de leverer selv de enkleste e-Golfene med Keyless nå.

Prisliste som inkluderer info om standardvalg for exclusive og standard:

https://www.volkswagen.no/idhub/content/dam/onehub_pkw/importers/no/priser-og-brosjyrer/e-golf/Volkswagen-e-Golf-prisliste.pdf
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

e-Stig

Sitat fra: jonste på mandag 20. januar 2020, klokken 07:14Er man ute etter brukt, er nok det lureste å finne ut hva man ønsker av tillegg i forhold til standard, og lete etter dette og ikke henge seg opp i tilleggsbenevnelser på bilen. Ekstrautstyrslisten på e-Golf var ikke uoverkommelig lang.

Riktig at det er en forholdsvis kort utstyrsliste til e-Golf. Vi fikk vår i august 2018, og der la vi til keyless access, dynamiske LED-frontlys, ryggekamera, parkeringsassistent og Dynaudio. Prisen for dette var den gangen 16 900 kroner. I tillegg betalte vi ni tusen kroner for svart farge og tectylering. Var i tvil om parkeringsassistenten ettersom vi nesten ikke hadde brukt den vi har på andre bilen, men for 1400 kroner kan det kanskje være den lille gimmicken som gjør den lettere å selge. Desidert viktigst er dynamiske LED-frontlys.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

jonste

Sitat fra: e-Stig på mandag 20. januar 2020, klokken 08:45
Sitat fra: jonste på mandag 20. januar 2020, klokken 07:14Er man ute etter brukt, er nok det lureste å finne ut hva man ønsker av tillegg i forhold til standard, og lete etter dette og ikke henge seg opp i tilleggsbenevnelser på bilen. Ekstrautstyrslisten på e-Golf var ikke uoverkommelig lang.

Riktig at det er en forholdsvis kort utstyrsliste til e-Golf. Vi fikk vår i august 2018, og der la vi til keyless access, dynamiske LED-frontlys, ryggekamera, parkeringsassistent og Dynaudio. Prisen for dette var den gangen 16 900 kroner. I tillegg betalte vi ni tusen kroner for svart farge og tectylering. Var i tvil om parkeringsassistenten ettersom vi nesten ikke hadde brukt den vi har på andre bilen, men for 1400 kroner kan det kanskje være den lille gimmicken som gjør den lettere å selge. Desidert viktigst er dynamiske LED-frontlys.

Fikk selv levert e-Golf i aug-18. Denne var med alt som var tilgjengelig. Skulle ha den lenge, men så ble det plutselig endring i planene. I bruktmarkedet sammenligner de fleste en fullt utstyrt bil, med kampanjemodellene som har kommet i ettertid. Så det er nok fullt mulig å gjøre en grei handel brukt.
For min del var nok dynamiske frontlys, ryggekamera, keyless, sportsseter, dynaudio og park assistent(pga flere sensorer rundt bilen) Det jeg hadde mest glede av rent bruksmessig.

Marzo

Sitat fra: lars667 på mandag 20. januar 2020, klokken 08:28
- soltak (er det noen norsksolgte som har det?)

e-Golf leveres ikke med soltak i noen land.

lars667

Akkurat. Mener jeg har sett noen litt pimpa e-Golfer med det, trodde det var importbiler.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Oddaa

Sitat fra: lars667 på mandag 20. januar 2020, klokken 12:58
Akkurat. Mener jeg har sett noen litt pimpa e-Golfer med det, trodde det var importbiler.
Sort folie kanskje? Både el setejustering og soltak/glasstak er ofret pga vekt slik jeg forstår det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

lars667

Sannsynligvis jeg som har blingsa mellom e-Golf og GTE eller noe, ev. bare søkt på "e-golf" i søkefelt på Finn.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

EV-FTW

GTE kunne leveres med soltak, dersom en ikke valgte hengerfeste.
Valgte man hengerfeste, forsvant muligheten for soltak.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

RR0202

Da jeg kjøpte bilen, forventet jeg at den hadde Exclusivepakken, som den var annonsert med, noe den ikke hadde. Jeg har nå fått tilbud om å heve kjøpet, og hentet inn tilbud på ny bil fra Møller. De har en fin kampanje gående på modellen nå.

lars667

Hva var det som manglet på din ikke-exclusive?
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA